Take a fresh look at your lifestyle.

راهکارهایی برای گسترش مهارت های مدیریتی / مدیریتی که اکتسابی است

0

اگر می خواهید در کسب وکارتان موفق باشید، در مقاطعی باید یاد بگیرید چگونه مدیر باشید و دیگران را هدایت کنید. مدیریت کردن گروهی از کارکنان نیازمند مهارت های مختلفی است که این مهارت ها اغلب با آنچه که در طول روز با آن سر و کار دارید و و در آن سرآمد هستید، تفاوت دارد. توانایی انجام این امور روزمره لزوما به این معنا نیست که می توانید دیگران را هدایت کنید و ساختن این مهارت ها از اهمیت بسیاری برخوردار است.

اگر می خواهید مهارت های مدیریتی تان را بسازید، می توانید از چند نکته پایه شروع کنید. یکی از مهم ترین مهارت های مدیریتی که هر مدیری می تواند داشته باشد، استعداد گوش دادن است. زمانی که شنونده فعال بودن به یک عادت تبدیل شود، یاد می گیرید که روی دیگران اثرگذار باشید، به آنها انگیزه بدهید و هدایت شان کنید. مهارت های مدیریتی یک شبه ساخته نمی شوند، اگر به دنبال زدن ضربه شروع در مسیر درستی هستید، این ایده ها می تواند شما را به حرکت وا دارد.

سبک تان را پیدا کنید

پیش از اینکه در ماجرای گسترش دادن مهارت های مدیریتی تان غوطه رو شوید، مهم این است که روش مدیریتی شخصی تان را پیدا کنید. مدیریت، شخصی است و اعتبار داشتن امری حیاتی محسوب می شود. اگر سعی کنید به کسی تبدیل شوید که نیستید، تلاش های تان به هدر خواهد رفت، زیرا نمی توانید افراد را در پس تصویری که از خود ساخته اید، گردهم جمع کنید.

مدیرانی که تحسین می کنید چه کسانی هستند و چه ویژگی هایی آن را منحصر به فرد کرده است؟ به خوبی به این پرسش بیندیشید. درباره افراد موفق جهان در زمینه های مختلف کسب وکار، ورزش و… بیندیشید و سعی کنید قدم های پایه ای را که به اشتراک گذاشته اند، کشف کنید.

شاید طرفدار آن دسته از افرادی باشید که قدرتمند، وفادار و صریح هستند یا کسانی که استعداد هنری بیشتری دارند یا کسانی را ترجیح دهید که تأثیر سریع تر و وسیع تری را در اطراف شان گذاشته اند. ویژگی ای را که در این افراد موفق تحسین می کنید، پیدا کرده و راه گسترش دادن مهارت های مشابه تان با این افراد را کشف کنید.

توانایی های  خودتان را پیدا کرده و سپس تلاش کنید تا آنها را در کسب وکارتان به مرحله اجرا درآورید. در ابتدا به دنبال مواردی باشید که از آنها لذت می برید؛ مواردی که طی تمرین کردن نیرومندتر می شوند، سپس سعی کنید این ویژگی ها را در قاب کارتان وارد کنید تا شما را در نقش مدیریتی به موفقیت برساند.

مطالعه یادتان نرود

پس از اینکه سبک خودتان را پیدا کردید، داشتن مطالعه گسترده، راهی سریع و آسان برای به روز شدن و ارتقا یافتن است. اگر مدیر موفق خاصی در ذهن تان وجود دارد که او را تحسین می کنید و زندگی نامه اش را نوشته، معطل نکنید و با مطالعه این کتاب وارد عمق کسب وکارش شوید. در عین حال، توصیه هایی را نیز از مدیران موفقی که می شناسید، بخوانید.

مطالعه این توصیه ها نه تنها به نقطه ای مثبت در صحبت های تان تبدیل خواهند شد، بلکه سایر مدیران در کسب وکارتان نیز کتاب هایی را پیشنهاد می کنند که تأثیر مستقیم اجرایی روی محیط کارتان خواهد داشت. این امر می تواند به شما کمک کند تا حداکثر بازدهی را در زمانی که صرف کرده اید، به دست آورید.

در نهایت اگر به دنبال انتخاب های بیشتری هستید، تجربه ها و دستاوردهایی را که با عنوان «باکت لیست» و به صورت آنلاین ارائه می شود، مطالعه کنید. چه سه کتاب بخواهید یا ده ها کتاب و سطح کسب وکارتان هرکجا که باشد، همیشه محدوده ای از انتخاب برای تان وجود خواهد داشت.

