Take a fresh look at your lifestyle.

توصیه هایی کاربردی برای مدیران (۴۳) / زمانی برای جلب توجه

0

پیشرفت تکنولوژی امروزه تمامی ابعاد زندگی انسان را دستخوش تغییر و تحول کرده است. پس از عبور از قرون ۱۹و ۲۰ به عنوان سکوی پرتاب پیشرفت های شگرف، عصر حاضر بدل به نقطه پرشتاب پیشرفت همه جانبه انسان شده است.

در این میان، عرصه مدیریت نیز نوآوری های خاص خود را به چشم دیده و اکنون شاخه های مختلف این رشته در زمینه کسب وکار تاثیر غیر قابل انکاری روی سرنوشت شرکت ها دارند. یکی از مهم ترین مقوله های موجود که اکنون اهمیت بسیار زیادی دارد، مدیریت تبلیغات و بازاریابی است. این حوزه یکی از پررقابت ترین زمینه های فعالیت در کسب وکارهای مدیریتی محسوب می شود و به تبع آن تقاضای برندهای مختلف برای همکاری با کارشناسان این حوزه بسیار زیاد است.

اگرچه در دنیای مدرن اغلب محصولات و به تبع آن ایده های قدیمی از بازار کنار گذاشته شده اند، با این حال در اینجا قصد بررسی یک ایده تبلیغاتی سنتی را داریم. در واقع لزوما هر چیز سنتی در تقابل با دستاوردهای مدرنیته، بازنده از پیش تعیین شده نیست.

در چند سال اخیر تجربه موفق برندهای بزرگ دنیا در کسب وکارهای مختلف نشان داده است که بازگشت به طرح های سنتی می تواند به عنوان برگ برنده شرکت ها قلمداد شود. بنابراین در ادامه این مقاله به بررسی شیوه های تبلیغاتی و بازاریابی سنتی خواهیم پرداخت. همچنین در این زمینه لزوم به روز رسانی ایده ها را نیز نباید از قلم انداخت.

کسب نتیجه مطلوب در تبلیغات و بازاریابی لزوما نیازمند در اختیار داشتن ابزارهای مدرن و معمولا گران قیمت نیست. در برخی موارد همچنان ایده های قدیمی جذاب، موثر و از همه مهم تر مورد توجه مشتریان است. تنها لازم است با دقت نگاهی به اطراف خود انداخته و سپس منتظر باشید، ایده های گوناگون راه خود را به ذهن شما باز خواهند کرد. در بخش بعدی به بررسی یکی از این ایده های سنتی خواهیم پرداخت و آن را اندکی با دستاوردهای جدید تکنولوژی ترکیب خواهیم کرد.

ایده

بیلبوردهای سطح شهر اغلب در خاطرات همه ما جای دارند. از نخستین بیلبوردهای ساده گرفته تا بیلبوردهایی که هم اکنون برای جلب نظر هرچه بیشتر افراد از انواع امکانات جدید در آنها استفاده می شود، این تابلوهای بزرگ نقش مهمی در تعیین سرنوشت برندها در بازار فروش داشته اند. در ایده حاضر این موضوع را به دو صورت متفاوت و در قالب انواع متفاوت آن بررسی خواهیم کرد.

صورت نخست همان بیلبوردهای معروفی است که همه ما با آنها آشنا هستیم. استفاده از این بیلبوردها عمدتا ایده ای سنتی محسوب می شود. با این حال این امر به معنای عدم کارایی این ایده نیست.

در واقع در صورت استفاده درست از بیلبوردها و رعایت نکات ضروری، نتیجه به دست آمده فراتر از حد انتظار خواهد بود. در این زمینه می توان با روشی کاملا کلاسیک از بیلبورد استفاده کرده و بازاریابی را بر پایه تبلیغات سنتی سازماندهی کرد. از سوی دیگر به کارگیری اندکی خلاقیت در ایده بیلبوردهای کلاسیک نیز می تواند مفید باشد. با این حال توجه داشته باشید که در این مورد باید علاقه مندی ساکنان منطقه موردنظرتان را به خوبی تحلیل کرده و براساس آن اقدام کنید.

برخلاف صورت نخست که شامل بیلبوردهای بزرگ می شود، ایده دوم مربوط به استفاده از تابلوهای کوچک در سطح شهر است.

این تابلوهای شهری در اصطلاح تابلوی اعلانات نامیده می شوند و استفاده از آنها ظرافت های خاص خود را دارد. در واقع هر مقدار که اندازه تابلو کوچک می شود، نقش نکته سنجی های ریز بیشتر نمایان می شود.

در این خصوص توصیه ابتدایی بهره گیری از تجربیات یک متخصص در این زمینه است. با این حال اگر بودجه شرکت به شما اجازه استفاده از متخصص را نمی دهد، بهتر است فرهنگ شهر مورد نظرتان و همچنین سلیقه افراد آن را، به منظور طراحی پوستر مناسب برای تابلوی اعلانات خود، به خاطر داشته باشید.

آنچه در عمل باید انجام دهید

– اگر در نزدیکی ساختمان شرکت تان تابلوی اعلانات ندارید، سریع دست به کار شوید. در واقع وجود تابلوی اعلانات نه تنها در زمینه مدیریت بازاریابی موثر است، بلکه در برند سازی نیز سهم قابل توجهی دارد. البته توجه داشته باشید که تابلوی خود را در اندازه بسیار بزرگ طراحی نکنید. تابلوهای بزرگ در محیط شهری کمتر به چشم آمده و تلاش شما را بی نتیجه خواهد گذاشت.

عضویت در خبرنامه

ارسال یک پاسخ