Take a fresh look at your lifestyle.

نگرانی مدیران شرکت های بزرگ جهان درباره وضعیت اقتصادی

0

نظر مردم درباره وضعیت اقتصادی موجود چیست؟

اگر به حرف مدیران برخی شرکت های بزرگ سرتاسر دنیا گوش دهید، متوجه می شوید که وضعیت اقتصادی در دنیا در شرایط خوبی به سر نمی برد.

به گزارش مارکتینگ نیوز، تیم استراتژی تحقیقات گلدمن ساکس (Goldman Sachs: شرکت خدمات مالی و بانکداری آمریکایی) در گزارشی از درآمد سه ماهه اخیر شرکت ها، «عدم اطمینان مشتریان» را یکی از موضوعات کلیدی کاهش سهام SP 500  شرکت اعلام کرده است.

به عنوان مثال، مدیر بلک راک (BlackRock: شرکت خدمات مالی آمریکایی فعال در زمینه سرمایه گذاری و مدیریت دارایی و ثروت) به عدم اطمینان سرمایه گذاران اشاره می کند و می گوید: «مشتریان نمی دانند که با پول شان چه کار کنند. آنها می ترسند و عقب کشیده اند. وجود بیش از ۵۵ تریلیون دلار سپرده های بانکی تنها در سه کشور آمریکا، ژاپن و چین دلیلی بر اثبات این ادعاست. مشتریان اعتماد خود را از دست داده اند.»

فراتر از مسائل اقتصادی به نظر می رسد مدیران اجرایی شرکت های بزرگ احساس ناآرامی و نگرانی از وضعیت موجود می کنند. هوارد شولتز، مدیرعامل استارباکس ناآرامی های اجتماعی در آمریکا را یکی از عوامل مهم در کاهش درآمد شرکت می داند.

وی دراین خصوص می گوید: «در حال حاضر به خاطر انتخابات پیش رو در وضعیت کاملاً نامشخصی به سر می بریم. علاوه بر آن ناآرامی های نژادی داخلی و مشکلات تروریستی باعث ایجاد سطحی از تنش و استرس در میان مردم شده است. پس تنها با رکود اقتصادی مواجه نیستیم. عوامل تنش زای متعددی مردم را نگران می کند و همین نگرانی بر فرآیند خرید مصرف کننده و میزان فروش تأثیر جدی می گذارد.»

استیو ایستربوک، مدیر عامل مک دونالد نیز نظری مشابه با شولتز دارد.

وی می گوید: «به نظر من در حال حاضر عدم اطمینان مصرف کنندگان بیشتر شده است و آنها ابتدا امنیت مالی خود را می سنجند. مردم چه به دلیل اتفاقات تروریستی که در سرتاسر جهان رخ می دهد، چه به دلیل انتخابات ریاست جمهوری در خرج کردن پول خود محتاط  تر شده اند.»

داده های اقتصادی مانند میزان اعتماد مصرف کننده و فروش خرده فروشی ها، در ماه اخیر کاهش چشمگیری داشته و همین باعث نگرانی مدیران شرکت های بزرگ شده است.

ارسال یک پاسخ