Take a fresh look at your lifestyle.

تصمیم گیری مدیران براساس انبار داده ها در سازمان

0

تصمیم گیری سازمانی به طور ایده ال با آنالیز عمیق اطلاعات مدیریتی آغاز می شود. سپس تصمیم گیرندگان از اطلاعات موجود برای سنجش راهکارها، آنالیز گزینه ها، پیش بینی تأثیرات و نمایش نتایج در حوزه سازمان و محیط استفاده می کنند، اما اگر تصمیم گیرندگان، اطلاعات مربوط، قابل اطمینان و به هنگام نداشته باشند، کیفیت و اعتبار تصمیمات آنها مورد تردید خواهد بود.

وظیفه اصلی انبار داده، تسهیل یکپارچه سازی چندکاربردی و افزایش یکپارچگی نتایج است. تمرکز باید از ذخیره سازی داده ها به تسهیل جریان اطلاعات تغییر کند و ماهیت یکپارچه سازی، تغییر به همراه ارتباط است.

انبار داده دارای مشخصات زیر است:

– موضوعی هستند

– یکپارچه هستند

– دارای تغییرات زمانی هستند

– تغییر ناپذیرند

انبار داده به هنگام، اطلاعات مناسب را به شکل مناسب و در زمان مناسب فراهم می کند و ذخیره سازی و بازیابی اطلاعات را برای مدیران سهل می کند.

اهداف سیستم های انبار داده به هنگام:

– تحلیل تفضیلی داده های سازمانی

– ایجاد ابزاری در دست مدیران برای پیش بینی بازار و بالا بردن توان رقابتی سازمان

– بالا بردن میزان سوددهی از طریق تجزیه و تحلیل داده ها و کمک به تصمیم گیری بهتر مدیریت

– شناسایی مشتریان دائمی و حفظ آنها از طریق ذخیره سازی و تحلیل داده های مربوط به روند خرید مشتریان

– بالا بردن توان برنامه ریزی دقیق در مدیران

– توانایی استفاده مناسب از منابع اطلاعاتی موجود در سازمان

– توانایی فراهم کردن اطلاعات با کیفیت بالا

– بالا بردن سرعت تصمیم گیری مدیران

– تشخیص زود هنگام تهدیدات و فرصت ها

استفاده از انبار داده مزایای بالقوه زیادی برای شرکت های هواپیمایی دارد مانند دسترسی دائمی به داده ها. شرکت های هواپیمایی به راحتی می توانند نقاط ضعف و قوت خود و رقبای شان را بیابند. همچنین قادرند رابطه این اطلاعات را با روندهای بازار و خدمات مطلوب بیابند و اهداف دقیقی را جهت بازاریابی تعیین کنند. استفاده از انبار داده به شرکت های هواپیمایی این امکان را می دهد که از این اطلاعات برای اتخاذ تصمیمات صحیح استفاده کنند و این هدف نهایی فرآیند انبار داده است.

انبارهای داده به نقطه عطفی برای پشتیبانی تصمیم تبدیل شده اند. این شاهرگ حیاتی برای ارتقای قابلیت های پشتیبانی تصمیم است. انبار داده از بهترین سیستم های امروزی پشتیبانی تصمیم است و در آینده سازمان ها را قادر خواهد ساخت که علمی تر، جامع تر و حقیقت مدارتر در تصمیم گیری های شان عمل کرده و سرعت و کیفیت تصمیمات را ارتقا بخشند. ارتقای قابلیت تصمیم گیری یک سازمان نیز در افزایش توان رقابتی آن بسیار اثر بخش است.

عضویت در خبرنامه

ارسال یک پاسخ