Take a fresh look at your lifestyle.

نقش روابط عمومی

0

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا) عواملی که در سرنوشت هر مؤسسه، گروه و فرد اهمیت و ارزش اساسی دارد و آنها را در نیل به هدف‌ها یاری می‌دهد؛ کیفیت رابطه آنها با مؤسساتی که با آنها سر و کار دارند و همچنین با افکارعمومی جامعه‌ای است که در آن به فعالیت‌ مشغولند.  

 

هر اندازه این ارتباط بطور مستقر و به شکل مؤثری گسترش یافته باشد، به همان اندازه آن فرد، گروه و مؤسسه در دستیابی به اهداف خود موفق‌تر می‌باشد. اکنون یک اصل اساسی در مدیریت پذیرفته شده که افراد و مؤسسات برای رسیدن هر چه بهتر و راحت‌تر به مقاصد خود نیازمند به حسن رابطه و ارتباط متقابل و توسعه تفاهم با یکدیگر و عموم مردم می‌باشند.


مؤسسات به دلایل فوق، در تشکیلات خود اقدام به تأسیس دفتر، واحد یا بخشی تحت عنوان روابط عمومی نموده‌اند تا از طریق آن ارتباط مؤثر را با افراد داخل و خارج سازمان برقرار نمایند و با آگاه‌کردن و تشویق و ترغیب آنان، به اهداف مدیران، سریعتر، راحت‌تر و با هزینه کمتر جامه عمل بپوشانند.


دست‌اندرکاران چنین دفاتری همه روزه در تلاشند تا با استفاده از تکنیک و تخصص‌های حرفه روابط عمومی، به گسترش و ارتباط مؤثر بپردازند.


روابط عمومی‌ها معمولاً دارای مسؤولیت‌هایی چون برقراری ارتباط، ایجاد تفاهم دو جانبه بین سازمان و گروه‌های مرتبط، تجزیه و تحلیل پیامدها و رخدادهای محیطی، تلاش برای دسترسی به اهداف پذیرفته شده در جامعه، مدیریت و مسؤولیت‌ بخشی از حوزه‌های برنامه‌ریزی و سیاستگذاری سازمان و … هستند، که نیل به آنها نیازمند فراهم ساختن امکانات سخت‌افزاری و نرم‌افزاری مطابق با فلسفه وجودی سازمان است.

 

به عبارتی افزایش کارایی و تعامل بین بخش‌های مختلف درون سازمانی و برون سازمانی مستلزم فراهم آوردن بستر مناسب رشد روابط عمومی‌ها است. روابط عمومی به عنوان یک بخش کلیدی در سازمان وظایف مهمی را به عهده دارد که اساسی‌ترین آنها آگاهی و روشن ساختن افکار عمومی در خصوص وظایف، مسؤولیت‌ها و اهداف سازمان و نیز ابلاغ اطلاعات واقعی سازمان به مخاطبین ذیربط و همچنین کسب نظریات آنها به منظور ایجاد حسن تفاهم و کنش متقابل است.
 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

عضویت در خبرنامه

ارسال یک پاسخ