Take a fresh look at your lifestyle.

مزایای گیمی فیکیشن در آموزش الکترونیکی

0

آیا می دانستید یکی از مزایای گیمی فیکیشن در آموزش الکترونیکی، افزایش سطح ارتباط برقرار شده بین یادگیرنده و محتوای آموزشی است؟ گیمی فیکیشن با تقویت حس پیشروی به سوی هدف، توجه یادگیرندگان به محتوای آموزشی را جلب کرده و به آنها انگیزه  می بخشد.

وقتی یادگیرندگان در خصوص فرآیند یادگیری احساس مثبتی دارند و می دانند که به طریقی پاداش دریافت خواهند کرد، دیگر صرفاً مشاهده گرانی منفعل نبوده و به شرکت کنندگان فعالی تبدیل خواهند شد. بدین طریق آنها قادر خواهند بود با اثربخشی بیشتری اطلاعات را دریافت کرده و آن را به حافظه بلندمدت خود بسپارند، زیرا دانشی که به این شیوه در ذهن شان ذخیره شده است با تجارب و خاطرات خوشایندی که شما با به کارگیری گیمی فیکیشن برای شان فراهم کرده اید در ارتباط است.

مزیت دیگر افزایش سرگرمی و تعامل دوجانبه در حین فرآیند آموزش الکترونیکی است. هر چند شما اهداف و خروجی های آموزشی مشخصی را دنبال می کنید اما تا زمانی که یادگیرندگان واقعاً در مورد چیزهایی که می خواهند یاد بگیرند ترغیب نشوند، هیچ کدام از این اهداف و خروجی ها به شیوه موثری حاصل نخواهد شد.

گیمی فیکیشن نه فقط غنای آموزشی را در آموزش الکترونیکی افزایش می دهد، بلکه آن را سرگرم کننده و هیجان بخش نیز می کند. ضمن اینکه به فرآیند آموزشی، ساختاری تعاملی می بخشد. این ویژگی این احساس را به یادگیرندگان می دهد که آنها خود بخشی از فرآیند یادگیری هستند و فردیت آنها بر خروجی کار تأثیر می گذارد.

عضویت در خبرنامه

ارسال یک پاسخ