Take a fresh look at your lifestyle.

۷تصور اشتباه در حوزه برندینگ (بخش دوم)

0

برندینگ حوزه ای کاملا متنوع و جامع محسوب می شود بنابراین تعجبی ندارد که بسیاری از مردم در برداشت خود از برندینگ و نحوه فعالیت در این زمینه دچار اشتباه می شوند.

در ادامه به بخش دوم مبحث اشتباهات رایج در حوزه برندینگ و فعالیت های مرتبط با آن خواهیم پرداخت.

۴- عدم تعامل با مشتریان به معنای عدم فروش است

فروش یکی از مهم ترین معیارها در فرآیند برندینگ به شمار می رود. با این وجود معیارهای متنوع دیگری وجود دارند که هرکدام به نوعی می توانند تصویر مناسبی از جایگاه یک برند در بازار و در نظر مشتریان را به مدیران آن ارائه کنند.

گفتنی است اگرچه مدیران این برندها و شرکت های تجاری قادر خواهند بود با استفاده از این معیارها جایگاه کسب و کارشان را در بازار شناسایی کنند، اما تشخیص و تفکیک برخی از این معیارها کاری بسیار دشوار و بعضا غیرممکن است. به عنوان مثال کلمات قدرتمند و مهمی که از دهان خارج می شوند می تواند به شکل قابل توجهی موجب افزایش تعامل با مشتریان شود و آنان را درگیر فرآیند برندینگ کند. با وجود اهمیت و تاثیر بسیار زیاد این فاکتور، ارائه آمار دقیق و تحلیل میزان اثرگذاری آن بسیار مشکل است.

۵- استفاده از خدمات آژانس های تبلیغاتی گران قیمت

بزرگ ترین و بهترین کارزارهای تبلیغاتی معمولا در وب سایت Adweek مورد بررسی قرار می گیرند. این برندها از خدمات آژانس های تبلیغاتی بسیار گران قیمت استفاده کرده و از این طریق تلاش می کنند تا میزان بازدید از تبلیغات دیجیتال خود را به میزان قابل توجهی افزایش دهند.

تعامل با مشتریان در پروسه برندینگ از جمله مهم ترین فاکتورهایی است که باید در هر پویش تبلیغاتی دیجیتال مورد توجه بازاریاب ها و مدیران این دست کارزارها قرار گیرد. محتوای ارزشمند و فعالیت های گسترده در شبکه های اجتماعی می تواند به آسانی اهداف مدیران پویش های تبلیغاتی دیجیتال و بازاریاب ها را محقق سازد. تحقق این اهداف در نهایت منجر به ورود مشتریان به فرآیند برندینگ شده و فعالیت آنان سبب افزایش قابل توجه مشتریان و مخاطبان شرکت های تجاری خواهد شد.

به نظر می رسد که شرکت های تجاری باید به توسعه این فرآیند بپردازند تا از این طریق خدمات متمایز و ممتازی را به مشتریان شان عرضه کرده و آنان را در موفقیت برند خود سهیم کنند. همچنین یکی دیگر از مهم ترین فاکتورهای موفقیت یک برند در زمینه تعامل مثبت و سازنده با مخاطبان و مشتریان خود صداقت در رابطه با شکست ها و عدم موفقیت در فعالیت های تجاری آن است.

۶- تمرکز بر بازاریابی محتوا بهترین راه برای افزایش تعامل

این موضوع شباهت بسیاری با تصورات اشتباه رایج در زمینه استفاده از ظرفیت شبکه های اجتماعی دارد. به یاد داشته باشید که بازاریابی محتوا تمام مشکلات را حل نخواهد کرد. گاهی اوقات بهترین راه برای تعامل با مشتریان استفاده از کلمه «سلام» است.

تولید محتوا بهترین ابزار ممکن برای معرفی ارزش ها بوده و همزمان می تواند به عنوان راهی غیرمستقیم برای تعامل با مشتریان باشد. با این همه بهتر است از روش های متفاوت برای معرفی برند خود به مخاطبان استفاده کرده و وابسته به یک شیوه خاص نباشید.

۷- تعامل برند با مشتریان متفاوت از سایر بخش های بازاریابی دیجیتال است

این مورد اصلی ترین بخش از هفت تصور اشتباه از فرآیند برندینگ است. پروسه برندینگ باید تمامی افراد شاغل در یک شرکت تجاری را از جمله افرادی که در بخش عملیاتی فعالیت می کنند در بربگیرد. چرا؟ به این دلیل که در نهایت تعامل برند با مشتریان به معنای گسترش و توسعه آن بوده و هدف شرکت های تجاری از گسترش فعالیت های شان در زمینه برندینگ افزایش مشتریان و مخاطبان شان است.

پروسه تعامل برند با مشتریان، یک استراتژی شفاف و باز است. فارغ از اینکه آیا درها برای محصولات، افراد شاغل و مواد مورد استفاده یک برند در بازار باز است یا نه، این فرآیند نوعی تعامل میان مشتریان و آن برند محسوب می شود.

عضویت در خبرنامه

ارسال یک پاسخ