ویژگیهای کارشناس روابط عمومی
شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)– کارشناس روابط عمومی برای توفیق در وظایف خود و ایفای نقش مؤثر در روابط عمومی، بایستی ویژگیهای مختلفی را داشته باشد. این ویژگیها به دو دسته ویژگیهای خاص و اکتسابی (اصلی) و ویژگیهای عمومی و ذاتی (فرعی) قابل تقسیم است.
۱-ویژگیهای خاص و اکتسابی
ویژگیهای خاص و اکتسابی کارشناس روابط عمومی شامل: مهارتهای علمی، احساس مسؤولیت اخلاقی، داشتن آگاهیهای روز (جامعه آگاهی)، سازمان آگاهی، قدرت نویسندگی، آشنایی با علوم اجتماعی از جمله کلیات مدیریت، روانشناسی و علوم سیاسی، نوآوری و خلاقیت، آشنایی با روزنامهنگاری و ایمان به حقانیت افکار عمومی مخاطب هستند.
۲-ویژگیهای عمومی و ذاتی (فرعی)
جدا از ویژگیهای خاص، اکتسابی و اصلی، کارشناس روابط عمومی بایستی از یکسری ویژگیهای ذاتی نیز بهرهمند باشد. این ویژگیها شامل: استعداد مدیریت، هیجان و شور داشتن استعداد دگرگونی مثبت، فرصتجویی آگاهانه، کارآفرینی، بهره هوشی بالا، کنجکاوی، سرزنده بودن، شوخ طبعی و بزلهگویی، داشتن بیان خوب از امور، ظاهر مناسب، ذوق و شوق (استعداد طبیعی)، آیندهنگری و شخصیت ترغیبی و متقاعد کننده هستند.
منبع مرجع: شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)