Take a fresh look at your lifestyle.

موانع پیشرفت شغلی

0

آیا می دانستید موانع پیشرفت شغلی دارای نشانه هایی است که یکی از این نشانه ها تدافعی بودن است. اگر زمانی که با بازخوردهای دیگران در مورد عملکردتان مواجه می شوید، رویکردی تدافعی به کار می گیرید احتمالا تا ابد در همین شغل باقی می مانید، البته اگر پسرفت نکنید. بسیاری از افراد ترجیح می دهند که با اشخاص تدافعی معاشرت نکنند و در این صورت احتمالا کسی به شما نخواهد گفت که چگونه می توانید عملکرد خود را بهبود بخشید.

دومین نشانه اخذ تصمیمات عجولانه و هیجانی است. اگر بسیار عجولانه و بدون مطالعه و بررسی کافی تصمیم گیری می کنید، تصمیم هایی که احتمالا عواقب ناخوشایندی برای جایی که در آن مشغول به کار هستید به همراه دارند، احتمالا باید رویای ارتقای شغلی را به فراموشی بسپارید. توانایی تصمیم گیری در کمترین زمان قابل ستایش است اما به شرطی که این تصمیمات به اندازه کافی عقلایی و درست باشند.

هیجان زده شدن و تصمیم گیری در آن شرایط رفتاری نیست که دیگران را برای ارتقای شغلی شما متقاعد کند. سومین مورد بله قربان گو بودن است. این تصور اشتباه وجود دارد که روسا از کارمندانی بیشتر خوش شان می آید که همواره «بله قربان گو» باشند و در هیچ موردی با نظر آنها مخالفت نکنند. اما حقیقت این است که بیش از حد مطیع بودن نیز به پیشرفت شغلی آسیب وارد می کند.

ارسال یک پاسخ