Take a fresh look at your lifestyle.

استقبال شهرداری تهران از بازیکنان المپیک

0


استقبال شهرداری تهران از بازیکنان المپیک

باری دیگر حضور پررنگ ورزشکاران ایرانی به بازی های المپیک و جدال ارزشمند آنها در جام رقابت ها موجی از شعف و افتخار را در ایران رقم میزند.

از نخستین حضور رسمی ایران در المپیک بازی‌های ۱۹۰۰ پاریس تا ۲۰۱۶ ریو، ورزشکاران ایرانی موفق شدند تا در مجموع ۶۸ مدال برای کشورشان تصاحب کنند.

و اکنون در المپیک ریو ۲۰۱۶ با کسب سه مدال طلا، یک نقره و ۴ برنز به کارش پایان داد تا در مجموع صاحب ۸ مدال از رشته های مختلف پرچم ایران را به اهتزاز در آوردند. اما دراین بین جوانترین و اولین مدال آور ورزش بانوان ایران توسط کیمیا علیزاده ۱۸ ساله در تاریخ بازی های المپیک تابستانی ۲۰۱۶ در رشته ورزشی تکواندو موفق به کسب مدال برنز گردید.

ارزشمند بودن حضور و افتخار آفرینی این قهرمانان عزیز در بازگشت به ایران نیازمند استقبالی بی نظیر و تشکری جانانه است که این مهم می تواند شور و نشاطی ماندگار و جاودانه در ذهن همگان بر جای گذارد.
در این بین واکنش هنرمندان و مقام های ارشد کشوری در رسانه های ارتباط جمعی به مهمترین مدال بانوی ایرانی بسیار قابل تحسین و درخور توجه است و علاوه بر این مردم نیز به طور خودجوش در شبکه های اجتماعی برای تبریک و حمایت از ورزشکاران ایرانی اقدام نموده اند و بدین جهت در دنیای واقعی حمایت خود را نشان دادند.

از جمله استقبال های بی نظیر دیگر نصب بیلبوردهای تبلیغاتی این قهرمانان در تهران و دیگر شهرستان هاست که بر روی پل های هوایی عابر پیاده در تیررس نگاه های چند میلیونی مخاطبین قرار گرفته است تا شاید بتواند گوشه ای از مایه مباهات ایرانیان را به تصویر بکشد و همچنین اقدام زیبایی شهرداری تهران باعث می شود روحیه همبستگی در بین مردم زنده نگه داشته شود.

کسب مدال برنز علیزاده از این جهت دارای اهمیت است که او اولین زن ورزشکار ایرانی دارنده مدال در بازی های المپیک در تاریخ ورزش بانوان کشور به شمار می رود و اما نکته قابل توجه در بین بیلبوردهای نصب شده از جانب شهرداری تهران، وجود تابلو تبلیغاتیست که تنها تصاویرمردان قهرمان ایرانی بر روی یک بیلبورد نمایان بود و خبری از چهره بانوی قهرمان تکواندو در این بین نبود!؟

چرایی طراحی این بیلبورد تا جایی است که آیا تصویر یک زن در بین مردان یا در گوشه ای از تصویر می تواند خلاف موازین شرعی باشد؟ بلکه در حقیقت اگر تصاویر هشت قهرمان برتر کشور بر روی یک تابلو به نمایش در می آمد، نشان میداد یک زن می تواند در حین زنانگی همانند یک شیر مرد در بین دیگر نام آوران بدرخشد و این نکته را یادآور می شود که زن و مرد ایرانی می توانند در کنار هم با همت و تلاش نام ایران را به بلندا ببرند و چه خوب گفت سهراب سپهری که چشم ها را باید شست جوری دیگر باید دید.

ارسال یک پاسخ