Take a fresh look at your lifestyle.

آگهی های تبلیغاتی پربازدید ماه گذشته یوتیوب چه آگهی هایی بودند؟

0

در میان آگهی هایی که ماه گذشته در یوتیوب پربازدید شدند، جنگ میان آمازون و اپل در صدر و پس از آن برند لوازم آرایشی کلیرسیل بود. ویدئوی تبلیغاتی غول های مارکتینگ دنیا یعنی اپل و آمازون در یوتیوب به ترتیب شماره یک و دو رنکینگ بازدید را در ماه سپتامبر از آن خود کرد که این آگهی ها به ترتیب مربوط به تبلیغ محصول جدید اپل یعنی آیفون۷ و Echo آمازون بود.

همچنین کلیرسیل و ATT  توانستند برای نخستین بار به لطف ساخت آگهی های قوی خود را به صدر لیست پربازدیدهای این ماه نزدیک کنند که در ادامه به یکی از این تبلیغ ها اشاره می کنیم. همچنین سوپرسل که شرکت توسعه دهنده بازی های رایانه ای موبایلی است، مکان سوم را برای کمپین های کلش رویال به خود اختصاص داد و Lyft  هم با کمپین خود با حضور دمی لواتو خواننده توانست خود را در این رنکینگ بالا بکشد.

جالب اینکه مکان پنجم هم مجددا به آگهی دیگری از شرکت اپل اختصاص داشت که توسط OMD  ساخته شده و ۴میلیون و ۷۰۰ بار دیده شد. حال اینکه هر دوی این ویدئوها به معرفی آیفون ۷ اختصاص داشتند.

کمپین Unseen

کمپین unseen که متعلق به برند ATT است، بیننده را به جلوگیری از حواس پرتی های حین رانندگی تشویق می کند. کمپین نادیده یکی از کمپین های ایمنی در رانندگی است که فیلمی کوتاه درباره این حواس پرتی ها و اهمیت آگاهی راننده و عدم استفاده از موبایل و ریسک بالای تصادف در هنگام فرستادن پیامک یا حرف زدن با تلفن است.

آگهی unseen یک تبلیغ سه ونیم دقیقه ای کوتاه است که ورژن ۳۰ ثانیه ای و کوتاه تر هم دارد. این آگهی پدری مهربان و مسئولیت پذیر را به تصویر می کشد که با فرزندانش در جاده ای مشغول رانندگی در راه رسیدن به مدرسه است و بعد از رساندن آنها در مسیر برگشت با کودکی روبه رو می شود که برای گرفتن توپش به وسط جاده و جلوی ماشین می دود. آگهی با این شعار تمام می شود که شما در جاده تنها نیستید.

نکته جالب توجه اینجا بود که این پدر هنگامی که با فرزندانش در خودرو در حال رانندگی بود، حواسش بیشتر متمرکز رانندگی بود، اما هنگامی که تنها رانندگی می کرد حواسش به پیامک زدن و تماس های تلفنی بود و سبب شد که این موارد حواس پرتی او را در جاده رقم زند. شعار آگهی دقیقا در پی بیدار کردن این قسمت از ذهن بیننده است که حتی هنگامی که تنها رانندگی می کنید نیز واقعا در جاده تنها نیستید.

تمایل به تغییر رفتار

ساندرا هووارد، مدیر تبلیغات این کمپین می گوید: داده های شرکت نشان می دهد یک سوم افرادی که در معرض این کمپین قرار گرفتند، در رفتار خود در حین رانندگی تغییری را اعمال کرده اند. بیش از ۱۰ میلیون نفر از افرادی که از سایت این برند بازدید کرده بودند نیز سعی در عدم استفاده از تلفن همراه در رانندگی داشته و بیش از ۵ میلیون دانلود از اپلیکیشن Drivemode داشته اند که با اعلام آلارم در گوشی آنها را متوجه می کند که حین رانندگی پیامک نفرستند.

ATT  از گروه های متمرکز برای اجرای این کمپین استفاده کرد و تحقیقات آنها از موضوعی مهم پرده برداشت. هووارد در این باره می گوید: ما دریافتیم هنگامی که شخصی غیر راننده در خودرو است، او احساس مسئولیت پذیری جهت سالم رساندن شخص و درست رانندگی کردن دارد، زیرا مواظب جان آن فرد است. اما هنگامی که همان فرد تنهاست، تمایل به حواس پرتی به سبب استفاده از تلفن همراه بالا می رود. هنگامی که تنها هستید فکر می کنید باید با فردی تلفنی یا مسیجی صحبت کنید و به این وسیله جان خود را به خطر می اندازید.

آگاهی از رفتارهای غلط حین رانندگی

مت مک دونالد، مدیر خلاقیت این کمپین نیز اضافه می کند: بسیاری از مردم هنگامی که تنها در حال رانندگی هستند، دوست دارند کاری انجام دهند. اما وقتی فردی کنار آنها باشد ، مشغول صحبت با او شده و سرگرم می شوند. ما می دانیم این کار نیز برای فردی که رانندگی می کند، خطرناک است اما انسان ها معمولا وقتی حس خوبی از هم صحبتی با دیگران دارند، حواس شان نیز به رانندگی است.

لوری لی،  مدیر ارشد اجرایی این کمپین هم می گوید: ما قصد داشتیم نشان دهیم حواس پرتی در حین رانندگی نه تنها خطرناک بلکه رفتاری غلط است. بسیاری از ما می پذیریم این کار خطرناک است اما برای رفع آن کاری نمی کنیم. این کار رفتاری نادرست و مغرورانه است و نیاز به تغییر هنجارهای اجتماعی در محیط اطراف مان داریم. خیلی خوشحالیم که کمپینی همراستا با کمپین چند سال قبل خود در مورد رانندگی را دوباره لانچ کردیم.

ارتباط با نویسنده: hoda.rezaeii@yahoo.com

عضویت در خبرنامه

ارسال یک پاسخ