Take a fresh look at your lifestyle.

اوبر و حس جالبی که در تبلیغات استخدامی خود انتقال می‌دهد

0

اوبر که اولین سامانه هوشمند تاکسیرانی در دنیا است، در سال ۲۰۰۹ شروع به کار کرد و به سرعت توانست به یکی از کسب‌وکارهای محبوب موبایلی تبدیل شود. این اپلیکیشن در حقیقت یک بستر برای برقراری ارتباط میان رانندگان و مسافران است تا با سرعت بیشتر و راحت‌تر بتوانند نیاز متقابل خود را برآورده کنند. همان طور که مشخص است، اوبر به حذب رانندگان نیاز دارد تا بتواند کسب‌وکار خود را زنده نگه دارد و به همین منظور یک کمپین تبلیغاتی طراحی کرده‌است که در ادامه به تحلیل آن می‌پردازیم.

هدف اصلی اوبر از راه‌اندازی این کمپین، جذب افرادی است که دوست دارند در کنار رانندگی به کسب درآمد بپردازند و وضعت بهتری برای زندگی خودشان فراهم آورند. زیرا یکی از مزایایی که اوبر به رانندگان خود قرار می‌دهد، محدود نبودن زمان رانندگی و درآمدزایی است. به همین علت افرادی که یک شغل ثابت دارند به راحتی می‌توانند اوبر را حتی به شکل یک تفریح در کنار کار خود داشته باشند و از خودروی خود درآمدی بدست آورند.

اما سوال اصلی، اینجاست که چگونه اوبر حس خوبی را به افراد القا می‌کند تا به استخدام و فعالیت در این سامانه علاقه نشان دهند؟

در قدم اول بد نیست که بنرهای تبلیغاتی اوبر را مشاهده کنید:

2fbb1558355eae0f071390cd4f3dce53

uber1

63f3a34025ca2d623a59ee55b7a9cc56

تحلیل محتوای تبلیغاتی:

  • در این کمپین از دو نوشته متفاوت روی بنرها استفاده شده است: ۱) یک راه جدید و خوب برای کسب پول در آوردن، ۲) آبا پول بیشتری می‌خواهید؟. اولین محتوا برای افرادی نوشته شده که اوبر کار اصلی آنها خواهد شد و محتوای دوم برای افرادی نوشته شده که فقط قصد دارند که در کنار کار اصلی خود، با اوبر هم کسب درآمد کنند.
  • دکمه فرخوان Learn More، مخاطبان اوبر را تشویق می‌کند که برای کسب اطلاعات بیشتر روی بنر کلیک کنند.

تحلیل طراحی بنر:

  • در طراحی بنرهای این کمپین، کاملا برندینگ اوبر دیده می‌شود و رنگ‌ها و پس‌زمینه درستی برای بنر انتخاب شده است.
  • استفاده از چهره افرادی که خوشحال هستند، به اثربخشی کمپین کمک می‌کند و سبب می‌شود که مخاطبان بیشتری به این بنرها جذب شوند. زیرا حس می‌کنند که افراد در اوبر خوشحال هستند و فضای خوبی برای شغل آنها فراهم شده است.

در انتها می‌توان گفت که، نسبت به هدف خود می‌‌توانید با آوردن حس رضایت و محتوای خوب در بنر تبلیغاتی، موفقیت آمیز عمل کنید. فراموش نکنید که ‌A/B  تست در تصمیم‌گیری شما تاثیرهای بسیاری خواهذ گذاشت.

عضویت در خبرنامه

ارسال یک پاسخ