Take a fresh look at your lifestyle.

ایده های بزرگ برای کسب و کارآفرینی (۴۵) / فعالیت در فضای مجازی

0

امروزه بر کسی پوشیده نیست که یکی از میدان های عمده رشد در دنیای اینترنت، استفاده از شبکه های اجتماعی نظیر فیس بوک است. علت این امر جایگاه ویژه شبکه های اجتماعی در فضای مجازی است به نحوی که در حال حاضر این شبکه ها حرف اول را در فضای اینترنت می زنند.

شبکه اجتماعی فیس بوک طی چند سال گذشته رشدی چشمگیر و خارق العاده داشته است. در واقع امروزه کمتر کسی را می توان یافت که حداقل یک حساب در این شبکه نداشته باشد. طبق آمار در حال حاضر فیس بوک بیش از یک میلیارد کاربر دارد که همین امر باعث شده تا به محبوب ترین و در عین حال موفق ترین شبکه اجتماعی تاریخ تبدیل شود.

گرچه در ظاهر فیس بوک تنها در زمینه ارتباطات فعالیت دارد با این حال به علت جمعیت فوق العاده زیاد آن، می توان از آن در جهت پیشبرد اهداف  در کسب و کار سود برد و به نتایجی خارج از تصور دست یافت.
پرسشی که در ادامه قصد پاسخگویی به آن را داریم در واقع سؤالی اساسی است مبنی بر اینکه چگونه می توان از شبکه های اجتماعی در جهت توسعه کسب و کار خود استفاده کرد؟

قبل از پرداختن به این موضوع ذکر این نکته ضروری است که در اصل چیزی که شبکه های اجتماعی را از سایر میادین و فرصت های حضور کسب و کارها متمایز می سازد این موضوع است که در واقع شبکه های اجتماعی تعطیل بردار نبوده و این نکته می تواند به توسعه بی وقفه شرکت تان کمکی شایان کند.

ایده

از قابلیت های جذاب فیس بوک که می تواند برای تبلیغات بسیار سودمند باشد، امکان دسته بندی کاربران براساس مواردی نظیر جنسیت، گروه سنی، علایق، منطقه جغرافیایی و. . . است. این امر باعث می شود تا کاربران تبلیغاتی را مشاهده کنند که مرتبط با نیازشان باشد. این دسته بندی مزیت های بزرگی دارد، برای مثال باعث می شود تبلیغات بیشتر مورد توجه قرار گیرد و برای کاربران کسل کننده نباشد و شما نیز کنترل کاملی روی تبلیغات خود داشته باشید. جذابیت عامل مهمی است.

در واقع اگر مطلب شما خیلی جذاب باشد کاربر بی اختیار دکمه اشتراک گذاری را می زند و با دوستان خود به اشتراک می گذارد و این یعنی مطلب شما در صفحه اصلی چند کاربر دیگر هم قرار خواهد گرفت. مطلب شما مانند یک ویروس منتشر می شود و بازدید کنندگان جدیدتری هر روز به سایت شما روانه می شوند. بدون شک تبلیغ به این شیوه و مشخص ساختن اهداف و بازار هدف نتایج بهتری در پی خواهد داشت و بزرگ ترین فرصت ارتباطی و تبلیغاتی برای جذب مشتری بدون ایجاد  مزاحمت و دردسر برای آنهاست.

در زمینه تبلیغات به علت هزینه های سنگینی که به همراه دارد بسیاری از شرکت های کوچک فرصت حضور و رقابت با غول ها و شرکت های بزرگ را عملاً از دست می دهند. با این حال یکی دیگر از مزایای استفاده از شبکه های اجتماعی برای کسب و کارها کاهش هزینه های بازاریابی است. در شبکه های اجتماعی از بودجه های سنگین تبلیغاتی و برندینگ از طریق رسانه های جمعی و چاپی خبری نخواهد بود که باعث می شود به مکانی عالی خصوصاً برای کسب و کار های کوچک مبدل شود.

توجه داشته باشید که بازاریابی شبکه های اجتماعی نوعی از بازاریابی است که در آن اولویت با تمرکز روی مخاطبان و برقراری ارتباط با آنهاست نه روی فروش مستقیم محصولات و خدمات. شرکت ها باید از شبکه های اجتماعی به عنوان ابزاری قدرتمند برای برقراری ارتباط با مخاطبان خود استفاده کنند، در واقع امروزه شبکه های اجتماعی یک راه حل مفید برای ارتباط و اتصال به مشتریان هدف هستند.

آنچه در عمل باید انجام دهید

– افرادی را برای فعالیت در صفحه خود استخدام کرده و به این شکل هسته و پایگاه قدرتمندی برای حساب و شبکه خود ایجاد کنید.

– مطالب خود را جهت جذاب تر شدن با تعداد زیادی عکس مرتبط با آن ارسال کنید.

– در تبلیغات خود زیاده روی نکنید، به علت آنکه تبلیغ زیاد برای مشتریان کسل کننده خواهد شد و نیز ممکن است باعث شود صاحبان شبکه اجتماعی از شما به علت استفاده تجاری حق تبلیغات دریافت کنند.

– قبل از شروع به تبلیغ بازار هدف خود را مشخص سازید.

عضویت در خبرنامه

ارسال یک پاسخ