Take a fresh look at your lifestyle.

شرکت‌های بیمه‌ای فراموش‌کاران دنیای دیجیتال مارکتینگ

0

بسیاری از شرکت‌های بیمه‌ای در ایران شرکتشان را توسط دیجیتال مارکتینگ توسعه نداده‌اند. دانستن چرایی این اتفاق قطعاً می‌تواند راهگشا باشد و دیجیتال مارکتینگ را با شرکت‌های بیمه‌ای همراه سازد؛ بهتر است با یکدیگر ببینیم چه اتفاقی افتاده است:
در حال گذراندن سال ۲۰۱۶ هستیم، سالی که شکوفایی شبکه‌های اجتماعی و دنیای دیجیتال را در آن شاهد هستیم. اما در شبکه‌های اجتماعی و صفحات سایت‌ها خبری از بیمه‌ها نیست و اگر هم باشد بسیار کم اثر است. با ذکر این ضرب‌المثل “مشکلات در لابه‌لای دردها حاضر هستند” به واکاوی این غیبت می‌پردازیم.

درد مردم این است که می‌خواهند آینده و زندگی خود را در صورت حدوث اتفاق‌های ناگوار بیمه کنند و بتوانند زندگی معمول خود را بعد از اتفاق‌ها باز پس بگیرند. اما عاملین فروش بیمه که به مردم بیمه می‌فروشند و آن‌ها را تحت پوشش قرار می‌دهند تنها آن‌ها را با یک عدد روبه‌رو می‌سازند،” ۷۰۰ هزار تومان برای بیمه ” افراد را تنها با یک عدد روبه‌رو می‌کنند و همه‌چیز را از او مخفی می‌کنند، همین مخفی سازی در شبکه‌های اجتماعی و سایت‌ها نیز دیده می‌شود، در بهترین حالت تبلیغات بیمه ، تنها به گفتن واژه‌های “بیمه عمر “، ” جبران ” و” زندگی فرزندان ” اکتفا می‌کنند و هیچ‌چیزی در مورد نحوه بیمه و کارکردهایش ارائه نمی‌کنند. برای همین است که انواع بیمه‌های موجود در کشور اصلاً دیده نمی‌شوند چون در مورد آن‌ها اطلاعاتی منتشر نمی‌شود. همین مخفی بودن همه‌چیز سبب می‌شود که فعالیت‌های بیمه‌ای نامطمئن برای مردم جلوه داده بشود.

همه هستند ولی کسی نیست!
در صنعت بیمه دنیا، بیمه‌ها برای بیمه کردن افراد و شرکت‌های مختلف با یکدیگر رقابت می‌کنند، آن‌ها با ترفندهای مختلفی سعی می‌کنند که بیمه‌های متنوعی برای مشتریان خود تدارک ببینند. اما در ایران بر روی فعالیت‌های بیمه‌ای مانور داده نمی‌شود، درواقع نام‌هایی حاضر هستند ولی هیچ‌کدام برتری خود را نسبت به سایر بیمه‌ها عنوان نمی‌کند. وقتی رقابتی وجود نداشته باشد دلیلی برای گسترش نیز احساس نمی‌شود. همین عدم رقابت بین بیمه‌های دولتی می‌تواند بیمه‌های خصوصی را پیش بیندازد بااینکه قدرت بیمه دولتی را شاید نداشته باشند اما با کار کردن‌های مداوم می‌توانند از آن‌ها پیشی بگیرند.

دیجیتال مارکتینگ چه مشکلی با شبکه‌های بیمه‌ای دارد؟
همان‌طور که مستحضر هستید، در دیجیتال مارکتینگ دو مقوله بسیار مهم است اول شفافیت اطلاعاتی و دوم رقابت و سرعت است. اگر روزی بیمه‌ها بخواهند با استفاده از دیجیتال مارکتینگ گسترش فعالیت بدهند حتماً باید این دو مقوله را برای خود حل کنند. در صورت رفع این دو مسئله می‌توانند بهره‌های فراوانی از دیجیتال مارکتینگ ببرند. در ادامه استراتژی‌های استفاده از دیجیتال مارکتینگ را به‌صورت چهار مورد عمده ذکر می‌کنیم. با پیگیری این استراتژی‌ها قطعاً شاهد رونق کسب‌وکارهای بیمه خواهیم بود.

آموزش دادن: بخش عمده‌ای از فعالیت‌های بیمه‌ای وابسته به فرهنگ مردم است. اینکه مردم چقدر نسبت به آینده و زندگی خود حساسیت داشته باشند به مؤلفه‌های آموزشی برمی‌گردد که در فرهنگ دانشگاه، مدرسه و سایر ارگان‌ها جایی ندارد به‌وسیله دیجیتال مارکتینگ می‌توانید به‌راحتی رسانه‌های خود را بسازید و شروع به آموزش کنید. آموزش‌های هدفمند که مردم را به سمت کسب‌وکار شما سوق می‌دهند و شما را منتفع می‌سازند.

آگاهی دادن: بسیار از افراد هیچ‌وقت خانه خود را بیمه حوادث نمی‌کنند، درحالی‌که بیمه حوادث به نسبت خسارتی که شاید منزل آن‌ها ببیند بسیار ناچیز است دلیل آن‌هم یک‌چیز بیشتر عدم آگاهی داشتن نسبت به چنین بیمه‌هایی ! با دیجیتال مارکتینگ به‌طور هدفمند می‌توانید بیمه‌های مختلف شرکت خودتان را معرفی کرده و آن‌ها را به مردم بشناسانید.

شبکه‌سازی کردن: قابلیت منحصربه‌فردی که دیجیتال مارکتینگ در اختیار شرکت‌ها قرار می‌دهد شبکه‌سازی است، در دیجیتال مارکتینگ با طراحی روابط مدون و منظم علاوه بر اینکه مشتریان خود را حفظ می‌دهید آن‌ها را به‌راحتی به شبکه‌ای از مشتریان تبدیل می‌کنید.

تبلیغ ساده دائمی پایدار و البته گسترده : با دیجیتال مارکتینگ شرکت شما می‌تواند تبلیغات ساده دائمی و پایداری را تجربه کند، هر یک از شبکه‌های اجتماعی شما در صورت فعالیت مثمرِ ثمر به یک رسانه قوی می‌توانند تبدیل بشوند. علاوه بر این با توجه به گستره دیجیتال مارکتینگ به مشتریان بیشتری دسترسی پیدا خواهید کرد.

نویسنده: جمال احمدی

ارسال یک پاسخ