Take a fresh look at your lifestyle.

تبلیغات گسترده فیس بوک برای معرفی Facebook Live

0

Facebook Live  مهم ترین و جذاب ترین ویژگی است که بزرگ ترین و محبوب ترین شبکه اجتماعی جهان به کاربران خود معرفی کرده است. با این حال بسیاری از کاربران فیس بوک هنوز درک درستی از سرویس لایو این شبکه اجتماعی نداشته و نحوه استفاده از آن را نمی دانند. در این میان برخی فعالان حوزه رسانه ها و شبکه های اجتماعی معتقدند یکی دیگر از دلایلی که موجب برخورد محتاطانه با این ویژگی جدید شده نگرانی آنها از نحوه پخش زنده ویدئوهای تولیدی خود است.

به همین منظور یک کمپین بین المللی تبلیغاتی در ایالات متحده آغاز به کار کرده که هدف از آن معرفی نحوه تهیه و پخش زنده کلیپ های ویدئویی و استفاده از قابلیت جدید Facebook Live است. مدیران این کارزار تبلیغاتی معتقدند که معرفی قابلیت جدید فیس بوک به کاربران این شبکه اجتماعی کمک می کند تا با این قابلیت جدید آشنا شده و بتوانند با استفاده از آن کلیپ های زنده ویدئویی بسازند.

تیزرهای تبلیغاتی که توسط فیس بوک برای معرفی قابلیت Facebook Live ساخته شده شامل کلیپ های ویدئویی است که توسط کاربران واقعی این شبکه اجتماعی آمریکایی درون خانه ساخته شده است. براساس اطلاعات منتشر شده از سوی فیس بوک، ویژگی Facebook Live طوری طراحی شده است که کاربران با استفاده از دوربین گوشی های هوشمند خود می توانند به آسانی به ثبت تصاویر موردنظرشان پرداخته و آنها را به صورت زنده با دیگران به اشتراک بگذارند.

پویش تبلیغاتی فیس بوک برای معرفی ویژگی Facebook Live  خود در دو مرحله برگزار می شود. مرحله نخست به افزایش سطح آگاهی کاربران اختصاص خواهد داشت و آنان با جنبه ها و قابلیت های Facebook Live  آشنا خواهند شد. در این مرحله کلیپ های کوتاه ساخته شده توسط کاربران فیس بوک به مدت ۱۵ثانیه در بیلبوردهای تبلیغاتی و شبکه های تلویزیونی به نمایش درخواهد آمد.

در این راستا خانم ربکا فن دیک، معاون حوزه برندینگ و بازاریابی به رسانه ها گفت: «این تیزرهای تبلیغاتی به منظور معرفی پویش تبلیغاتی فیس بوک برای معرفی قابلیت Facebook Live ساخته شده است.» وی ادامه داد: «ما می خواهیم مردم با ویژگی لایو آشنا شوند و از طریق ساخت کلیپ های زنده با دوستان و آشنایان خود ارتباط برقرار کنند.»مرحله دوم کمپین تبلیغاتی فیس بوک در تاریخ هفتم نوامبر سال جاری میلادی آغاز خواهد شد.

این مرحله شامل ارائه آموزش های لازم به کاربران فیس بوک به منظور تعامل با Facebook Live است. در این بخش کاربران آموزش های مربوط به چگونگی ایجاد کلیپ های ویدئویی زنده را دریافت خواهند کرد تا بتوانند به سادگی وارد این فرآیند شده و با استفاده از این گزینه جدید به برقراری ارتباط با دیگران بپردازند.

خانم فن دیک درباره مرحله دوم پویش تبلیغاتی فیس بوک می گوید: «این مرحله حالت آموزشی داشته و کاربران به منظور تولید کلیپ های زنده و جذاب ویدئویی نحوه کار با Facebook Live را آموزش می بینند.» معاون بخش مشتریان و بازاریابی برند فیس بوک افزود: «قابلیت تولید ویدئوهای زنده در فیس بوک بسیار جذاب و زیباست؛ به عنوان مثال ما یک بیلبورد تبلیغاتی در میدان تایم نیویورک در اختیار داریم که روی آن نوشته شده است چگونه در میدان تایم نیویورک به صورت زنده کلیپ ویدئویی پخش کنیم؟»لازم به ذکر است که تمامی عکس ها و ویدئوهایی که برای کمپین تبلیغاتی فیس بوک در آمریکا و بریتانیا تهیه می شود، توسط یک گوشی هوشمند به ثبت رسیده و هیچ یک از دیالوگ ها از پیش نوشته نشده است. در حقیقت تمامی کلیپ های ویدئویی مورد استفاده در کارزار تبلیغاتی فیس بوک توسط کاربران عادی فیس بوک و با استفاده از قابلیت جدید Facebook Live  ساخته شده است.

اسکات تراتنر، مدیر اجرایی بخش بازاریابی و برندینگ در فیس بوک درباره قابلیت جدید Facebook Live می گوید: «به هنگام استفاده از قابلیت لایو شما می توانید با استفاده از تنظیمات موجود مخاطبان خود را کنترل کنید و چنانچه کاربران تصمیم بگیرند تا کلیپ ویدئویی خود را به صورت عمومی با دیگران به اشتراک بگذارند، سایر کاربران می توانند با استفاده از نقشه ای که برای یافتن کلیپ های زنده ایجاد شده است به این کلیپ زنده دسترسی داشته باشند.»

ارسال یک پاسخ