Take a fresh look at your lifestyle.

چرا شکل دادن استراتژی‌های دیجیتال برای کسب و کار شما ایده خوبی است؟

0

روش‌های بسیاری برای اطلاع‌رسانی در مورد یک برند و افزایش آگاهی درباره آن وجود دارد. با دیجیتالی شدن دنیا، این روش‌ها دچار تغییر و تحول شده‌اند و به همین دلیل است که موضوعی تحت عنوان استراتژی دیجیتال بوجود آمده‌است.

با رشد سریع تکنولوژی و استفاده بیش از حد مردم از آن، استراتژی دیجیتال نیز به سرعت جای خودش را بین کسب‌وکارها پیدا کرده و تبدیل به چیزی شده که نمی‌توان از آن چشم پوشی کرد. اما سوالی که برای هر کسی پیش می‌آید این است که چطور در این دنیای همیشه در حال تغییر می‌توان پیشرو ماند؟

بسیاری از کسب و کارها گمان می‌کنند که رسانه‌های اجتماعی هزینه‌ای ندارد و مشتری‌های بسیاری آنجا منتظر نشسته‌اند و دست زیر شانه‌هایشان گذاشته‌اند تا محصول آن‌ها را ببینند و بخرند یا مطالب آن‌ها را بخوانند و به اشتراک بگذارند.

این‌ها همه افسانه‌ای بیش نیست! هیچ جادویی اتفاق نخواهد افتاد مگر اینکه شما چیزی را برنامه‌ریزی کنید. این رسانه‌ها بسیار ارزان هستند، اما شما هم باید تلاش کنید.

شما باید در نظر بگیرید که مردم همانطور که به سمت زندگی دیجیتالی می‌روند به سمت موبایل هم می‌روند. از طرفی با وجود زنان و سبک زندگی آنان، فقط موبایل نیست و تبلت هم از وسایل مورد استفاده روزمره آنها به حساب می‌آید. در آینده بسیار نزدیک شما شاهد این خواهید بود که بیشترین ترافیکی که به سمت کسب و کار شما رانده می‌شود، از طرف همین‌ موبایل‌ها و تبلت‌هاست.

 

یک سوم جمعیت جهان تا سال ۲۰۱۷ از تلفن‌های هوشمند استفاده خواهند کرد. منبع:Trusted Reviews

 

برای تعیین و تدوین استراتژی‌های دیجیتال هیچ نسخه آماده و راه‌حل کلی وجود ندارد. شما باید مشخص کنید که می‌خواهید از تعامل اجتماعی یا تعامل دیجیتالی با کاربرهای خود به چه هدفی برسید. باید برای رسیدن به آن هدف، هزار روش را امتحان کنید تا بفهمید کدام یکی برای شما کار می‌کند و برای آن روش بهتر است از کدام ابزارها استفاده کنید. متوجه این موضوع باشید که ممکن است راهی که می‌روید به ترکستان باشد و به نتیجه نرسید، اما بعد از امتحان کردنِ همه چیز، می‌توانید روش درست را انتخاب کنید.

هرگز فکر نکنید که شما چیزی را آماده می‌کنید و بیرون می‌اندازید! شما باید بدانید که مخاطبان شما کجا هستند و نسبت به محتوای تولیدی‌تان چه واکنشی نشان می‌دهند و در نظر داشته‌باشید که این واکنش می‌تواند در جاهای مختلف فرق کند.

وقتی جایی که مخاطبانتان بیشترین زمانشان را می‌گذرانند پیدا کردید،‌ خود را به آن‌جا برسانید و وارد مکالماتشان شوید. منظور این نیست که با لحن غیر رسمی، مستقیم به آن‌ها بگویید که محصول شما را خریداری کنند، نه! باید وارد عمق مکالماتشان شوید و درک کنید که مشکل کسب و کارشان چیست.

زیاد گوش کنید و به مخابانتان اهمیت دهید. شما دو گوش و دو چشم و یک دهان دارید. پس بیشتر ببینید و بشنوید که مخاطبان شما چه می‌کنند و چه می‌گویند.

از سوی دیگر، داخل شرکت مدیران رده‌های مختلف نظرات مختلفی دارند و هرکدام یک سرِ محصول را می‌کِشند!

با شکل دادن استراتژی دیجیتال خوب برای کسب و کار خود، در واقع ماهیگیری را به همه یاد می‌دهید. شما این شانس را دارید که در مسیری استوار قدم بردارید و با دنبال کردن آن‌ها اجازه ندهید که محصولتان قربانی تصمیم‌های مدیران شود.

ممکن است برای تعریف استراتژی دیجیتال خود به سراغ استراتژی‌های کسب و کار بروید تا الهام بخش شما باشند، اما حقیقت این است که آن‌ها در دنیای دیجیتال اثربخش نیستند.

هدف استراتژی‌های دیجیتال، کاهش ریسک بازاریابی و افزایش نرخ بازگشت سرمایه شما تا حد ممکن است. در مسیر کسب و کارتان نقاط ضعف و فرصت‌هایی وجود دارد که باید نسبت به آن‌ها آگاه باشید، شناخت آن‌ها در کنار شناخت کانال‌های دیجیتالی در دسترس (رسانه‌های اجتماعی، محتوای دیجیتال، ایمیل و …) دلیل موفقیت بازاریابی شما خواهد بود.

در آخر بگویم که نمی‌توان راجع به هزینه و زمان صحبت نکرد و این برای تمام مدیران بازاریابی و صاحبان کسب و کار نیز اهمیت ویژه‌ای دارد. اگر نمی‌خواهید از این قطار تندروی دیجیتال جا بمانید، برای شکل دادن استراتژی‌های خود همین حالا دست به کار شوید!

ارسال یک پاسخ