Take a fresh look at your lifestyle.

سازمان لیگ به تعهدات خود در قبال باشگاها عمل نکرده است

0


سازمان لیگ به تعهدات خود در قبال باشگاها عمل نکرده است

وقتی حق پخش و تبلیغات محیطی رویا شد

در حالی که ۸ هفته از آغاز لیگ برتر می‌گذرد، تقریبا تمام ۱۶ تیم حاضر در لیگ برتر با مشکلات عدیده مالی روبرو هستند و این موضوع نادری در فوتبال ایران است. اگر تا سال‌های گذشته تیم‌های خصوصی و یا باشگاهی که بنیه مالی ضعیفی داشتند با مشکلات مالی روبرو می‌شدند، حالا کار به جایی رسیده است که حتی باشگاه‌های صنعتی هم با وضعیت‌های پیچیده مالی روبرو شده‌اند و حتی توان پرداخت هزینه‌های جاری خود را هم ندارند.

دو باشگاه استقلال و پرسپولیس در این فصل با مشکلات زیادی روبرو هستند به نوعی که حتی مدیران این ۲ باشگاه هم آن را تایید کرده‌اند. در حال حاضر اسپانسر این ۲ باشگاه با مشکلات عدیده‌ای روبرو شده‌اند و حتی آخرین چک اسپانسر که به استقلال و پرسپولیس داده شده بود پاس نشده است تا این ۲ باشگاه در پرداخت مطالبات بازیکنان و کادرفنی‌شان با مشکلات جدی روبرو شوند.
اما باشگاه استقلال خوزستان هم که در ۳ سال اول فعالیتش در لیگ برتر هرگز با مشکلات مالی روبرو نشده بود در این فصل شرایط مالی عجیبی را تجربه می‌کند. این تیم با گذشت هشت هفته از آغاز لیگ برتر حتی یک ریال هم موفق نشده است از مطالبات بازیکنان خود را پرداخت کند و طبیعی است که در این شرایط استقلال خوزستان این فصل نمی‌تواند حضور موفقی در رقابت‌های لیگ برتر داشته باشد.

اما در این بین اوضاع ۲ باشگاه سپاهان و ذوب آهن خیلی بهتر از این تیم‌ها نیست چرا که سعید آذری، مدیرعامل باشگاه ذوب آهن هم اعلام کرده است بودجه این باشگاه در این فصل ۱۳ میلیارد تومان است.در بین اوضاع تیم‌های ضعیف تر هم که دیگر اصلا تعریفی ندارد و این موضوع مشکلات زیادی را ایجاد کرده است.

هرچند در حال حاضر بخش‌های مختلف کشور ایران با مشکلات عدیده مالی روبرو است اما به نظر می‌رسد اینکه سازمان لیگ به تعهدات خود در قبال باشگاها عمل نکرده است در این مشکلات تاثیرگذار بوده است. در حال حاضر ۳ سال است که فوتبال ایران بدون حق پخش اداره می‌شود و دیگر هیچ کس هم در سازمان لیگ و فدراسیون فوتبال پیگیر حل شدن این موضوع نیست.

از طرف دیگر تنها راه درآمدزایی باشگاه هم از حق پخش تلویونی بوده است که در سال‌های اخیر قطع شده است و سازمان لیگ نتوانسته درآمد این بخش از باشگاه‌ها را به طور کامل به حساب آنها واریز کند. در ۲ سال گذشته ایران نوین هرگز مبلغ ۱۶۰ میلیارد قراردادش را به سازمان لیگ نداد و این فصل هم هیچ کس نمی‌داند آیا شرکت فناپ تا بدین جای کار به قراردادش با سازمان لیگ متعهد است یا نه. فعلا که فناپ سامانه هواداری اش از کار افتاده است و به نظر می‌رسد این موضوع خلل بزرگی در انجام تعهدات این شرکت در قبال سازمان لیگ ایجاد می‌کند.

عضویت در خبرنامه

ارسال یک پاسخ