Take a fresh look at your lifestyle.

نگاهی به کمپین دیجیتال برند عش / طرفداری با خط سفید

0

فعالیت مخاطبان در شبکه های اجتماعی به خصوص اینستاگرام روزبه روز درحال گسترش است. به نوعی می توان گفت که کمتر مخاطبی را این روزها می توانید بیابید که در شبکه های اجتماعی عضو نباشد یا فعالیتی در این حوزه انجام ندهد. در این  میان بانوان نیز جمعیت قابل توجهی از کاربران چنین شبکه هایی را تشکیل می دهند و در طول روز مدت زمانی را برای حضور و فعالیت در این شبکه ها اختصاص می دهند.

نکته جالب این است که بانوان زمانی که در این شبکه ها حضور ندارند، باز با اطرافیان شان درباره این شبکه ها و فضای آنها صحبت می کنند. براین اساس می توان گفت که مخاطبان از دنیای واقعی به دنیای دیجیتال کوچ کرده اند. وقتی مخاطبان به این شکل عمل می کنند، برندها نیز باید در راستای حضور آنها حرکت کنند و برای جذب سراغ فضای دیجیتال و رسانه های اجتماعی بروند.

بسیاری از برندها این روزها این حرکت را شروع و برای درگیرکردن مخاطبان شان با فعالیت های تبلیغاتی شان از شبکه های اجتماعی بهره برداری می کنند. برند عش یکی از برندهایی است که اخیر تمامی فعالیت های تبلیغاتی خود را در فضای مجازی اجرایی می کند.

این برند کمپین دیجیتالی را در اینستاگرام چندی پیش با هشتگ هنوز طرفدارتم اجرایی کرد و در این راستا سعی کرد گروه مخاطبان خانم را با توجه به شخصیت برندش درگیر عملکرد تبلیغاتی خود کند. این کمپین با رویکرد مسابقه اجرایی شد و شرکت کنندگان در آن قرار بود با محصولات برند خط سفیدی را به نشان از طرفداری از بانوان تاثیرگذار کشورمان بکشند.

«فرصت امروز» برای بررسی دقیق تر این کمپین دیجیتالی گفت وگویی با فرناز واحدیان، مدیر اجرایی کمپین های دیجیتال شرکت صباسل (صباد) و اشکان هاتف، مدیر پروژه کمپین دیجیتال برند عش داشته که در ادامه می خوانید.

استفاده از اتفاقات روز برای طراحی ایده تبلیغاتی کمپین

فرناز واحدیان، درباره کمپین تبلیغاتی برند عش و اینکه آیا این کمپین می تواند نظر مخاطبان را به خود جلب کند یا خیر، می گوید: با توجه به اینکه گروه هدف این برند و این کمپین خانم های خانه دار جوان هستند و این قشر یکی از بزرگ ترین گروه مخاطبان استفاده کننده از اینستاگرام است؛ مخاطبانی که در روز ساعتی را در این شبکه های اجتماعی می گذرانند، در نتیجه استفاده از شبکه اجتماعی اینستاگرام و همچنین سوار شدن بر موج اتفاقات روز و بازی های پاراالمپیک و حمایت از بانوان نماینده در این دور بازی ها و تمامی بانوان تاثیرگذار جامعه عوامل قدرتمندی هستند که بدون  شک در موفقیت این کمپین تاثیرگذار بوده اند.

واحدیان در پاسخ به این سوال که آیا محتوای تولید شده توسط برند عش مناسب رسانه ای که این برند برای کمپین خود در نظر گرفته است بوده یا خیر، می گوید: در این کمپین طبق اطلاعاتی که در صفحه اینستاگرام عش آمده است، شرکت کنندگان از محصولات آرایشی و بهداشتی این برند استفاده کردند که با توجه به گروه هدف باعث شد اثربخشی خوبی را در این مقطع زمانی برای کمپین رقم زند.

استفاده از رسانه های جانبی به وایرال شدن کمپین کمک خواهد کرد

واحدیان درباره اینکه آیا برند عش برای ارتباط با مخاطبانش رسانه مناسبی را انتخاب کرده است یا خیر، می گوید: برند عش در این کمپین رسانه بسیار مناسبی را انتخاب کرده، اما چیزی که در این کمپین فراموش شده استفاده از رسانه های جانبی و وایرال کردن این کمپین است.

شاید بهتر بود این برند علاوه بر حضور در شبکه اجتماعی مانند اینستاگرام، از تولید محتوا در وبلاگ برند عش یا انواع دیگر تبلیغات دیجیتالی مثل حضور در وب سایت ها و اپلیکیشن های موبایل که امروزه داغ ترین نوع تبلیغات را دربرگرفته است، برای فراگیرتر شدن این کمپین استفاده می کرد.

هر برندی استراتژی مخصوص به خود را دارد

این روزها بسیاری از برندها از مخاطبان شان می خواهند که عکس بگیرند و برای شان بفرستند، برند عش نیز به نوعی از این ایده تبلیغاتی در کمپین خود بهره برداری کرده  است.

