Take a fresh look at your lifestyle.

۷ قانون برای توسعه برند شخصی

0

کلمه برندینگ مدت بسیار زیادی است که مورد استفاده قرار می گیرد، اما این روزها می توان گفت که تقریبا هر فرد یک برند شخصی دارد. در این بین ممکن است همه ما از برند شخصی خود بهره برداری نکنیم، اما به هر صورت این برند وجود دارد. این برند در پی فعالیت های روزانه شما در رسانه های اجتماعی، محیط کار و ارتباط با دیگر افراد ایجاد می شود.

سوالی که در اینجا مطرح می شود آن است که آیا شما کنترل برند شخصی خود را در دست گرفته و آن را کنترل خواهید کرد؟ یا قصد استفاده از این فرصت را ندارید و اهمیتی به برند شخصی خود نمی دهید؟

اخیرا فرصتی دست داد تا با برخی متخصصان حوزه برندینگ شخصی به گفت وگو نشسته و از موفقیت های آنان در زمینه توسعه و گسترش اعتبار برند شخصی و همچنین شکست ها و موانع موجود در این مسیر بیشتر بدانیم. در نتیجه مباحث مطرح شده تمامی متخصصان حاضر در این گفت وگو متفق القول بودند که ساخت و توسعه برند شخصی موضوعی بسیار مهم است و در ادامه هفت قانون را برای ساخت یک برند شخصی موفق ذکر کردند.

۱- برندی برای مدت زمان طولانی

ساخت و توسعه برند شخصی بزرگ ترین سرمایه گذاری است که شما در زندگی خود صورت خواهید داد. در حقیقت برند شخصی سرمایه ارزشمندی است که می تواند موجب بهره مندی حداکثری شما از فرصت های فعلی و ایجاد فرصت های مناسب در آینده شود. ایجاد برند شخصی سبب افزایش احتمال موفقیت شما در پروژه کاری و شغلی تان شده و از قرار گرفتن تمامی تخم مرغ ها در یک سبد جلوگیری می کند.

بنابراین شما می توانید با ایجاد برند شخصی خود را از فعالیت ها و پروژه هایی که درگیر آنها هستید متمایز کنید. به عنوان مثال چنانچه شما تنها به توسعه برند شرکت تجاری تان بپردازید، در صورت شکست همه چیز از دست خواهد رفت، اما در صورت توسعه برند شخصی خود خواهید توانست هرگونه شکستی را به آسانی مدیریت کنید.

۲- یک برند شخصی واقعی ایجاد کنید

یک برند شخصی هرگز نمی تواند با اتکا به هویت جعلی و ساختگی به موفقیت دست یابد. به بیان دیگر می توان گفت تنها زمانی می توانید برند شخصی معتبر و موفقی ایجاد کنید که فعالیت های شما بر پایه صداقت استوار بوده و از مصنوعی و ساختگی بودن بپرهیزید. به یاد داشته باشید ایجاد یک برند شخصی ساختگی در نهایت منجر به کشف حقیقت از سوی مخاطبان خواهد شد.

به عقیده بسیاری از کارشناسان و فعالان حوزه برندینگ، ایجاد یک برند شخصی ساختگی به مانند آن است که شما با بستن کمربند مشکی ورزش های رزمی در حالی که مهارتی در این ورزش ها ندارید به میان افراد خبره و ماهر در این حوزه بروید. هنگامی که مبارزه را با یک فرد ماهر و دارنده کمربند مشکی واقعی در ورزش های رزمی آغاز می کنید به سرعت شکست خورده و ماهیت شما آشکار می شود.

۳- یک رهبر متفکر باشید

عمده ترین دلیل شکل گیری مبحث برندینگ شخصی ایجاد یک مدیریت و رهبری متفکر است. مدیر یا رهبر متفکر به آن دسته از افرادی اشاره دارد که در یک حوزه صنعتی یا تجاری دارای اعتبار و کاریزمای قابل توجهی بوده و بسیاری از مردم به منظور دریافت توصیه و مشاوره نزد این اشخاص می روند و از دانش و تجربه آنان استفاده می کنند.

بنابراین به جای آنکه دائم به فکر موفقیت و دستاوردهای شخصی خود باشید، بهتر است برای هدایت و رهبری یک حوزه خاص صنعتی یا تجاری که در آن تخصص دارید آماده شوید. در این صورت نه تنها این موضوع سبب بهبود وضعیت و جایگاه شخصی تان می شود بلکه زمینه را برای بهتر شدن شرایط شرکت هایی که با آنها همکاری می کنید نیز فراهم می کند.

معمولا مدیران شرکت های تجاری موفق به عنوان رهبران متفکر این شرکت ها نیز فعالیت می کنند. با این حال همیشه لازم نیست که چنین رهبرانی از مدیران سازمان ها و شرکت های تجاری باشند. ادامه دارد…

عضویت در خبرنامه

ارسال یک پاسخ