Take a fresh look at your lifestyle.

واقعیت مجازی در کمپینگ و احساس حضور در طبیعت

0

به مناسبت صدمین سالگرد تاسیس سیستم پارک ملی، سایت اخبار فناوری The Verge با بزرگداشت هفته کویر و بیابان نگاهی به طبیعت، منتقدان عجیب و غریب و آینده آن انداخته است.

تا همین اواخر همواره به کمپینگ به عنوان زمانی برای قطع ارتباط با جامعه نگاه می شد، اما با تمرکز روی گجت های کمپینگ و کشف یک سری برگزارکنندگان کمپ های مدرن در قالب فروشندگان گجت، می توان به اشتیاق فراوان مردم برای کار با گجت ها پی برد.

در این رابطه سایت The Verge گفت وگویی را با مارتین هوگو، پروفسور مدرس معماری دورنما در «SUNY» در سیراکیوس انجام داد. هدف از انجام این مصاحبه کشف نحوه تغییر شکل و توسعه روند کمپینگ با استفاده از فناوری مدرن بود.

هوگو اخیرا به کار روی یک کتاب با عنوان «سی و چهار اردوگاه» درباره اردوگاه ها و روند تغییر و تحول آنها مشغول است. نتایج تحقیقات او حاکی از آن است که با وجود تصور ما از کمپینگ به عنوان جدایی کامل از دنیای اینترنت، افزایش محبوبیت این سرگرمی نزد مردم به لطف خودرو های مدرن و متصل به اینترنت روزبه روز بیش از پیش احساس می شود.

در سال های دور، فقط یک سری افراد خاص امکان برگزاری کمپ را داشتند. آنها یک سری نیروهای کمکی را برای هدایت شان درون جنگل، آشپزی، ساخت پناهگاه و در اصل تضمین امنیت جانی خود استخدام می کردند، اما با اختراع اتومبیل امکان ورود به بیابان ها به وجود آمد.

کمپینگ تبدیل به یک گزینه امکان پذیر و کم هزینه برای گذراندن اوقات فراغت شد و به طور طبیعی گجت ها پیرامون این تفریح جدید شکل گرفتند؛ کباب  پزهای پیک نیکی، میزهای تاشو و در نهایت فناوری واقعیت مجازی. همه این نوآوری ها وسایل آسایش و راحتی را به خارج از خانه ها می آوردند، اما در نهایت اردوگاه ها امکان خوشگذرانی خارج از محیط خانه را فراهم کردند. به این ترتیب دیگر نیازی به استخدام راهنما برای عبور از جنگل یا ساخت یک پناهگاه نبود. همه چیز از جمله سرویس بهداشتی و حمام قبلا ساخته شده بودند.

حالا ۱۰۰ سال پس از تاسیس پارک های ملی، ما نیاز های مختلفی را داریم. باوجود حفظ نقش محوری خودرو در حوزه کمپینگ، با توجه به نیاز عموم مردم به فناوری واقعیت مجازی و در نتیجه وسایل الکترونیکی و گجت ها، کوله پشتی های شرکت هایی نظیر «Goal Zero» با پنل های خورشیدی جاساز، امکان شارژ وسایل الکترونیکی علاقه مندان به کمپینگ در جاده را فراهم می کنند.

چادر های «Big Anges ’ Krumholtz UL2 mtnGLO» با لامپ های ال ای دی درون خود، احساس راحتی بیشتری را به افراد در شب هدیه می دهند. پنل های خورشیدی این چادر ها توان شارژ لامپ ها را دارند و فانوس Biolite’s CampStove از طریق انرژی الکتریکی به دست آمده از شعله های آتش گوشی های موبایل را شارژ می کند.

در ادامه شرایط مناسب برای آشپزی نیز از طریق این شعله های آتش به وجود می آید. شرکت های متعددی در حال حاضر به کار روی یک سری شارژر های مدرن مشغولند تا با استفاده از جریان آب بتوانند برق

تولید کنند. کمپینگ مدرن با هدف تسهیل شرایط خارج از خانه و اتصال به دنیای اینترنت طراحی می شود. در ادامه با وجود خروج از محیط خانه و اجتماع همچنان امکان دسترسی به خدمات اضطراری یا دوستان فراهم است. به این ترتیب در فضای بین خانه و طبیعت معلق هستیم.

کمپینگ در آینده چه تغییری خواهد کرد؟ شاید با به کارگیری فناوری واقعیت مجازی فرصت لذت بردن از طبیعت و چمنزار بدون فاصله گرفتن از دنیای اینترنت به ما دست بدهد.

ارسال یک پاسخ