Take a fresh look at your lifestyle.

کوکاکولا جادو می شود / کوکاکولا دیگر از شادی خسته شده و به سراغ جادو رفته است

0

در آگهی تبلیغاتی «Taste the Magic»، یک گارسون با میزی با یک سفارش عجیب و غریب نزدیک می شود. مشتری چند عدد بطری کوکاکولا را سفارش داده است. گارسون از دیگران نیز می خواهد تا سفارش جدید خود را اعلام کنند.

یک زن معترض است چون برخلاف میلش یک بطری نوشابه کوکاکولای معمولی را برای او آورده اند. گارسون بدون هیچ گونه ناراحتی آن را به یک بطری Coca-Cola Zero  تبدیل می کند. بعد ها مشخص می شود که او نه یک گارسون معمولی بلکه یک جادوگر ساکن لاس وگاس و ستاره رسانه های اجتماعی به نام «جاستین فلوم» است.

در ادامه یک نفر دیگر از او می خواهد تا این کار را تکرار کند. فلوم می گوید: من حس می کنم شما طعم ملایم کوکاکولا بدون کالری را می خواهید، برای همین به شما یک بطری  Coca-Cola Light می دهم.

این تغییر کوچک جالب است: در حالی Zero از گذشته تاکنون برای مردان تبلیغ شده است که زنان Light (در آمریکا به Diet مشهور است) را به آن ترجیح می دهند. این نوشیدنی ارتباطات قوی تری با صنعت مد دارد. این تغییر نامحسوس جادویی است که ما انتظارش را نداشتیم. همه این ترفندها جلوی دوربین رخ می دهند.

او در ادامه یک بطری دیگر کوکاکولا را به Coca-Cola Life  تبدیل می کند که البته از نوشیدن آن توسط افراد حاضر در آگهی تبلیغاتی مطمئن نمی شویم. از آن جا که کوکاکولای معمولی دژ مستحکم برند است، در پایان یک زن یک بطری کوکاکولای معمولی را درون کیف دستی اش پیدا می کند. این قضیه برای همه اعضای خانواده جالب است.

علاوه بر سود بردن از حضور فلوم در رسانه های اجتماعی، کوکاکولا همچنین از توانایی این جادوگر به عنوان دستاویزی برای یادآوری گزینه های کم کالری متفاوت خود نزد مردم بهره می برد. در ادامه به شکلی خوب و عالی تفاوت های میان آنها نیز برای بینندگان شرح داده می شود.

۵۰درصد از ارتباطات کوکاکولا با هدف تبلیغ محصولات اصلی این برند و ۵۰ درصد دیگر به منظور تبلیغ گزینه های کم و بدون کالری آن برقرار خواهند شد. این به معنای رشد چهار برابری میزان سرمایه گذاری برند در سال ۲۰۱۶ در خصوص این گزینه ها در مقایسه با سال ۲۰۱۵ میلادی است.

شما همچنین شاید متوجه تغییر ماهرانه بسته بندی محصولات کوکاکولا شده باشید که دایره قرمز کوکاکولا در بسته بندی همه محصولات برند بر دیگران اولویت دارد. این اقدام بخشی از استراتژی های«One Brand» کوکاکولا برای نزدیک کردن پیشنهادها به یکدیگر به حساب می آید. فلوم در ادامه از یک صفحه دایره ای شکل قرمز در نخستین جادوی خود استفاده می کند که به شکلی استادانه در راستای تقویت این ارتباط سرانجام به معرفی بسته بندی تازه برند منجر می شود.

این تغییر و تحول کاری کرد تا به موضوع اصلی آگهی تبلیغاتی تبدیل شود. آیا راهی بهتر از جادو برای تغییر هویت وجود ندارد؟ به این ترتیب با کمترین توضیحات مردم به جای برندینگ جدید روی جادوگر تمرکز می کنند. در ادامه شاید این کار مردم را از دست مکالمات ناشیانه نجات دهد. کمپین فوق سمپلینگ محصول، فعالیت های دیجیتالی، تجربی و چاپی را در بر می گیرد. سمپلینگ بهترین راه چشیدن طعم این نوشابه است.

ارسال یک پاسخ