Take a fresh look at your lifestyle.

نقش بازاریابی چریکی در موفقیت کسب و کارهای کوچک

0

نقش بازاریابی چریکی در موفقیت کسب و کارهای کوچک

بازاریابی چریکی در واقع نوعی از تبلیغات است که سعی دارد با استفاده از روش های خلاقانه و ارزان قیمت سبب جلب توجه مخاطبان نسبت به یک محصول یا خدمات شود. کارکرد این شیوه از بازاریابی به این صورت است که به شما اجازه می دهد تا مخاطب خود را غافلگیر کرده و با ایجاد موج های تبلیغاتی پر سروصدا در جامعه زمینه را برای جذب مشتریان و افزایش میزان فروش کالا و خدمات خود فراهم کنید.

این به این معناست که تاکتیک بازاریابی چریکی روشی بسیار موثر و مناسب برای کسب و کارهای کوچک محسوب می شود.

استطاعت ذاتی شرکت های تجاری کوچک برای استفاده از روش بازاریابی چریکی نخستین برتری این کسب و کارها نسبت به رقبای بزرگ ترشان است. در این میان شرکت های تجاری کوچک و تازه کار معمولا بودجه قابل توجهی را به بخش بازاریابی خود اختصاص می دهند که موضوعی ضروری و در عین حال نگران کننده است، اما در صورت استفاده صحیح و موثر از تاکتیک بازاریابی چریکی، این روش می تواند علاوه بر ایجاد بازار مناسب برای محصولات و خدمات عرضه شده، تمامی هزینه های اختصاص یافته را طی مدت زمان کوتاهی بازگرداند.

بازاریابی چریکی

بهترین مثال در این زمینه فیلم The Blair Witch Project  است. سازندگان این فیلم که در سال ۱۹۹۹ میلادی و با بودجه ای معادل ۵۰ هزار دلار ساخته شد، پولی برای اختصاص به بخش بازاریابی و تبلیغات در اختیار نداشتند بنابراین تولید کنندگان این فیلم تصمیم گرفتند تا از روش های خلاقانه برای پر کردن خلاء موجود در زمینه تبلیغات این فیلم استفاده کنند.

آنها در ابتدا اعلام کردند که این فیلم را پیدا کرده اند! و با ایجاد داستان هایی در رابطه با شخصیت های اصلی فیلم در اینترنت موفق شدند تا توجه بخش وسیعی از مخاطبان را به خود جلب کنند. گفتنی است استفاده از این تکنیک به تولیدکنندگان فیلم The Blair Witch Project کمک کرد تا توجه طیف وسیعی از علاقه مندان به سینما را جلب کرده و در پی موفقیت این روش بازاریابی، میزان فروش این فیلم در سراسر جهان از مرز ۲۵۰ میلیون دلار بگذرد.

مثال فوق به خوبی نشان می دهد که روش بازاریابی چریکی حتی در شرایطی که بودجه ای برای انجام فعالیت های مربوط به تبلیغات وجود ندارد در صورت استفاده صحیح و موثر از این روش می تواند موجب موفقیت محصول یا خدمات شما شده و با افزایش مشتریان از طریق جلب توجه آنان، شرایط را برای افزایش قابل توجه فروش و درآمدتان فراهم کند.

با وجود مزایای قابل توجه بازاریابی چریکی، ذکر این نکته ضروری به نظر می رسد که روش بازاریابی رودررو موجب افزایش اعتبار و ارزش برند شما شده و رابطه ای براساس اعتماد میان شما و مشتریان ایجاد می کند. این در حالی است که تکنیک بازاریابی چریکی خلاقانه موثرتر بوده و تاثیر مثبت عمیقی بر مشتریان و مخاطبان برند شما دارد. در این بین درحالی که شبکه های اجتماعی و بازاریابی آنلاین مزایای منحصربه فردی دارند، برقراری ارتباط با مخاطبان واقعی (و نه مجازی) تاثیر مثبت عمیق تر و پایدارتری بر مشتریان و مخاطبان شما خواهد داشت.

برگزاری رویدادهای تبلیغاتی ناگهانی، ارائه نمونه محصولات و اطلاعات مربوط به آنها در مکان های عمومی نظیر ایستگاه های راه آهن و مراکز خرید از جمله فعالیت هایی است که هسته اصلی آنها را بازاریابی چریکی تشکیل داده و به منظور جلب توجه مخاطبان و در نتیجه افزایش تعداد مشتریان صورت می پذیرد. فراموش نکنید که هسته اصلی روش بازاریابی چریکی غافلگیر کردن مشتریان است.

تکنیک بازاریابی چریکی زمانی متولد شد که شرکت های تجاری کوچک و متوسط مایل بودند تا ویژگی های مثبت محصولات و خدمات شان را به گوش مشتریان رسانده و رقبای بزرگ تر خود را به چالش بکشند.

عضویت در خبرنامه

ارسال یک پاسخ