Take a fresh look at your lifestyle.

شبکه جم و نظرسنجی برترین برندهای مردمی // شیرین عسل، پنیر صباح، بیمه ایران و برندهای برتری که مردم انتخاب کردند//قدرشناس برندهای خوب ایران باشیم

0


شبکه جم و نظرسنجی برترین برندهای مردمی // شیرین عسل، پنیر صباح، بیمه ایران و برندهای برتری که مردم انتخاب کردند//قدرشناس برندهای خوب ایران باشیم

مجتبی محمدیان: چند وقتی است که در شبکه برون مرزی و فارسی زبان GEM، بحث و بررسی در خصوص شکوفاسازی و برجسته سازی برندهای ایرانی شکل گرفته است. در هفته های اخیر هم حرکت جدیدی در این شبکه تحت عنوان نظرسنجی از مردم در شبکه های اجتماعی (اینستاگرام) جهت معرفی برند برتر در هر حوزه آغاز شده است و در هر صنعت با استفاده از نظرات مردم برند برتر و پرطرفدار مردمی معرفی می شوند.

۱۰-۲-۲۰۱۶-۳-۱۷-۰۰-pm

برای مثال از مهمترین این نظرسنجی ها در صنعت شیرینی و شکلات در بین تمامی برندهای مطرح، شیرین عسل به عنوان برترین برند مردمی انتخاب شد. همچنین در صنعت بیمه شرکت بیمه ایران بیشترین لایک را به سمت خود کشانده و به تبع از سوی مردم به عنوان پرطرفدارترین برند معرفی شد. آخرین نظرسنجی این شبکه تلویزیونی هم که در خصوص بهترین برند پنیر صورت گرفت و آرای زیادی هم متوجه خود کرد حاکی از آن است که شرکت صباح در حوزه پنیر رتبه یک را کسب کرده و برترین برند این صنعت از دید مردم شده است و  لقب سلطان پنیر کشور را به خود اختصاص داده است. این معرفی برندهای برتر احتمالا تا اطلاع ثانوی در حوزه های مختلف ادامه خواهد داشت مگر این که با واکنش های مختلف داخلی رو به رو شده و تغییر مسیر دهد.

۱۰-۲-۲۰۱۶-۳-۱۵-۴۹-pm

این که این رتبه بندی ها در سایر صنایع هم ادامه پیدا کند یا خیر مورد بحث من نیست، آنچه از نظر من مهم است این است که حال که تولیدکنندگان و صنعتگران داخلی در سخت ترین شرایط و رکود حاکم بر بازار و تحریم های سالهای گذشته این قدر زحمت می کشند و محصولات ارزشمند برای بازار داخلی و نیز صادرات تولید می کنند چه قدر خوب است که این گونه نظرسنجی ها و معرفی برندهای برتر با پشتوانه محافل رسانه ای و علمی و دولتی نیز انجام گیرد تا تولیدکنندگان بتوانند از ثمرات و میوه های آن در تبلیغات و اطلاع رسانی خود بهتر استفاده کنند. ثمره ای که به نظر می رسد در دوران کنونی خیلی بیشتر از سایر موارد قدیمیمثل ایزوها، استانداردها و … می تواند در ذهنیت دهی به مردم موثر باشد چون بحث، بحث محبوبیت و برتری از دید مردم است.باید قبول داشت که اگر این نظرسنجی به شکلی شفاف در داخل هم صورت گیرد نتایج دیگری احتمالا به دست نخواهد آمد اما قطعا برندها می توانند از ثمرات آن بهره بیشتری ببرند. در واقع استقبال مردم از این حرکت نشان می دهد که میل بازار برای شرکت در نظرسنجی و انتخاب بهترین های خود وجود دارد با این حال با ترتیب دادن یک بستر داخلی می توان این اتفاق را از مجاری رسمی کشور نیز دنبال کرد تا قابلیت برندها برای مانور تبلیغاتی بالا رود.

مطمئن هستم که توجه سازمان صدا و سیما، وزارت صنایع، سازمان توسعه تجارت، وزارت ارشاد و سایر نهادهای ذی ربط و صد البته نهادهای بخش خصوصی به این موضوع می تواند زمینه معرفی برندهای داخلی را در کشورمان هموار سازد. کافه بازاریابی همان طور که در چند سال (منهای یکسال) در جشنواره برندهای محبوب همکاری ویژه داشت آماده است که با هر سازمانی که قانونا علاقه مند به انجام این کار در مقیاس کشوری است همکاری کند.

یقین داریم که شرکتهایی نظیر صباح و شیرین عسل، بیمه ایران و سایر برندها که در این نظرسنجی بیشترین آرا را به خود اختصاص داده اند در رشد و بالندگی کشور و ایجاد اشتغال نقش اساسی دارند بیاییم به عنوان یک ایرانی ما هم از آنها قدردانی کنیم.

mojtaba mohammadian

عضویت در خبرنامه

ارسال یک پاسخ