Take a fresh look at your lifestyle.

نوآوری استراتژیک

0

آیا می دانستید نوآوری استراتژیک، یک نگرش کل نگر سیستماتیک است که روی ایجاد نوآوری های گسسته تمرکز دارد؟ نوآوری زمانی استراتژیک می شود که یک فرآیند تکرارپذیر عمدی را شامل شود که تفاوت مشخصی را در انتقال ارزش به مشتریان، مصرف کنندگان، شرکا و بنگاه ایجاد کند.

نوآوری استراتژیک سازمان ها را به مبارزه می طلبد تا فراتر از مرزهای ایجاد شده کسب و کار و مدل های ذهنی آن نگاه کنند و مسیری را که کمتر سایر رقبا و سازمان ها استفاده کرده اند به کار گیرند.

نوآوری استراتژیک با تعمیم و بسط محصول، تقلید مدل های تجاری و میانبرهای کارای فرآیندها مشخص نمی شود. همچنین تنها شامل ایده های جدید از طریق توفان فکری و جلسات خلاقیت نبوده و براساس اصول خطی برنامه ریزی استراتژیک که با گذشته مقایسه می کنند و آینده را پیش بینی می کنند نیست.

نوآوری استراتژیک روی سطوح چندگانه عمل می کند. از نگرش های سنتی و غیرسنتی به استراتژی کسب و کار شروع شده و با ایجاد تمرین های بصیرت صنعت، بصیرت مشتری و همسویی و یکپارچگی آنها ایجاد استراتژی ها را پی  می گیرد. برای اینکه نوآوری استراتژیک رخ دهد فعالیت ها و امکانات به عنوان اهرم هایی خواهند بود که ارزش را به مشتری منتقل می کنند.

ارسال یک پاسخ