Take a fresh look at your lifestyle.

دانمارکی ها، شادترین کارمندان جهان

0

آیا می دانستید طبق مطالعات بسیاری که در مورد رضایت شغلی بین کشورهای مختلف انجام شد، شادترین کارمندان جهان در دانمارک زندگی می کنند. دانمارک به طور مداوم در فهرست فوربس و دیگر لیست های بهترین کشورها برای کسب وکار در رتبه بالایی قرار دارد. امتیاز بالای این کشور در شفافیت، آزادی فردی و پولی و توازن کار و زندگی به دانمارک کمک کرده است که در چند رتبه بندی در رأس آنها قرار بگیرد.

اما چرا کارمندان دانمارکی شادتر هستند؟ تحقیقات گالوپ نشان می دهد ۱۸درصد کارگران آمریکایی از نظر احساسی با محیط کار خود چندان ارتباطی ندارند و احتمالا بهره وری پایینی نیز دارند. همین آمار برای کارگران دانمارکی تنها ۱۰درصد است. در محیط کار دانمارکی دستورات مستقیم بسیار کمی به زیردستان داده می شود و کارمندان غالبا این دستورات را در قالب پیشنهاد می بینند. فاصله قدرت بالا به این معنا است که هر کلمه رئیس در حکم قانون تلقی می شود.

به عنوان مثال رتبه ۴۰ در اختلاف قدرت را در محیط های کاری آمریکا با امتیاز ۱۸ برای محیط های کاری دانمارک که پایین ترین اختلاف قدرت را در جهان دارد، مقایسه کنید. این به آن معنا است که کارمندان دانمارکی استقلال بیشتری در محیط کار خود دارند.

در دانمارک از دست دادن شغل تان به معنای پایان جهان نیست. با از دست دادن شغل، برای دو سال ۹۰درصد حقوق اصلی فرد به او داده می شود که حاکی از شرایط عالی بیمه بیکاری در این کشور است. در صورتی که از دست دادن شغل در بسیاری از کشورها می تواند منجر به یک بحران مالی برای فرد شود و فرد را مجبور سازد که در شغلی بماند که شاید حتی از آن متنفر است و علت این امر از دست ندادن مزایای شغلی عنوان می شود.

ارسال یک پاسخ