Take a fresh look at your lifestyle.

اتوماسیون ایمیل مارکتینگ و کاربردهای آن

0

ایمیل مارکتینگ نقش مهمی در برنامه های بازاریابی و تبلیغات شرکت ها دارد و از محبوبیت بالایی میان بازاریاب های فعال در حوزه آنلاین برخوردار است، اما زمانی که به صورت اتوماتیک انجام شود میزان اثربخشی آن بیشتر می شود.

اتوماسیون ایمیل مارکتینگ چگونه عمل می کند؟

اتوماسیون ایمیل مارکتینگ، فرآیند ارسال ایمیل به بانک های اطلاعاتی به صورت خودکار، ارسال ایمیل به تناسب واکنش هر فرد در وب سایت یا رسانه های آنلاین یا ارسال ایمیل با برنامه ای تعریف شده است.

همچنین شما باید قوانین و اصول استانداردی را برای این سیستم تعریف و پس از آن با تهیه مطالب و اطلاعات کاربران تان نسبت به ارسال ایمیل به آنها به صورت خودکار اقدام کنید.

ارسال ایمیل می تواند براساس یک تاریخ مشخص، یک واکنش از سمت کاربر یا حتی واکنشی که در حال حاضر اتفاق نیفتاده است، انجام شود.

برای مثال ارسال ایمیل می تواند براساس یک تاریخ مشخص مانند تاریخ تولد مخاطبان تان یا زمانی که عضو وبلاگ شما می شوند، انجام شود. حتی شما می توانید متن ایمیل های ارسالی را با توجه به واکنش کاربر تغییر داده تا متناسب با آن، ایمیل ارسال شود.

هدف، ارسال پیام مناسب به شخص مناسب در زمان مناسب است.

چه ایمیل هایی را می توانید توسط این سیستم ارسال کنید؟

برای درک بهتر از نحوه کارکرد اتوماسیون ایمیل مارکتینگ به مثال های زیر توجه کنید:

۱- ایمیل خوشامدگویی

این دسته از ایمیل ها بیشترین میزان بازگشایی توسط کاربران را دارد. تحقیقات نشان می دهد میزان کلیک و خواندن این نوع ایمیل ها حدود ۵۷.۶درصد است که در مقایسه با ایمیل های معمول که ۱۴.۶درصد است بسیار بیشتر است. این دسته از ایمیل ها می تواند بلافاصله بعد از عضویت کاربر در وب سایت یا رسانه های اجتماعی شما ارسال شود.

اما در صورتی که بخواهید ارسال ایمیل را به صورت دستی و پس از عضویت هر کاربر در وب سایت انجام دهید زمان زیادی صرف می شود. با بهره گیری از این سیستم و با طراحی یک قالب و متن مشخص پس از عضویت کاربر، ارسال ایمیل به صورت اتوماتیک انجام می شود.

۲- ایمیل آموزشی

آیا کالا و خدمات شما نیاز به توضیح دارد؟ در این صورت می توانید با تهیه ایمیل های آموزشی، معرفی خوبی از محصول تان برای کسانی که به تازگی آن را خریداری کرده اند داشته باشید.

هدف از این برنامه، تشویق کاربران به استفاده درست از محصول شما و بالا بردن حس وفاداری به برند شما است.

۳- ایمیل یادآوری خدمات

آیا کسب و کار شما برای محصولاتی که به فروش می رسانید خدمات پس از فروش ارائه می دهد؟

برای یادآوری و تشویق خریداران به آمدن و ارائه خدمات یا گارانتی به آنها می توانید از این سیستم استفاده کنید. اکثر کسب و کارها می توانند با سیستم اتوماسیون ایمیل مارکتینگ و درج تاریخ مشخص برای هر خریدار جهت استفاده از خدمات و گارانتی محصول، آنها را از زمان و مکان خدماتی که ارائه می دهند، مطلع کنند.

۴- تبریک تولد

هر شخصی از تبریک تاریخ تولدش خوشحال می شود. شما می توانید به وسیله اتوماسیون ایمیل مارکتینگ، با درج تاریخ تولد کاربران تان در سیستم و طراحی یک قالب مناسب، با ارسال ایمیل تبریک برای آنها موجب ایجاد یک حس خوب و یادآوری تصویر برندتان شوید.

ارتباط با نویسنده: www.noadstudio.com

مدیریت استودیو تبلیغات نو

عضویت در خبرنامه

ارسال یک پاسخ