Take a fresh look at your lifestyle.

توصیه هایی کاربردی برای مدیران (۱۰) / هدف گذاری روی مناطق خاص

0

همه توصیه هایی که از طریق مشاوران، مقالات و کتاب های گوناگون در زمینه مدیریت بهینه زمان به شما منتقل می شود در راستای صرفه جویی در وقت شما، افزایش بهره وری و همچنین کسب سود بیشتر است. با این حال همه چیز به این قبیل منابع اطلاعاتی ختم نمی شود. در حقیقت مشاوران اغلب تنها آن چیزهایی را که خود تجربه کرده اند به شما منتقل می کنند. به همین دلیل هم معمولا مدیران موفق تبدیل به مشاوران حرفه ای می شوند.

با این حال در سال های اخیر به دلیل افزایش رقابت میان برندهای مختلف و اهمیت یافتن مدیریت بهینه زمان، تحقیقات وسیع تری در این زمینه صورت گرفته است. در ادامه به بررسی برخی از مهم ترین نکاتی که در تحقیقات اخیر مورد توجه قرار گرفته اند خواهیم پرداخت.

ایده

در ذهن داشتن تصوری کلی از اهدافی که در مقاطع زمانی مختلف (یک ماه یا یک سال) قصد دستیابی به آنها را دارید می تواند برتری محسوسی برای شما در رقابت با برندهای رقیب تان باشد. این تصور کلی به همراه برنامه ریزی مناسب در راستای دستیابی به آن اهداف نه تنها رسیدن به اهداف را آسان تر می سازد، بلکه نقش موثری در مدیریت صحیح زمان نیز دارد.

با این حال به غیر  از در اختیار داشتن تصوری کلی از اهداف آینده شرکت، تعداد بسیار زیادی ایده دیگر نیز در راستای مدیریت هرچه بهتر برندها نیز وجود دارد. در ادامه به بررسی برخی از این ایده های جالب خواهیم پرداخت.

– در اختیار داشتن برنامه ای دقیق برای تحقق اهداف آتی شرکت تنها گام اول در راستای دستیابی به آنها است. در واقع اهمیت اصلی در نحوه تاثیرگذاری شما روی کارمندان و مجاب کردن آنان به اجرای برنامه جدید است. بدون شک پیشبرد برنامه شرکت در صورت عدم همراهی کارمندان بسیار دشوار خواهد بود. با این حال می توان با در نظر گرفتن امتیازات گوناگون و همچنین توضیح تاثیر برنامه جدید روی کاهش ساعات کاری همراهی کارمندان را به دست آورد.

– ایجاد هماهنگی بین اهداف کوتاه مدت و بلند مدت شرکت یکی از عوامل اصلی در دستیابی سریع تر به اهداف است. تنظیم این رابطه کار چندان دشواری نیست، تنها لازم است ابتدا اهداف بلند مدت را ترسیم و سپس اهداف کوتاه مدت را در راستای دستیابی به آنها تنظیم کنید.

– تقویت هماهنگی میان بخش های مختلف شرکت به طور خارق العاده ای اتلاف وقت را کاهش خواهد داد. در حقیقت زمان بسیاری در شرکت ها صرف ارسال نامه ها و درخواست های متعدد به بخش های گوناگون شرکت می شود. با ایجاد هماهنگی بهتر، این گونه اتلاف وقت های گسترده به کمترین میزان خواهد رسید.

– استفاده از نرم افزارهای مدیریتی به جای تکیه بر حافظه شخصی یکی دیگر از عوامل کاهش اشتباهات مدیریتی است. در حقیقت این نرم افزارها بسیار دقیق تر از حافظه شخصی شما عمل کرده و دچار فراموشی نیز نمی شوند.

– به عنوان مدیر یک شرکت بهتر است تمرکز خود را روی مسائل مهم قرار دهید. مسائل معمولی و روزمره را کارمندان ساده شرکت نیز می توانند حل کنند. آنچه یک مدیر را از کارمندان متمایز می سازد توانایی رسیدگی به مسائل و مشکلات مهم و حاد است.

– استفاده از تجربیات مشاوران حرفه ای پیش از اتخاذ تصمیم های مهم یکی دیگر از راه های صرفه جویی در وقت و هزینه شرکت تان است. به عبارت بهتر امتحان تصمیم های گوناگون به منظور یافتن بهترین شیوه نه تنها زمان زیادی را از شما می گیرد، بلکه هزینه گزافی را نیز در پی خواهد داشت.

– به عنوان توصیه پایانی قصد دارم توجه شما را به بررسی عملکرد مدیران موفق جلب کنم. در واقع در هر کسب و کاری ممکن است مشکلات پیچیده ای به وجود بیاید. در این زمینه بررسی عملکرد مدیران موفق در مواجهه با این نوع مشکلات می تواند الهام بخش شما در راستای غلبه بر شرایط دشوار باشد.

آنچه در عمل باید انجام دهید

– ممکن است برخی از توصیه های ذکر شده تاثیر بیشتری روی کسب و کار شما داشته باشند. در این زمینه ابتکار عمل در دستان شما است، در هر کدام از نقاطی که احساس ضعف می کنید از توصیه های ارائه شده الگوبرداری کنید.

عضویت در خبرنامه

ارسال یک پاسخ