Take a fresh look at your lifestyle.

عدم تبلیغ کالای خارجی باید در شروط واگذاری تابلوها قید شود

0


عدم تبلیغ کالای خارجی باید در شروط واگذاری تابلوها قید شود

نایب رئیس کمیسیون اقتصادی شورای اسلامی شهر اصفهان ، اظهار داشت : هیچ قیدی در خصوص ممنوعیت تبلیغ کالاهای خارجی برای برخی از تابلوهای تبلیغاتی سطح شهر اصفهان که تا پایان سال به بخش خصوصی اجاره شده است ، وجود نداشته است .
به گزارش پایگاه خبری محیطی ، سید کریم داوودی با بیان این مطلب در خصوص تبلیغات کالای خارجی بر روی تابلوهای تبلیغاتی سطح شهر اصفهان ، بیان کرد : به عقیده من مردم خودشان باید مصرف اجناس داخلی را ترجیح دهند که این امر نیازمند فرهنگ‌سازی گسترده است و همیشه با ایجاد خط قرمز نمی‌شود یک فرهنگ ایجاد کرد .
وی با تأیید کیفیت اجناس ایرانی در بخش ساختمان ، پوشاک و مواد غذایی افزود : متأسفانه در بین برخی از افراد جا افتاده که جنس خارجی مرغوب‌تر است ، لذا ما موظف هستیم این فرهنگ را اصلاح کنیم .
نایب رئیس کمیسیون اقتصادی شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به مصوبه شورای شهر اصفهان مبنی بر عدم تبلیغ کالای خارجی بر روی تابلوهای تبلیغاتی سطح شهر اضافه کرد : برخی از تابلوهای تبلیغاتی سطح شهر که تا پایان سال به بخش خصوصی اجاره داشته است ، هیچ قیدی در خصوص ممنوعیت تبلیغ کالای خارجی نداشته اند و فقط موظف بوده‌اند در چارچوب ارشاد فعالیت کنند .
داوودی افزود : باید تا سال آینده و اخذ مجدد قرارداد صبر کنیم و یکی از شروط واگذاری تابلوها را عدم تبلیغ کالای خارجی قید کنیم .
وی با ذکر این نکته که نباید همواره به دنبال شیوه‌های تحریمی بود، گفت : با عدم خرید کالای داخلی باید به‌ صورت ریشه‌ای و در جهت فرهنگ‌سازی برخورد کرد.
این نایب رئیس با تأکید بر اینکه فرهنگ حمایت از تولید داخلی باید نهادینه شود، بیان کرد : من معتقدم با نشان ندادن تبلیغ خارجی چیزی عوض نمی‌شود ، بلکه مصرف‌کننده باید در ذهن خود بداند که برای حمایت از تولید ملی جنس خارجی نخرد .
ایشان با بیان اینکه در حوزه فرهنگ‌سازی باید مصادیق را برای مردم بشکافیم ، افزود : ظلم است که آرشیتکت‌های ما به دنبال جنس ترک و چینی می‌روند ؛ در صورتی‌ که بهترین کاشی ، سرامیک و تأسیسات سرمایشی و گرمایشی را در ایران داریم و آن‌ها معمولاً اطلاعی در این زمینه ندارند .
داوودی تصریح کرد : برای مثال در حوزه پوشاک باید نشان‌های با کیفیت ایرانی را حمایت کنیم تا مردم اعتماد کنند و میل به خرید پیدا کنند .
نایب رئیس کمیسیون اقتصادی شورای اسلامی شهر اصفهان تحقق شعار اقتصاد مقاومتی را احیای خودکفایی در بخش خدمات دانست و خاطر نشان کرد : در برنامه‌ریزی بخش خدمات پزشکی ، گردشگری و تفریحی ضعیف هستیم در حالی که این حوزه می‎تواند انبوهی از کار و درآمد را برای مردم به همراه داشته باشد.
وی در پایان با بیان قانون ممنوعیت عقد قرارداد با شرکت‌های خارجی عنوان کرد : فقط در حوزه سرمایه‌گذاری می‌توان از شرکت‌های خارجی استفاده کرد به عنوان مثال برای آکواریوم اصفهان که مشابهی در ایران نداشت با یک شرکت ترک قرارداد بسته شد، در خصوص مترو هم درصدد هستیم تا با شرکت‌های داخلی قرارداد ببندیم.

عضویت در خبرنامه

ارسال یک پاسخ