Take a fresh look at your lifestyle.

۷ قانون برای توسعه برند شخصی (قسمت دوم)

0

در بخش قبلی به سه قانون اول توسعه برند شخصی اشاره کردیم؛ قوانینی که به افراد اجازه می دهد کنترل برند شخصی خود را در دست بگیرند. در ادامه به چهار قانون باقیمانده اشاره می کنیم.

 برنامه ریزی در حوزه روابط عمومی

در فرآیند ساخت و توسعه برند شخصی باید استراتژیک بیندیشید. مرحله نخست راه اندازی یک کارزار تبلیغاتی برای برند شخصی تان است وجود یک طرح در رابطه با برنامه ریزی در حوزه روابط عمومی، بازاریابی و استخدام همگی باید در برنامه های شما وجود داشته باشند.

شایان ذکر است که وجود این موضوعات در برنامه شما بسیار ضروری بوده و به شما کمک خواهد کرد تا به صورت مداوم ارزش برند شخصی تان را افزایش دهید.

یکی از کلیدی ترین و اصلی ترین راه های افزایش ارزش یک برند شخصی، تولید محتوای ارزشمند و مناسب است. چراکه یک محتوای مفید و کاربردی می تواند زمینه را برای استقبال کاربران از برند شخصی شما فراهم کرده و پیوسته ارزش برند شخصی تان را افزایش دهد. به عنوان مثال استفاده روزنامه نگاران از محتوای تولید شده توسط شما در نشریات و وب سایت های شان می تواند در زمینه جذب استعدادها و نیروی کار ماهر به شما کمک کرده و به صورت غیرمستقیم برند شخصی تان را تبلیغ کند.

 ایجاد اخبار و حواشی پیرامون برند شخصی خود

بهترین راه برای بهبود برند شخصی تان ارائه خدمات و محتوای ارزشمند و کاربردی است. هرچه بیشتر بر زندگی روزانه مخاطبان و مشتریان تان تاثیر بگذارید، سرعت پروسه ایجاد و توسعه برند شخصی شما افزایش خواهد یافت.

این تکنیک نخستین بار توسط لئونارد کیم هنگامی که قصد داشت برای وب سایت Quora  بنویسد، استفاده شده است. مطالب وی پس از انتشار با سرعت زیادی به ۲میلیون بازدید رسید و در مدت زمانی اندک وی را به یکی از بهترین نویسندگان این وب سایت بدل کرد.

کیم در مطالبی که برای وب سایت Quora می نوشت، از مراحل مختلف زندگی خود نظیر ناتوانی در پرداخت قبض برق و رفتن تا نزدیکی بی خانمان شدن و در نهایت یافتن مسیر موفقیت خود گفت و در نهایت این داستان تبدیل به برند شخصی وی شد.

کیم لئونارد بعدها با اشاره به نقش داستان زندگی اش در وضعیت فعلی او اظهار داشت: «به اشتراک گذاشتن تاریک ترین و تلخ ترین قسمت های زندگی من با مخاطبان سبب افزایش شهرت من و باعث شد امروز این جایگاه را داشته باشم.»

برندسازی با هدف گیری نسل جدید مخاطبان

با توجه به وجود بسیاری از سرگرمی ها و حوادثی که در جهان امروز وجود دارد، جلب توجه جوانان نسل جدید کار بسیار دشواری است. با این وجود رسیدن به این هدف چندان دشوار نبوده و کافی است از ابزارهایی که در دسترس تان است به خوبی استفاده کنید و خلاق باشید.

نسل جدید این روزها درگیر سرگرمی های بسیار خود است، چرا که این نسل بیش از نسل های پیش از خود با انفجار اطلاعات روبه رو بوده و مدیریت کردن جریان سیال اطلاعات عملا کار بسیار دشواری بوده و مقابله با آن در حقیقت غیرممکن است.

در چنین شرایطی تبلیغات و بازاریابی می تواند در کنار تهیه و توسعه اپلیکیشن های موبایلی و ابزارهای آنلاین، اشتیاق و علاقه زیادی در میان نسل جدید برای توجه به برند شخصی شما ایجاد کند. در نهایت خواهید دید که اقدامات شما در این زمینه سبب وفادار شدن مخاطبان تان به برند شخصی شما شده و این چیزی است که به شدت مورد توجه جوانان قرار خواهد گرفت.

 اجتناب از برخی اشتباهات

بهتراست در پروسه برندینگ شخصی خود پرنوسان نباشید و فعالیتی مداوم و پیوسته داشته باشید. بسیاری از کارشناسان و فعالان حوزه بازاریابی و برندینگ بر این عقیده اند که عدم وجود یک فعالیت مداوم و پیوسته از جمله مهم ترین دلایل شکست افراد در فرآیند ساخت و توسعه برند شخصی است. چنانچه می خواهید به عنوان یک رهبر در حوزه تجاری یا صنعتی خود مطرح شوید توجه به تداوم و پیوستگی باید در صدر اولویت های شما جای داشته باشد.

با این حال توجه داشته باشید که موفقیت در ایجاد یک برند شخصی موفق یک شبه حاصل نمی شود. شما باید از پیوستگی لازم در کار خود بهره مند باشید، چرا که تنها در این صورت است که مخاطبان همواره شما را به یاد خواهند داشت. رسیدن به این مرحله ممکن است سال ها به طول بینجامد.

عضویت در خبرنامه

ارسال یک پاسخ