Take a fresh look at your lifestyle.

اهمیت برندسازی در ورزش

0


نسخه چاپی

۱۳۹۵ هفتم شهریور

:تاریخ انتشار


۴۵۲۷۳

:کدخبر


ارسال به دوستان


۱۱۴

:بازدید

عبارت برندسازی مدتی است که به یک موضوع داغ در دنیای کسب و کار تبدیل شده است و در صنعت ورزش نیز قدم به قدم سایر صنایع در حال رشد و گسترش می باشد. سازمان های ورزشی که قدرت برندسازی را درک کرده اند، از طریق اجرای آن توانسته اند به طور معناداری توجه و علاقه جامعه را به سوی خود جلب کرده و تعداد زیادی از افراد را به مشارکت در فعالیت های خود واداشته و از این راه درآمدهای مطلوبی را نصیب خود کنند. برندسازی در ورزش می تواند به عنوان مهمترین ابزار سازمانها برای ایجاد و گسترش فرصت های جدید کسب و کار شناخته شود. هنگامی که برندسازی در ورزش مورد استفاده قرار می گیرد به این معناست که یک محصول یا یک خدمت، از قبیل یک نوع ورزش( بسکتبال، فوتبال و …) یا یک رویداد( جام جهانی، المپیک) یا یک شخص( ورزشکار) و یا یک سازمان( باشگاه، فدراسیون) می تواند به عنوان برند در نظر گرفته شود و مصرف کننده ورزشی این عوامل را به شیوه ای گوناگون درک می کند. بنابراین، کلید اصلی، ایجاد یک تصویر مثبت در ذهن مشتری ورزشی است. بنابراین برند ورزشی باید الهام بخش بوده و نماد ارزش های مشخصی در ذهن و طرز فکر مشتری باشد.

برند توانایی تشخیص شما در میان رقبا را افزایش می دهد حتی در صنعت ورزش که تعداد زیادی از موسسات در حال کار و شکل گیری هستند. بنابراین هر نوع ورزش، تولید کننده و یا ارائه کننده خدمات ورزشی باید راهی برای متمایز کردن خود از دیگر رقبا پیدا کند. در بازار شلوغ ورزشی امروزی، ایجاد این تمایز روز به روز سخت تر می شود. برند، علامتی مثبت  در بین رقبا برای شما ایجاد کرده و شما را در بین آنها متمایز می کند. برند قوی همچنین به سازمان اجازه می دهد تا این برند را به محصولات یا خدمات جدید منتقل کرده و خدمات و محصولات جدیدی معرفی نموده و درآمد بیشتری کسب کند. یک سازمان با یک برند قوی در برابر بحران ها مقاوم تر است و می تواند مانع از کاهش فروش محصول یا ارائه خدمت و از دست داده مشتریان در زمان مشکلات شود. همچنین برند قوی به سازمان اجازه می دهد تا مشتریانی وفادار داشته باشد که به برند و کیفیت آن اعتماد دارند. مشتریان وفادار حاضرند برای خدمات و محصولات سازمان پول بیشتری بپردازند. در واقع یک برند قوی، اثبات کننده شایستگی سازمان برای مشتریان است. برند قوی، کیفیت، تصویر مثبت و اعتبار را به مشتریانش هدیه می دهد.
http://sportseconomics.ir/

تا کنون نظری برای این خبر ارسال نشده است


Loading...

ارسال یک پاسخ