Take a fresh look at your lifestyle.

۷ اشتباه رایجی که باعث می‌شود کاربران ایمیل شما را نادیده بگیرند

0

هر روزه چیزی بالغ بر ۱۱.۲ میلیارد ایمیل کاری در هر روز ارسال می‌شود که این رقم نشان دهنده ۱۲۲ ایمیل ارسالی و دریافتی به ازای هر نفر است. با وجود افزایش چشم گیر دیگر راه‌های ارتباطی آنلاین، ما همچنان شاهد رشد ارسال ایمیل هستیم.

بنابراین شاید این موضوع بدیهی باشد که کاربران سعی داشته باشند که همه یا تعدادی از این خیل عظیم را نادیده بگیرند. اگر کاربرانتان به ایمیل‌های ارسالی شما به طور منظم پاسخ نمی‌دهند و یا اینکه به هیچ عنوان از آن طریق تعاملی برقرار نمی‌کنند، شاید بهتر است به این فکر کنید که مشکل در ایمیل‌های ارسالی شما است. در ادامه با بلاگ اد همراه باشید تا اشتباهات ایمیلی که منجر به نادیده گرفتن شما توسط کاربران می‌شود را باهم مرور کنیم.

۱. هدف و قصدتان را به طور کاملا شفاف و صریح بیان کنید

هدف شما از ارسال ایمیل چیست؟ قصد دستیابی به چه چیزی را دارید؟ شاید کاربرانی که برایشان ایمیل می‌فرستید و جوابی از آن‌ها دریافت نمی‌کنید، هنوز نمی‌دانند که دقیقا چه چیزی از آن‌ها می‌خواهید.

هر آنچه که به دنبالش هستید، یک دیدگاه، یک فایل و یا یک تاییدیه، دقیقا همان را ذکر کنید و اگر نیازی به پاسخگویی از جانب کاربر نبود، باز هم در ایمیل ارسالیتان به آن اشاره کنید.

اصل TL;DR را فراگوش نکنید!

اصل TL;DR را هرگز فراموش نکنید: “متن بلند، خوانده نمی‌شود” (Too Long, Didn’t Read).

قطعا خودتان هم ایمیل‌هایی پر از کلمات با چندین و چند پاراگراف سنگین دریافت کرده اید، کمی‌به عکس العمل خودتان در آن لحظه بیاندیشید. آری! اکثر ما در مواجهه با چنین ایمیل‌هایی، آن‌ها را نادیده می‌گیریم. با این اوصاف خودتان چگونه انتظار دارید که کاربرانتان این ایمیل‌ها را مطالعه کرده و حتی به آن‌ها پاسخ دهند؟

همواره در ارسال ایمیل سعی کنید از بیان نظرات و احساسات شخصی بپرهیزید. جملات را تا حد امکان خلاصه کرده و از جملات کوتاه استفاده کنید و کاملا صریح و شفاف هدف خود را بیان کنید. با این حال اگر باز هم ملزم به ارسال ایمیل‌هایی مملو از کلمات بودید، جمله‌ها را خلاصه تر کرده و آن‌ها را کوتاه کنید. تعداد پاراگراف‌ها را بیشتر کرده اما اندازه آن را کمتر کنید و حتما سعی کنید با ایجاد فضای خالی بین پاراگراف‌ها و استفاده از لیست‌های نشانه دار از سونامی کلمات دوری کنید.

ارسال یک ایمیل برای تعداد زیادی از افراد

هنگامی که یک ایمیل را برای تعداد زیادی از افراد ارسال می‌کنید و اسامی زیادی را در بخش “CC” قرار می‌دهید، دو موضوع و مشکل اساسی به وجود خواهد آمد:

کاربران به دلیل اینکه احتمال می‌دهند افراد دیگری به ایمیل شما پاسخ خواهند داد، از ارسال پاسخ به ایمیل شما خودداری می‌کنند.

