Take a fresh look at your lifestyle.

اشتباهات رایج در راه اندازی برند آنلاین (قسمت سوم)

0

راه اندازی برند آنلاین پروسه بسیار مهم و حساسی است و معمولا اشتباهات مشابهی از سوی شرکت های تجاری در این فرآیند صورت می گیرد.

به همین منظور در بخش سوم بررسی نکات ضروری و مهم در زمینه راه اندازی برند آنلاین به بررسی نکات پایانی این موضوع خواهیم پرداخت.

۸- عدم اشاره به دیگران

شما در حال حاضر در تمامی شبکه های اجتماعی حضور داشته و حساب کاربری مخصوص خود را دارید. در تمام طول هفته به توئیت کردن و انتشار مطالب مورد نظرتان در فیس بوک و سایر شبکه های اجتماعی می پردازید. خبررسانی در مورد کارهایی که انجام می دهید، مکان هایی که به آنجا می روید و در نهایت معرفی محصولات و خدمات موضوع اکثر پست های ارسال شده از سوی شما در شبکه های اجتماعی است.

اگرچه شبکه های اجتماعی بستر مناسبی برای معرفی کسب و کارتان محسوب می شوند، اما نباید فراموش کنید که هدف اصلی از ایجاد این شبکه ها برقراری ارتباط میان افراد مختلف است و نباید فقط به معرفی و تبلیغ کالاها و خدمات تان بپردازید. بنابراین بهتر است با دیگر همکاران خود و همچنین شرکت های تامین کننده مواد اولیه مورد نیازتان ارتباط برقرار کرده و یک جامعه مجازی سازنده و صمیمی ایجاد کنید.

۹- عدم خبررسانی درباره فعالیت های تان

به یاد داشته باشید که مخاطبان شما از تمامی فعالیت های تان مطلع نبوده و نمی دانند که شرکت شما در حال انجام چه کاری است. خصوصا اینکه نام تجاری شما دقیقا به زمینه فعالیت تان اشاره نداشته باشد، در چنین شرایطی بهتر است به مخاطبان تان اجازه دهید تا در جریان فرآیند امور قرار گرفته و از اقدامات و برنامه های شما مطلع شوند. بنابراین بهتر است به جای سکوت و عدم اشاره به فعالیت های روزمره خود، به مشتریان تان اجازه دهید از اخبار و اتفاقات مطلع شوند.

به عنوان مثال جمله ای را با استفاده از این عبارت آغاز کنید «آیا می دانستید که تخصص ما در زمینه تولید…» با مشتریان و مخاطبان تان درباره آنچه موجب تفاوت شما با سایر شرکت های فعال در حوزه تجاری تان می شود صحبت کنید و از مزایا و برتری های کالاها و خدمات تان سخن بگویید.

۱۰- ناتوانی در حذف آدرس وب سایت های غیرفعال

در حالی که مشغول نهایی کردن نام برندتان بوده و در حال تصمیم گیری برای انتخاب پسوند مناسب برای وب سایت تان هستید، ممکن است اجبارا یا سهوا به ثبت دو یا سه آدرس اینترنتی بپردازید، چراکه ممکن است در صورت عدم ثبت این آدرس ها وب سایت های مشابهی با وب سایت برندتان آغاز به کار کنند.

نکته مهم در این میان آن است که هرگز این آدرس های مشابه ثبت شده را رها نکنید، چراکه ممکن است مشتریان شما به هنگام جست وجوی آدرس وب سایت تان دچار اشتباه شده و به آدرس مشابهی مراجعه کنند که صرفا از سوی شما ثبت شده ولی محتوای قابل نمایشی در آن وجود ندارد. به منظور جلوگیری از بروز این مشکل بهتر است آدرس های مشابهی را که ثبت کرده اید حذف کرده یا آن را مستقیما به وب سایت اصلی تان متصل کنید.

۱۱- عدم مشارکت در بحث و گفت وگو

هرگز از مشارکت در بحث و گفت وگو در شبکه های اجتماعی خود داری نکنید. بهتر است آزادانه افکار و عقاید خود را با دیگران به اشتراک گذاشته و اجازه دهید مردم با شخصیت و اندیشه تان آشنا شوند.

فراموش نکنید که مخاطبان و مشتریان تان شدیدا مشتاق آن هستند که بدانند چه افرادی برند مورد علاقه شان را اداره کرده و مایلند تا با افکار و عقاید شخصی این افراد آشنا شوند. روش استیو جابز، مدیر اجرایی فقید اپل چه بود؟ تعامل با دیگران و مشارکت در بحث و تبادل نظر با آنها از جمله روش هایی بود که بنیانگذار شرکت اپل از آن استفاده می کرد.

عضویت در خبرنامه

ارسال یک پاسخ