Take a fresh look at your lifestyle.

دلیل اصلی ناموفق بودن کسب و کار آنلاین شما

0

ما در دورانی زندگی می کنیم که روزانه بیش از ۳میلیارد نفر به شبکه اینترنت متصل می شوند و این آمار سالانه به میزان ۸درصد رشد می کند. شما به آسانی قادر خواهید بود نحوه کارکردن با وبلاگ ها، وب سایت ها و تولید محتوای صوتی و نوشتاری در زمینه های مختلف را بیاموزید. این موضوع سبب شده است فرصت بسیار مناسبی برای معرفی کسب و کار خود به مخاطبان و کاربران و همچنین راه اندازی کسب و کارهای آنلاین و کسب درآمد ایجاد شود.

با وجود این فرصت ایده آل و دسترسی به اینترنت، تعداد بسیار زیادی از کسب و کارهای اینترنتی درآمد چندانی از فعالیت تجاری آنلاین خود ندارند. برای درک بهتر این موضوع نیازی به تحقیقات گسترده و استفاده از داده های آماری نیست، کافی است با یک سرمایه گذار و کارآفرین آنلاین گفت وگو کنید، آنگاه به شما خواهند گفت که درآمدی از فعالیت تجاری اینترنتی خود ندارند.

دلیل اصلی عملکرد ناموفق کسب و کارهای اینترنتی یک مفهوم ساده است که حتی پیش از ایجاد شدن شبکه جهانی اینترنت نیز وجود داشته است. کالایی که شما در اینترنت به مردم عرضه می کنید باید کاربردی بوده و آنها به خوبی این موضوع را احساس کنند، در این صورت است که احتمال موفقیت تان افزایش خواهد یافت.

دنیای بازاریابی اینترنتی این روزها یک زبان کاملا جدید را ایجاد کرده است. این زبان ترکیبی است از مفاهیم قدیمی توسعه شخصی با مفاهیم و آموزه های جدید در حوزه بازاریابی. این زبان جدید سروصدای زیادی به پا کرده و آموزه های آن این روزها به یک نُرم در عرصه بازاریابی دیجیتال بدل شده است.

مشکلی که در این بین برای سرمایه گذاران و کارآفرینان ایجاد می شود آن است که تنها افراد شاغل در حوزه بازاریابی دیجیتال با این مفاهیم آشنا بوده و دیگران قادر به درک و آموزش نکات آن نیستند.

شنیدن جملاتی نظیر «طرز فکر قدرتمندی داشته باشید» یا « هدف خود را کشف کنید» و در نهایت «سبک زندگی خود را آنطور که باید باشد انتخاب کنید» چندان نا آشنا و مبهم نیست و شما ممکن است تصور کنید که این جملات موجب افزایش انگیزه افراد خواهد شد، در حالی که این چنین نیست و این اصطلاحات و جملات بسیار گیج کننده هستند.

این عبارات و جملات بسیار مبهم و کلی هستند و شما هرگز قادر نخواهید بود مفاهیم جدید بازاریابی را به آسانی به دیگران بیاموزید چراکه تعریف هرکدام از این عبارات در مورد افراد مختلف متفاوت بوده و کارکرد مشابهی نخواهند داشت.

به یاد داشته باشید که مردم برای محصولات و خدماتی که درک درستی از آن ندارند پولی پرداخت نمی کنند. هنگامی که آنها وب سایت یا صفحه شما در شبکه های اجتماعی را مشاهده می کنند، چنانچه از نحوه عملکرد و کاربرد کالاها و خدمات شما مطمئن نشوند، اقدام به خرید نمی کنند. شما باید برای ترغیب مشتریان به خرید محصولات تان درمورد کاربرد و منافعی که از خرید کسب خواهند کرد توضیح داده و مخاطبان خود را متقاعد کنید.

با این همه بهتر است خود را در دام نکات متعدد بازاریابی دیجیتال گرفتار نکرده و سعی نکنید از تمامی مفاهیم و تعاریف جدید بازاریابی گرته برداری کنید. به مردم کمک کنید تا درک صحیحی از محصولات و خدمات ارائه شده از سوی شما داشته باشند در این صورت خواهید دید که بر تعداد مشتریان افزوده شده و درآمد شما از کسب و کار اینترنتی تان به میزان قابل توجهی افزایش خواهد یافت.

فراموش نکنید که شما می توانید یک کسب و کار آنلاین راه اندازی کنید، هم درآمدزایی داشته باشد و هم ظرفیت قابل توجهی برای رشد. بنابراین اهداف خود را به صورت واضح ترسیم کرده و فعالیتی پایدار و مداوم داشته باشید. در همین حین از نکات و تعاریف کلاسیک و امتحان شده بازاریابی استفاده کنید. آنگاه خواهید دید شانس موفقیت کسب و کارتان به شکل قابل توجهی افزایش خواهد یافت.

عضویت در خبرنامه

ارسال یک پاسخ