ارسال یک ایمیل به افراد زیاد به کاربران این حس را تلقین می‌کند که احتمالا این امر از عادات شماست که ایمیل‌های نامرتبط زیادی را برای کاربران غیر مرتبط ارسال می‌کنید. بنابراین پس از مدت کوتاهی، آن‌ها کمترین اولویت پاسخ دهی را برای ایمیل‌های ارسالی شما در نظر می‌گیرند.

ارسال ایمیل به تعداد زیاد

ارسال ایمیل به تعداد زیاد، درست همانند ارسال یک ایمیل به افراد زیاد زیان بار است. اکثر ما ایمیل افراد/شرکت‌هایی را در صندوق پستی خود داریم که کمتر توجهی به آن‌ها می‌کنیم. شما خود را تبدیل به چنین فرد/شرکتی نکنید!

در انتخاب موضوع ایمیل دقت کنید

قواعد مهم ایمیل مارکتینگ را در ایمیل‌های کاری خود نیز لحاظ کنید. یک متن فوق العاده می‌تواند زیر یک عنوان ضعیف به خاک و فراموشی سپرده شود. در انتخاب عنوان ایمیل بسیار دقت کنید تا بتوانید توجه زیادی را به ایمیلتان جذب کنید.

از آنجایی که چند خط ابتدایی متن نیز در موبایل و حتی لپ تاپ در حالت پیش نمایش به کاربر نشان داده می‌شود، برای این قسمت نیز دقت زیادی خرج کنید تا کاربر نیز برای مطالعه ادامه مطلب بیشتری رغبت به خرج دهد.

رفتار بدی در ایمیل نداشته باشید

ارسال ایمیل‌های بسیار کوتاه و مستقیم، رفتار چندان مناسبی نبوده و حتی دور از ادب است! به عنوان مثال ایمیلی که هیچ چیز به جز “امروز نظرت را راجع به کتاب الکترونیکی برای من ارسال کن” را در خود جای نداده را در نظر بگیرید. درست است که در این ایمیل، هدف صراحتا بیان شده است اما چه کسی تمایل دارد به این ایمیل پاسخ دهد؟

بهتر است مباحث پایه ای هر نوع ایمیلی رعایت شود؛ ارسال یک سلام و یا حال و احوالپرسی در ابتدا و اضافه کردن یک امضا در انتها می‌تواند به بهتر کردن لحن و ادبیات ایمیل کمک کند. همه ما سعی داریم با افراد خوب و مناسبی ارتباط داشته باشیم، پس خوب باشید!

ایمیل بهترین راه ارتباطی موجود نیست!

راه‌های ارتباطی بسیار زیادی با مشتریان و کاربران وجود دارد و ایمیل نیز یکی از آن‌هاست. حتی در خیلی از مواقع ارسال ایمیل بهترین گزینه موجود نیست. به عنوان مثال سوالات کوتاه می‌تواند بهترین کارایی را در قالب پیامک و یا اپلیکیشن‌های پیام رسان از خود نشان دهد.

بعضی مواقع نیز ممکن است برقراری یک تماس تلفنی و یا ویدیویی، کارایی بسیار بالاتری نسبت به ارسال ایمیل داشته باشد.

امروزه تعداد بسیار زیادی شبکه اجتماعی نیز در دسترس همگان قرار گرفته که راه‌های جایگزین و مناسبی برای برقراری ارتباط با مشتریان است. هدف اصلی شما برقراری ارتباط و ایجاد تعامل با مشتری است، نه صرفا ارسال یک ایمیل به آن‌ها.

بنابراین پیش از اینکه اقدام به ارسال ایمیل به مشتریان و کاربرانتان نمایید، حتما به این موضوع فکر کنید که برای نیاز فعلی شما، آیا ایمیل بهترین راه ارتباطی شما خواهد بود؟

شما نیز تجربیات خود در زمینه ارتباط با مشتری و ایمیل مارکتینگ را با ما و دوستانتان به اشتراک بگذارید.

ارسال یک پاسخ