Take a fresh look at your lifestyle.

نگاهی به آگهی انیمیشنی برند مریدنت / اکشن هالیوودی

0

در آگهی انیمیشنی فضای مبارزه به تصویر کشیده شده است؛ فضایی که در آن خمیردندان به کمک دندان می آید تا در برابر تکه های غذا و شکلات مبارزه کند. موسیقی استفاده شده برای این آگهی هیجان مبارزه را بالاتر برده است. این مبارزه با پیروزی دندان و خمیردندان مریدنت به پایان می رسد.

برند مریدنت چند وقتی ا ست که این آگهی انیمیشنی را از طریق رسانه تلویزیون در حال پخش دارد. در این آگهی تلویزیونی محصول خمیردندان بزرگسالان مریدنت محور اصلی قرار گرفته است. مریدنت چندوقت پیش نیز کمپین تبلیغاتی دیگری را اجرا و در آن چندین آگهی تلویزیونی اکران کرده بود. حال این برند مجددا به تبلیغات بازگشته و در تلاش برای جذب مخاطبان بیشتر است.

«فرصت امروز» به بررسی این آگهی انیمیشنی پرداخته است. برای این بررسی گفت وگویی را با محمد میروهابی، کارگردان، تهیه کننده انیمیشن و مدیرعامل استودیو انیمیکده و امید روستا مدیر تبلیغات شرکت پاکشو که برند مریدنت زیرمجموعه این شرکت است، داشته  که در ادامه می خوانید.

طنز جاری در طول آگهی خوب اما کم جان است

محمد میروهابی کارگردان، تهیه کننده انیمیشن و مدیرعامل استودیو انیمیکده درباره نحوه ایده پردازی آگهی انیمیشنی مریدنت می گوید: ایده  این آگهی ساده و بدون پیچیدگی برای مخاطب عام تلویزیون که تارگت محصول نیز هستند، است. بازی با موزیک و تم فیلم های اکشن هالیوودی مناسب فضای کار بوده و مفهوم محافظت را به بیننده آگهی منتقل می کند.

طنز جاری در طول آگهی خوب اما کم جان است. سازنده آگهی می توانست با اغراق بیشتر و کمی بازی سازی عمیق تر، جذابیت کار را دوچندان کند و هیجان آگهی را بالاتر ببرد. همچنین شروع نریشن در این آگهی از زمان بندی مناسبی برخوردار بوده و پایان بندی محکمی با اسلوگان «تا دندان مسلح» ایجاد کرده است.

فضاسازی در خدمت محتوای آگهی است

میروهابی درباره اجرای این آگهی انیمیشنی می گوید: فضاسازی، رنگ و نورپردازی انیمیشن در خدمت محتوای آگهی بوده و در عین سادگی کار خود را انجام داده است. طراحی کاراکتر و شخصیت پردازی کمی ساده است و جسارت لازم را ندارد، اما این سادگی باعث می شود خود محصول پررنگ تر دیده شود. علاوه براین، متحرک سازی کاراکترها روان و باورپذیر شده است اما با تمام این توصیفات آگهی کمی چاشنی اغراق را کم دارد و به نظرم گروه سازنده در این باره محتاطانه عمل کرده اند.

انیمیشن برای همه گروه های سنی جذاب است

میروهابی در پاسخ به این سوال که نوع محصول مریدنت برای گروه سنی بزرگسالان است، آیا اکران یک آگهی انیمیشنی برای این گروه سنی مناسب است یا خیر، می گوید: تکنیک انیمیشن می تواند مخاطب خانواده را دربر بگیرد. امروزه جذابیت انیمیشن برای همه گروه های سنی ثابت شده است. همچنین استفاده از انیمیشن توان ایجاد فضای متفاوت و تاثیر گذار و دوری از کلیشه های رایج را به سازنده آگهی داده است.

میروهابی درباره موسیقی آگهی انیمیشنی مریدنت و اینکه آیا برند رسانه مناسبی را برای اکران این ویدئوی تبلیغاتی انتخاب کرده است یا خیر، می گوید: موسیقی کار همسو با ایده اصلی و سناریو است. استفاده از تم های آشنا برای آگهی تلویزیونی باعث می شود هم از نوستالژی های مخاطب استفاده شود و هم در زمان کوتاه تری فضای مورد نظر در ذهن بیننده شکل گیرد. همچنین این آگهی با توجه به رسانه مورد استفاده ساخته شده است.

هدف، افزایش آگاهی مخاطبان نسبت به برند

امید روستا، مدیرتبلیغات شرکت پاکشو درباره آگهی انیمیشنی برند مریدنت می گوید: این آگهی با هدف افزایش آگاهی مخاطبان نسبت به برند مریدنت اکران شده است. این آگهی جزیی از کمپینی ا ست که مریدنت در ماه های بعد مراحل مختلفی از آن را اجرایی خواهد کرد. مریدنت قبل از این کمپین، کمپین دیگری را نیز اجرایی کرده بود که نتایج آن، چندان برای برند خوشایند نبود. البته یکی از علل این اتفاق محدود بودن، کمپین قبلی این برند بود.

