آدیداس و تبلیغات شگفت انگیز کفش کتانی
مطمئنا با شنیدن برند آدیداس مفاهیمی مثل کیفیت، کلاس بالا، زیبایی در طراحی شکیل و … به ذهن شما منتقل می شود و به نظر می رسد آدیداس تصویر برند بسیار شاخصی از خود ساخته است.
در واقع این تصویر برندیست که در طول زمان براساس کمپین های تبلیغاتی و عرضه محصولات آدیداس در بهترین شکل ممکن که در ذهن مشتریان شکل گرفته است.
اینبار آدیداس برای تبلیغات کفش کتانی، تبلیغات شگفت انگیز و منحصر به فردی را خلق نموده است. در این کمپین تبلیغاتی گسترده با بهره گیری از تصاویر جاذبه های تبلیغاتی و خزندگان، توانسته ایده های تبلیغاتی جالب توجه ای را به عرصه نمایش بگذارد.
دیدن تصاویر تبلیغاتی کفش کتانی آدیداس، به دلیل بکارگیری طرح و رنگ های شاد و زنده حسی از نشاط و سرزندگی را به مخاطب القا می کند و بعلاوه نشان دادن این تصاویر در قالب صاعقه، طبیعت، گزند هزار پا و آفتاب پرست، نشان دهنده نوع کیفیت و مقاومت این محصول در برابر حوادثی از این قبیل می باشد و بدین جهت پیام تبلیغاتی « تمام روز من در رویای کفش کتانی بودم» در این باره طراحی گردیده است و در حقیقت تبلیغات شگفت انگیز کفش کتانی آدیداس اعتماد مخاطبین را می تواند دوچندان کند.
آژانس تبلیغاتی: Lifelounge, ملبورن، استرالیا
کارگردان خلاقیت: Daniel Pollock
مدیر هنری: Dimitri Kalagas
کپی رایتر: Chris Cork
انتشار: ۲۰۰۸ سپتامبر
مفهوم تصویر برند
تصویر برند مجموعه برداشت ها و تصوراتی است که از کل موجودیت یک برند (از جمله کیفیت و نقاط ضعف و قوت) چه براساس واقعیت و چه براساس برداشت ذهنی در ذهن مخاطبان برند شکل گرفته است. تصویر برند در طول زمان براساس کمپین های تبلیغاتی و عرضه محصول در ذهن مشتریان شکل می گیرد و از ثبات نسبی برخوردار است و با تجربه ای که مشتریان از محصولات شرکت به دست می آورند تثبیت می شود. تصویر برند با گذر زمان به دست می آید و به راحتی عوض نمی شود. به بیان دیگر تصویر برند نخستین کلماتی است که با شنیدن نام برند به ذهن شما خطور می کند.