آنلاین بیاموزید

هیچ جایگزینی برای مطالعه وجود ندارد، اما اگر می خواهید آموزش تعاملی تری داشته باشید، آموزش آنلاین می تواند راه حل مناسبی باشد. مثلاً اگر می خواهید منابع گسترش مدیریــت را جــست وجو کنید، می توانید از سایت Mind Tools استفاده کنید. حتی اگر زمان و بودجه کافی در اختیار دارید می توانید دوره های آنلاین مختلفی را برای دریافت مدارک مدیریتی و MBA بگذرانید. گذراندن این دوره ها، مهارت هایی را در زمینه مدیریت و هدایت کردن کسب وکار به خوبی پوشش می دهند.

اگر به دنبال راه حل آموزشی به خصوص در زمینه ای که باید مهارت تان را گسترش دهید، هستید یا روشی جامع تر برای توسعه این مهارت ها می خواهید، گزینه موجود جست وجوی آنلاین است، البته اگر حاضر باشید به اندازه کافی پول خرج کنید تا این تجربه را به دست آورید.

در این صورت بهترین تحقیقات خودتان را انجام دهید، در حالی که گذراندن بهترین دوره ها یادگیری های گران بها و فرصت  برقرای ارتباط را در اختیارتان قرار می دهند، لازم است پیشرفت کنید، دیگران می توانند از منابع شما بدون بازپرداخت سرمایه گذاری تان استفاده کنند.

به بخش منابع انسانی بروید

در سازمان های بزرگ تر، رفتن به بخش منابع انسانی برای حمایت از گسترش مهارت های مدیریتی می تواند ایده خوبی باشد. در بخش منابع انسانی سازمان های بزرگ راه حل ها و دوره های آموزشی ممکن است در دسترس تان باشد و به کمک تان بیاید یا در اِس  ام  ای ها (شرکت های کوچک و متوسط) آموزش قرارداد استخدام می تواند جایگزین دوره های سازمان های بزرگ تر باشد. با مسئول منابع انسانی قرار ملاقات بگذارید و درباره آنچه که می خواهید به آن دست یابید و هر ایده ای که برای گسترش مهارت های تان دارید، با او صحبت کنید.

درباره مواردی که به حمایت نیاز دارید، گفت وگو کنید، با توضیح این مسئله که چگونه گسترش مهارت های تان نتیجه اش را در کسب وکار نشان خواهد داد. همچنین این موضوع را بیان کنید که از یادگیری تان برای حمایت از دیگران، آموزش به همکاران، پروژه های کاری و پیشبرد کسب وکارتان به سمت جلو استفاده خواهید کرد. در نهایت آخرین کاری که می توانید برای گسترش مهارت های مدیریتی انجام دهید، استخدام یک مشاور است یا اگر در جایگاهی بسیار بالا قرار دارید، مشاور خودتان باشید.

اگر بتوانید با یک مشاور ارتباط برقرار کنید، می توانید از توصیه ها و تشویق های کسی بهره مند شوید که پیش از این مسیری را که شما در حال حاضر در آن قرار دارید طی کرده است. ایده های تان را برای تصحیح شدن با آنها در میان بگذارید و حمایت شان را برای گسترش مهارت های مدیریتی خود و افرادتان جلب کنید.

برای اینکه خودتان را به یک چالش واقعی دعوت کنید، نقش یک مربی را ایفا کنید، می توانید این کار را با تحت حمایت قرار دادن یکی از همکاران سطح پایین تر یا برعکس با حمایت از یکی از کارمندان ارشد انجام دهید. مربیگری معکوس در برخی از کسب وکارها برای برقراری ارتباط اعضای جدیدتر تیم با اعضای قدیمی تر و اغلب کارمندان ارشد مورد استفاده قرار می گیرد تا در به اشتراک گذاری مهارت های تکنیکی که ممکن است در طبیعت یک فرد نباشد، کمک کند.

با وجود اینکه بعضی از جنبه های مدیریت ویژگی های ذاتی و شخصی هستند، بیشتر مهارت هایی که برای هدایت دیگران لازم دارید، قابل یادگیری هستند. حرکت از مدیریت خود به سمت و سوی مدیریت و هدایت دیگران فرآیند دشواری است. مهارت هایی که تاکنون شما را به موفقیت رسانده، ممکن است آنهایی نباشد که باعث می شوند در جایگاه یک مدیر بدرخشید.

با برخورد به نخستین مانع مدیریتی از پا نیفتید، بسیاری از مهارت هایی که لازم دارید، می تواند از پیش و حتی زمانی که در پست های مدیریتی مشغول به کار نیستید، ساخته شود. از حالا تمرین را شروع کنید، زیرا انجام این کار نه فقط به کسب وکارتان سرعت می بخشد، بلکه تا زمان رسیدن به موقعیت های واقعی مدیریتی مسیرتان را هموارتر خواهد کرد.

ارتباط با نویسنده: mona.ashrafzade@gmail.com

عضویت در خبرنامه

ارسال یک پاسخ