مخاطبان آگهی تمام خانواده هستند

 مدیر تبلیغات مجموعه پاکشو درباره هدف کمپین مریدنت می گوید: مجموعه پاکشو تمایل دارد با قدرت بیشتری در بازار حوزه خمیردندان حضور داشته باشد به همین دلیل کمپین تازه ای را برای برند مریدنت اکران کرده است. آگهی های قبلی برند مریدنت رئال ساخته شده بودند اما آگهی تلویزیونی جدید این برند به تشخیص آژانس تبلیغاتی به صورت انیمیشنی ساخته شده است، چون به نظر استفاده از این تکنیک برای محصولاتی مانند خمیردندان می تواند جالب باشد.

روستا می گوید: مخاطبان این آگهی تمام خانواده هستند و این سبک آگهی ها آگاهی از برند را بالا می برند. در این آگهی دسته محصول بزرگسالان معرفی شده است. مریدنت خمیردندان کودک نیز دارد اما فروش خمیردندان کودک آنقدر بالا نیست که آگهی جداگانه ای برای آن ساخته شود، بنابراین این آگهی با تم انیمیشنی مطمئنا گروه کودکان را نیز جذب خواهد کرد.

رقابت برندهای ایرانی در برابر برندهای خارجی

 روستا می گوید: فعلا این آگهی در جهت معرفی محصول برند است، در آگهی های بعدی بر مزایای محصول مریدنت تاکید خواهد شد. این محصول مزایای رقابتی مانند ماندگاری ۱۲ساعته دارد. مزایایی که قدرت رقابت با محصولات حال حاضر در بازار را خواهند داشت.

روستا در پاسخ به این سوال که آیا مریدنت در بازار شدید رقابتی محصول خمیردندان فقط به همین کمپین اکتفا خواهد کرد یا اینکه برنامه های تبلیغاتی دیگری نیز دارد، می گوید: مریدنت در بازار رقابتی مسیر مشخصی را در حال طی کردن است و در این مسیر گروه مخاطبان خاصی را هدف قرار داده، گروه مخاطبانی که در کمتر موردی سراغ برندهای دیگر به خصوص برندهای خارجی می روند.

طبق آمارهای موجود ۵۰درصد بازار در دست خمیردندان های ایرانی است، در نتیجه با توجه به این آمار مریدنت می تواند مخاطبان زیادی داشته باشد.

روستا درباره علل رسانه انتخابی برای انتشار این آگهی تبلیغاتی می  گوید: کمپین جدید مریدنت، کمپین گسترده ای است که در آن سعی شده از رسانه های مختلفی استفاده شود که گروه مخاطبان وسیعی را پوشش می دهند. به هرحال برای ایجاد آگاهی عمومی باید از رسانه ای استفاده کرد که قابلیت اطلاع رسانی وسیع را دارد.

اکران این آگهی انیمیشنی فاز اول کمپین مریدنت است و فازهای بعدی قرار است بعد از ایام محرم و صفر اجرایی شوند. این اتفاق نیز به خاطر موزیکال بودن این آگهی ها است.

در فازهای بعدی از این کمپین از رسانه های محیطی و دیجیتال نیز بهره برداری خواهد شد. در ادامه کمپین، محصولات دیگر برند مریدنت مانند دهان شویه نیز محور قرار خواهد گرفت.

تبلیغات به تنهایی تاثیرگذار نیست

روستا در پاسخ به این سوال که آیا برنامه ریزی برای این کمپین به گونه ای خواهد بود که نتایج خوبی به نسبت کمپین قبلی برای برند مریدنت به  دست آید، می گوید: برگزاری این کمپین به تنهایی منجر به نتایجی که انتظار آنها را داریم، نخواهد شد. باید ۴P معروف بازاریابی درباره برند مریدنت به درستی اجرا شود تا این کمپین کنار آنها نتیجه خوبی را به عمل آورد.

وقتی تمامی زوایای بازاریابی کنار کمپین در نظر گرفته شود، مطمئنا تبلیغات نیز اثربخش خواهد بود. باید قیمت گذاری محصول و… درست باشد. از همه مهم تر توزیع محصول نیز باید در بازار درست و بجا انجام شود. اگر توزیع درست نباشد، کمپین تبلیغاتی هر چقدر هم وسیع اجرا شود، دستاورد خوبی را به همراه نخواهد داشت، چون مخاطب متوجه محصول شده و برای تهیه آن سراغ فروشگاه می رود، اما اگر محصول آنجا نباشد کمپین تبلیغاتی برعکس و ضد برند عمل خواهد کرد. بنابراین مکانیزم توزیع باید در جهت اهداف تبلیغاتی اجرایی شود. مریدنت این بار با برنامه ریزی دقیق تری کمپین تبلیغاتی خود را اکران کرده است.

همراه با این کمپین نحوه قیمت گذاری، گرماژ محصول (وزن محصول) و… با دقت انجام شده و بازار این حوزه و رفتار مخاطبان با دقت سنجیده شده است. در نتیجه انتظار می رود بعد از این کمپین مریدنت سهم بازار خوبی را در این حوزه به دست بیاورد.

ارتباط با نویسنده: nargesfaraji1389@yahoo.com

ارسال یک پاسخ