واحدیان دراین باره می گوید: مشخص است هر برند و هر محصولی، استراتژی بازاریابی خاص خود را می طلبد. برند عش با توجه به اینکه یکی از برندهای لوازم آرایشی و بهداشتی است و مخاطبان اصلی آنها بانوانی هستند که به زیبایی و سلامت خود اهمیت می دهند درنتیجه با توجه به پرسونال و رفتار مخاطبان این برند، ایده مورد نظر مناسب است.

به خصوص برای اجرای این شیوه از اینستاگرام استفاده شده که این نیز به بیشتر دیده شدن کمپین کمک خواهد کرد اما باید توجه داشت که لزوما اجرای تبلیغات هر برند یا هر کمپین دیگری در این رسانه و با این رویکرد نمی تواند نتیجه خوبی به همراه داشته باشد و برندها باید برای حضور در این رسانه موارد مختلفی را لحاظ کنند.

گسترش کمپین در جهت بهره برداری بیشتر

واحدیان در پایان با ارائه پیشنهادی برای بهتر شدن کمپین دیجیتالی برند عش می گوید: همان طورکه پیش از این هم عنوان کردم، برای گسترش و فراگیرترشدن این کمپین بهتر بود در همان بازه زمانی در رسانه های دیجیتال دیگر نیز این کمپین را پروموت و گسترش می دادند، چراکه کمپینی با هشتگ هنوز طرفدارتم، قابلیت بسیار بالایی برای وایرال شدن در سطح جامعه دارا بوده و برند می توانست از این قابلیت بهره برداری بیشتری کند.

مثل یک طرفدار با کرم، روی صورت تان خط بکشید و عکس بگیرید

اشکان هاتف، مدیر پروژه کمپین دیجیتال برند عش و کارشناس دیجیتال مارکتینگ درباره آن می گوید: برند عش چند وقتی ا ست با محور قراردادن گروه مخاطبان بانوان، فعالیت گسترده ای را در تبلیغات دیجیتال آغاز کرده است.

برند عش در تلاش است که با توجه به شخصیت برندش که یک خانم ۲۵تا۳۵ است با گروه مخاطبان اصلی  خود ارتباط برقرار کند. اوج این ارتباط زمانی اتفاق افتاد که عش در جهت حمایت از بانوان ورزشکار ویدئوی تبلیغاتی تهیه و در شبکه های اجتماعی منتشر کرد.

این ویدئوی تبلیغاتی با استقبال خوبی از طرف مخاطبان مواجه شد.در انتهای آن ویدئوی تبلیغاتی تعدادی از بانوان خط سفیدی را زیر چشم شان می کشیدند. حرکتی که معمولا هواداران به دلیل حمایت از ورزشکار محبوب شان انجام می دهند. حال در ادامه آن ویدئوی تبلیغاتی از بانوان درخواست کردیم حمایت خود را همچنان از بانوان پرتلاش کشور اعلام کنند.همین موضوع ایده کمپین بعدی عش را شکل داد.

در پیام کمپین به مخاطبان گفتیم «مثل یک طرفدار با کرم، روی صورت تان خط بکشید و عکس بگیرید» و با #هنوز طرفدارتم در اینستاگرام منتشر کنید. خط سفید در این حرکت یادآور برندعش و محصولاتش نیز خواهد بود.

طراحی هشتگی به منظور حمایت از تلاش بانوان

هاتف درباره علل انتخاب رسانه های دیجیتال برای کمپین عش می گوید: برای این کمپین رسانه اینستاگرام را انتخاب کردیم، چون این رسانه بیشتر بر محوریت عکس است، به همین دلیل از مخاطبان خواستیم تصاویری را برای صفحه اینستاگرام عش ارسال کنند. #هنوز طرفدارتم برای این کمپین طراحی شده است.

این هشتگ در زمان المپیک و پاراالمپیک در جهت حمایت از ورزشکاران خانم مورد بهره برداری قرار گرفته است. عش از طریق این هشتگ به بانوان ورزشکار می گوید که تحت هرشرایطی از آنها حمایت می کند. بعد از مسابقات پاراالمپیک عش همچنان از این هشتگ استفاده خواهد کرد.

 این برند با این هشتگ از تمامی طرفداران  پرتلاشش که تحت هر شرایطی فعالیت سازنده ای را انجام می دهند، حمایت می کند. این هشتگ نقش یک المان را بازی می کند و با هر بار تکرارش پیام اصلی برند عش را به مخاطبان یادآور می شود.

هاتف درباره گروه مخاطبان این کمپین می گوید: در درجه اول گروه مخاطبان کمپین بانوان هستند و بعد از آن تمام کسانی که در کنار بانوان آنها را در راستای موفقیت همراهی می کنند، در این کمپین مخاطب قرار خواهند گرفت. تعداد شرکت کننده مشخصی را در نظر نگرفته ایم اما هدف مان را برای شروع برروی هزار شرکت کننده گذاشته ایم. برند عش هم سو با این کمپین همچنان به تولید محتوا در شبکه های اجتماعی ادامه می دهد تا بتواند مخاطبان بیشتری را با هدف تبلیغاتی خود همراه کند.

ارتباط با نویسنده: nargesfaraji1389@yahoo.com

عضویت در خبرنامه

ارسال یک پاسخ