Take a fresh look at your lifestyle.

توصیه هایی کاربردی برای مدیران (۳) / تنطیم دقیق اهداف (بخش دوم)

0

مشخص بودن اهداف به معنای چارچوب بندی آنها است. درسخنرانی، چارچوب بندی سخنرانی به معنای به خاطر سپردن محورهای اصلی سخنرانی و ارائه آنها در گفت وگو است. به همین ترتیب در برنامه ریزی و مدیریت زمان نیز اهداف مشخص و چارچوب بندی شده شما را در جهت دستیابی به بهترین برنامه یاری خواهند کرد.

ویژگی بعدی که باید به آن توجه کرد، قابل اندازه گیری بودن سطح دستیابی به اهداف است. در حقیقت باید تعریف دقیق از میزان تاثیری که می خواهید بر شنوندگان حاضر بگذارید در اختیار باشد. به همین ترتیب در مدیریت زمان نیز شما باید به حد مناسبی از کاهش اتلاف وقت دست یابید، اما مهم تر از آن تعیین حد مناسبی است که در نظر دارید.

در واقع برای بسیاری از مدیران، حد مناسب صرفه جویی امری کاملا غیر قابل اندازه گیری و به تبع آن دور از دسترس است. برای جلوگیری از این مشکل بهتر است تعریف دقیقی از محدوده موفقیت مورد نظر خود ارائه دهید.

قابل دستیابی بودن هدف به این معناست که هدف متناسب با ابزارهای موجود و توانایی تان تعیین شود. در خصوص ارائه سخنرانی مناسب، اگر شخص تحت آموزش فاقد تجربه و همچنین آموزش قبلی باشد، دستیابی به هدفی مانند تحت تاثیر قرار دادن تمامی مردم در وهله نخست امری غیر قابل اجرا است. در دنیای کسب و کار نیز اوضاع دقیقا به همین ترتیب است.

به عنوان آخرین ویژگی، تنظیم اهداف به صورت واقع گرایانه به معنای تناسب اهداف با شرایط واقعی است. انجام چندین کار در زمان بسیار اندک، هرچقدر هم که به خود فشار بیاورید، غیر ممکن خواهد بود. این موضوعی است که نمی توان آن را تغییر داد، پس بهتر است برنامه خود را تغییر دهید.

ویژگی های توضیح داده شده بسیار دارای اهمیتند و در صورت عدم رعایت آنها در تعیین اهداف، نه تنها مدیریت زمان شما، بلکه عملکرد کلی برندتان نیز کاهش شدیدی خواهد یافت.

آنچه در عمل باید انجام دهیم

– همان طور که توضیح داده شد، اهداف باید دقیق باشند. در حقیقت بدون اهداف مشخص، تصمیم گیری ها بی فایده خواهند بود. برای شناسایی اهداف اصلی برند خود لارم نیست زیاد نگران باشید. این کار به هیچ وجه دشوار نیست، تنها لازم است از برندهای موفق در زمینه کسب و کار خود الگوبرداری کنید.

– مشخص ساختن دقیق اهداف در تمام زمینه ها لازم است. این موضوع به معنای ضرورت تعیین دقیق اهداف در تمام بخش های برندتان خواهد بود. در عین حال بهتر است اهداف تعیین شده در هر بخش برندتان را به منظور جلوگیری از ایجاد اختلال در فرآیند معمول فعالیت شرکت، یکپارچه سازی کنید. در واقع اهداف گوناگون بخش های شرکت به احتمال فراوان با یکدیگر در تضاد خواهند بود. در همین راستا نقش نظارتی شما به عنوان مدیرعامل بسیار حیاتی است.

– ایجاد برنامه مناسب در راستای مدیریت بهینه زمان ممکن است به دلایل متعددی صورت پذیرد. با این حال اهمیت استفاده بهینه از زمان در خود فرآیند برنامه ریزی و اصلاح آن را نیز نباید از یاد برد. در واقع انجام همزمان این دو کار در این زمینه بسیار موثر خواهد بود. به این ترتیب با جمع آوری برنامه مدیریتی تمام بخش های برند خود، همه آنها را در یک زمان مشخص با برنامه اصلی خود تطبیق دهید.

عضویت در خبرنامه

ارسال یک پاسخ