Take a fresh look at your lifestyle.

بنتون روند تبلیغات تکان دهنده و هولناک خود را متوقف کرد

0

به عنوان یک برند فعال در عرصه مد، United Colors of Benetton، یک پلت فرم خلاقانه و استراتژی بازاریابی جدید را برای تقویت هویت برند خود معرفی می کند. در زیر نگاهی به سیر تحول این برند خاص می اندازیم.

از سال های اول تأسیس برند در سال ۱۹۶۵ میلادی، استراتژی بازاریابی بنتون به چالش کشیدن هنجارهای اجتماعی، استفاده از تصاویر شوک برانگیز و مبارزه علیه مسائل تأثیرگذار روی بشریت بود. از تصاویر بوسه پاپ گرفته تا یک بیمار مبتلا به ایدز در بستر مرگ در بیمارستان، کمپین های بنتون همواره در عین جنجال آفرینی برند را در معرض دید عموم مردم قرار می دهند. در دهه های ۸۰ و ۹۰ میلادی میل شدید برند به بحث و چالش منجر به افزایش میزان فروش و در نتیجه رشد تعداد فروشگاه های بنتون به ۷ هزار شعبه تا سال ۱۹۹۳ شد.

اما بعدها بخت بنتون برگشت و با وجود بالا بودن میزان آگاهی از برند، آمار فروش کاهش یافت. مدل کسب و کار بنتون شامل عدم پیروی از گرایشات موجود در دنیای مد و فقط تغییر آنها به طور فصلی، به معنای آغاز روند قرار گرفتن پایین تر از رقبای مد روز خود نظیر Zara بود. کند شدن روند رشد میزان فروش باعث شد تا این رقم در فاصله بین سال های ۲۰۰۰ تا ۲۰۱۱ فقط ۲درصد افزایش یابد.

سال گذشته این برند تصمیم گرفت با تغییر رویه، روند کاهش میزان فروش محصولات خود را از بین ببرد.

در واکنش به این افت میزان فروش، بنتون حالا به ایجاد یک هویت برند قوی تر با راه اندازی یک پلت فرم خلاقانه و استراتژی بازاریابی جدید در روز ۲۷ جولای موسوم به «لباس هایی برای انسان ها» می اندیشد. هدف از انجام این کار تجلیل از زیبایی لحظه لحظه زندگی و احساسات روزمره انسان ها است. این خرده فروش با امید به بازتاب ادامه دار مسئولیت اجتماعی بنتون مبنی بر ارزش نهادن به زندگی مردم عادی، خط تولید محصولات خود را به سه دسته تقسیم کرده است.

این تغییر در قالب یک کمپین بازاریابی ۲۲ میلیون دلاری از طریق انتشار بیانیه ای با نام برند حمایت شده و شامل فعالیت در عرصه های دیجیتال، رسانه های اجتماعی، تبلیغات چاپی، ارسال پیام درون فروشگاهی، راه اندازی یک «magalogue» (ترکیبی از مجله و کاتالوگ) می شود.

به گفته جان مولنجر، مدیر ارشد محصول و بازاریابی در بنتون، هدف از برگزاری این کمپین انعکاس احساسات مختلف در طول زندگی اما به روشی است که هرگز تکان دهنده و هولناک نباشد.

او ضمن تشریح دلیل این تغییر افزود که در یک محیط رقابتی بنتون نیاز به افزایش آگاهی مردم درباره علت وجودی خود دارد.

علت آن است که بازار مد گزینه های متعددی را پیش روی مصرف کنندگان قرار می دهد و مهم ترین چیز در این شرایط در حال تغییر، تشریح و تقویت دلایل فعالیت بنتون در سطح مخصوص به خود است.

این پلت فرم بازاریابی در قالب یک کمپین در واقع یک اکوسیستم است که تأثیر فراوانی بر روی طرح رسانه ای و همه ابزارهای مورد علاقه مصرف کنندگان خواهد گذاشت.

عضویت در خبرنامه

ارسال یک پاسخ