Take a fresh look at your lifestyle.

بازگشت به مدارس، فرصتی برای بازگشت به اوج

0

“اگر موقعیتی سراغ شما نیومد که موفق بشین، خودتون اون رو ایجاد کنین”؛ این نقل قول معروف از میلتون برل، کمدین معروف آمریکایی است که در دوران طلایی تلویزیون توانست مشهورترین برنامه‌‎های کمدی را داشته باشد. جالب اینجاست که این نقل‌قول در میان مدیرهای بازاریابی دنیا خیلی معروف است و از آن برای ایجاد انگیزه، زیاد استفاده می‌شود. شما از هر فرصتی می‌توانید برای فروش محصولات و خدمات خود بهره ببرید و فقط کافیست که موقعیت‌سنجی کنید و همیشه آگاه باشید. یکی از فرصت‌های تبلیغات و بازاریابی و همچنین افزایش فروش محصولات، زمان بازگشت به مدارس است که در ادامه به چند ایده می‌پردازیم که حتما برای شما و کسب‌وکارتان الهام‌بخش خواهد بود.

* نکته طلایی: در بازاریابی برای موقعیت‌ها و رویدادها، فقط ۹٫۹% بودجه صرف تبلیغات چاپی و محیطی شده و مابقی صرف تبلیغات آنلاین گردیده‌است! (گزارش سال ۲۰۱۲ سازمان تحقیقاتی IDC)

برای عرضه‌کننده گجت‌ها:

شاید بهترین نمونه کمپین در میان کمپانی‌هایی که گجت عرضه می‌کنند، کمپانی اپل باشد که سال‌هاست کمپین بازگشت به مدارس را اجرا می‌کند و معمولا در کنار محصولات گران قیمت خود، محصولات ارزان قیمتش را به صورت رایگان به دانش‌آموزان و دانشجویان به فروش می‌رساند.

Apple-2016-Back-To-School-Australia-image-001-593x544

ایمیل ارسالی اپل در رابطه با بازگشت به دانشگاه‌ها

البته اگر دست شما در این مورد بسته است، می‎‌توانید روی جنس دومی که اپل به صورت رایگان اهدا می‌کند، تخفیفی درنظر بگیرید.

آژانس‌های مسافرتی:

شهریور ماه، فرصتی خوبی است که والدین را تشویق کنید تا آخرین روزهای تابستان را با سفری همراه با فرزندانشان تمام کنند و از لحظات پایانی این فصلی لذت ببرند. کافیست که یک پیشنهاد ویژه عنوان کنید و کمی در محتوای تصویری تبلیغ خود قوی و شاد عمل کنید.

اگر یک فروشنده لباس هستید:

شاید فقط کافی باشد که حال و هوای بازگشت به مدارس را در محتوای تصویری خود بیاورید و کمپین‌های تبلیغاتی خود را آغاز کنید. دقیقا کاری که فروشگاه آنلاین MyHabit انجام داده‌است؛ البته تخفیفی که برای مشتریان خود در نظر گرفته شدیدا روی بازخورد کمپین‌شان تاثیر گذاشته!

2dca34450a3077ec0b42688538333905829a01a1

بنر تبلیغاتی My Habit برای بازگشت به مدارس

my-habit-back-to-school-campaign

حال و هوای بازگشت به مدارس در بخش کودکان وب‌سایت MyHabit

کارواش‌ها:

به عنوان یک کارواش، می‌توانید یک تخفیف جزیی به مشتریان خود بدهید و آنها را تشویق کنید که برای اول مهر، بچه‌های خود را با خودرویی تمیز به مدرسه برسانند. حتی می‌توانید با ارتباط برقرار کردن با مدارس، این فرصت ویژه را به سرویس‌های مدارس هم بدهید!

فروشگاه‌های لوازم منزل:

برای دانشجویان تخفیف درنظر بگیرید و به آنها محصولات ارزان و مناسب سنشان را ارئه دهید. این کار بارها توسط کمپانی آیکیا انجام شده است و بی‌شک موفق بوده که هموارد در فضای آنلاین و آفلاین، از این ایده برای تبلیغاتش بهره می‌برد.

ikea_dorm

سایت آیکیا در کمپین ۲۰۱۲ برگشت به مدارس و دانشگاه‌ها

9e1a64728db0ef4c7cea599b9f9ae800

بنر تبلیغاتی آیکیا برای کمپین سال جاری بازگشت با مدارس و دانشگاه‌ها

به عنوان یک موسسه یا مدرسه:

شما می‌توانید یک مسابقه گسترده برگزار کنید و به برندگان این رقابت، روی هزینه ثبت نام تخفیف بدهید یا حتی آنها را به صورت رایگان ثبت نام کنید. این مسابقه می‌تواند همان آزمون ورودی مدارس باشد که بخصوص برای مدارس دبیرستانی تاثیرگذار خواهد بود. زیرا در هر صورت این دانش‌آموزان تراز اول، می‌توانند رتبه خوبی در کنکور برای مدرسه شما بیاورند.

KC-Back-to-School-2014-A1_C

در نظر داشته باشید که ایده‌های ناب و تازه برای چنین رویدادهایی، فقط به کمک طوفان فکری (Brainstorming) خلق می‌شوند و همیشه راهی است که از یک فرصت خاص و رویدادی مهم، به سود کسب‌وکار خود بهره ببرید.

شما چه ایده‌ای برای فروش و بازاریابی محصولات و خدمات خود در زمان بازگشت به مدارس دارید؟

عضویت در خبرنامه

ارسال یک پاسخ