Take a fresh look at your lifestyle.

ایده های بزرگ برای کسب و کارآفرینی (۳۱) / نماد خود را شکل دهید

0

مشتریان معمولاً جذب محصولات نمی شوند، بلکه این برندها هستند که آنان را به خود جلب می سازند. این امر فرصت بسیار خوبی برای شما فراهم می آورد تا به تقویت برند خود در مقایسه با رقبای خود بپردازید. اما نکته اصلی اینجاست که برای بنا ساختن یک برند موفق از کجا باید شروع کرد؟

به منظور تقویت برند خود یا ایجاد یک برند قوی، بهترین کار استفاده از تجربیات سایر برندهای موفق است. تجربه برندهای موفق در این زمینه بیانگر این امر است که مشتریان پیش از خرید یک محصول به برند تولید کننده آن توجه کرده و در واقع براساس برندها دست به انتخاب محصولات خواهند زد.

این نکته مهم اگر به طور دقیق مورد توجه مدیران برندهای مختلف قرار بگیرد، عامل مؤثری در راستای ایجاد حس وفاداری در مشتریان و همچنین افزایش میزان فروش محصولات شرکت خواهد بود. در عین حال یکی از راه های مؤثر برای خلق یک برند دوست داشتنی، طراحی و استفاده از یک نماد مناسب برای برند موردنظر است، به طوری که در ذهن مشتریان ماندگار شده و آن را به خوبی به یاد بیاورند.

ایده

باتری ها امروزه جزئی جدایی ناپذیر از زندگی روزمره ما و همچنین صنعت هستند. نخستین باتری ها چیزی در حدود سه پوند وزن داشته و برای شارژ کردن تلفن های ثابت به کار گرفته می شدند. با این حال تکنولوژی به سرعت پیشرفت کرده و به مرور زمان باتری های کربنی جایگزین باتری های قدیمی شدند. در همین حال باتری های کربنی یک بار مصرف نیز به بازار عرضه شدند. باتری هایی که به طور منظم و پس از یک بار استفاده با باتری های جدید جایگزین می شدند. همچنین این باتری ها از مزیت قیمت پایین تر نسبت به سایر نمونه های موجود در بازار فروش برخوردار بوده و هستند.

پس از عرضه باتری های کربنی و با پیشرفت تکنولوژی، این بار نوبت به معرفی باتری های قلیایی رسید. این باتری ها در عین حال که دوام و کیفیت بالاتری نسبت به باتری های کربنی داشتند، اما از نظر قیمت نیز بسیار گران تر از باتری های کربنی موجود در بازار بوده و هنوز هم هستند. به همین خاطر Duracell (برند تولید کننده این باتری ها) به منظور معرفی محصول جدید خود و همچنین نشان دادن مزیت های آن در مقایسه با باتری های کربنی قدیمی، اقدام به برپایی یک کمپین حساب شده کرد.

براساس ایده برند Duracell در کمپین تبلیغاتی این شرکت، ویدئویی تهیه شد که در آن چندین اسباب بازی باتری دار در حال حرکت بودند. در این میان تمامی اسباب بازی ها پس از مدتی و با تمام شدن شارژ باتری شان از کار افتادند؛ اما اسباب بازی که از باتری Duracell استفاده می کرد، همچنان به حرکت خود ادامه می داد. این اسباب بازی که از باتری برند Duracell سود می برد، به شکل یک خرگوش صورتی طراحی شده بود.

بر همین اساس و پس از نمایش کلیپ تبلیغاتی شرکت، خرگوش صورتی تبدیل به نماد برند Duracell  شد. این امر به طور قابل ملاحظه ای روی میزان فروش شرکت تأثیر گذاشته و آن را به شدت افزایش داد.

همچنین برند Duracell در تبلیغات بعدی خود نیز از خرگوش صورتی خود استفاده کرد. در همین راستا این برند نماد خود را به مناسبت های مختلف (مثلاً برگزاری المپیک و جام جهانی) با شکل های مختلف و در حال انجام کارهای گوناگون در کلیپ های تبلیغاتی خود ظاهر کرد.

آنچه در عمل باید انجام دهید

-روی نقاطی دست بگذارید که از دید رقبای تان پنهان مانده است. این کار را با یافتن نقاط قوت محصول خود و همچنین ویژگی های خاص آن می توانید آغاز کنید.

-در طراحی نماد خود سعی کنید تا جایی که ممکن است آن را جذاب و عامه پسند از آب در بیاورید.

-از نماد خود در تبلیغات مختلف استفاده کنید. این کار باعث می شود تا نماد شما در ذهن مشتریان باقی مانده و تازگی خود را نیز از دست ندهد.

عضویت در خبرنامه

ارسال یک پاسخ