Take a fresh look at your lifestyle.

چرا باید تبلیغات پاپ-آپ را فراموش کنید؟

0

مدت زیادی است گوگل می‌کوشد سیاست‌هایی را از طریق رتبه‌بندی سایت‌ها در موتور جستجوی خود پیاده کند که به تجربه بهتر کاربر در استفاده از وبسایت‌ها بیانجامد و اداره‌کنندگان وب‌سایت‌های مختلف را به نوعی وادار کند تا محتوای بهتر و مرتبطتری را در اختیار کاربران خود قرار دهند.

به گزارش سرویس بازار ایسنا، امتیاز به وب‌سایت‌هایی که مناسب استفاده روی موبایل طراحی شده بودند، یکی از این موارد بود. حالا نوبت به تبلیغات پاپ-آپ رسیده است.

حتما برای شما هم پیش آمده که وقتی یک وب‌سایت را باز می‌کنید، ناگهان کل صفحه خاکستری می‌شود و یک پیام تبلیغاتی غیرمرتبط در مقابل شما خودنمایی می‌کند. این مشکل وقتی جدی‌تر می‌شود که شما با موبایل در حال وبگردی هستید. روی صفحه موبایل باید مدتی بگردید تا بالاخره علامت ضربدر کوچکی را پیدا کنید تا با آن پاپ-آپ باز شده را ببندید و به صفحه برگردید؛ تازه اگر دوباره پاپ-آپ دیگری باز نشود.

گوگل به تازگی اعلام کرده وب‌سایت‌هایی که در نسخه موبایل خود از تبلیغات پاپ-آپ استفاده کنند و کاربران را وادار کنند صفحاتی را ناخواسته ببینند، جریمه می‌کند. جریمه گوگل این است که در رتبه‌بندی خود، رتبه این قبیل سایت‌ها را تنزل می‌دهد. البته به گفته گوگل این جریمه شامل بنرهای کوچک تبلیغاتی که میزان محدود و موجهی از صفحه را بگیرند نخواهد شد. گوگل هنوز، این اندازه قابل قبول را دقیق اعلام نکرده است.

در قانون جدید گوگل، پاپ-آپ‌هایی هدف گرفته شده‌اند که محتوای تبلیغاتی دارند. بنابراین مواردی که اطلاعاتی را از کاربر می‌گیرد، مثلا سن یا جنسیت را می‌پرسد، مشمول آن نخواهند شد. به علاوه، چه پاپ-آپ‌هایی که از اول با باز شدن وبسایت روی صفحه ظاهر می‌شوند و چه آن‌هایی که با اسکرول تا بخش‌های خاصی از صفحه باز می‌شوند، همگی بررسی و مشمول این قانون خواهند شد.

عواملی که رتبه وب‌سایت‌ها در رتبه‌بندی گوگل را تعیین می‌کنند بسیارند. برای همین ممکن است سایتی با وجود داشتن تبلیغات پاپ-آپ همچنان رتبه بالایی داشته باشد. اما بدون شک این سایت در مقایسه با سایر سایت‌های همرده‌اش، به زودی جایگاه خود را از دست می‌دهد و در رتبه‌بندی گوگل سقوط می‌کند.

بر اساس اعلام گوگل، این قانون جدید از دهم ژانویه سال آینده میلادی اعمال خواهد شد.

عضویت در خبرنامه

ارسال یک پاسخ