Take a fresh look at your lifestyle.

ضعف تبلیغات کالاهای داخلی بر روی بیلبوردهای شهری

0


ضعف تبلیغات کالاهای داخلی بر روی بیلبوردهای شهری

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با اشاره به تبلیغات آزادانه برندهای خارجی در سطح شهر گفت : متاسفانه تبلیغ کالاهای خارجی را در مسیرهای عمومی شهر شاهد هستیم که در این زمینه به فیلترهای نظارتی نیازمندیم .
به گزارش مجله محیطی ، احمد انارکی محمدی ، افزود : همانطور که مقام معظم رهبری بدان اشاره داشتند ، تولید داخلی و تقویت تولید داخل از اهمیت برخوردار بوده و لازمه رونق چرخه تولید استفاده از کالای با کیفیت ایرانی است .
وی خاطرنشان کرد : در سال اقتصاد مقاومتی و برخلاف تاکید بر حمایت از تولید داخل ، تبلیغات برندهای خارجی در سطح شهر به چشم می خورد و واردات رسمی و غیر رسمی مانعی بر سر راه تولید داخلی است .
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس دهم یادآور شد : این در حالی است که مقام معظم رهبری مکررا در سخنان خود تأکید کرده‌اند که باید تولید داخل را حمایت کرد و نباید مردم را برای مصرف کالای خارجی دارای مشابه داخلی ترغیب کرد .
رئیس هیأت مدیره کانون زنان بازرگان خراسان رضوی نیز در رابطه با ضعف تبلیغاتی کالاهای داخلی اظهار داشت : متاسفانه ما تبلیغات قوی و موثر در حوزه بازرگانی نداریم و اغلب تبلیغاتی که در رسانه ملی و بیلبوردهای شهری نمایش داده می شود یا بسیار ضعیف بوده و یا الگو گرفته شده از سایر کشورهاست .
نسرین یوسفی با بیان اینکه برند عامل مهمی در انتخاب کالا توسط مصرف‌کننده است ، افزود : جامعه امروز ما بیشتر به دنبال کالاهای برند خارجی و وارداتی بوده و اصلی‌ترین دلیل این موضوع عدم پرداختن به برند ملی است .
وی ادامه داد : بسیاری از کالاهای ایرانی با کیفیت چون نام تجاری مشخص ندارند نتوانستند جایگاه واقعی خود را بدست آورند و هم‌اکنون به خوبی می‌بینیم زمانی‌که یک مجتمع تجاری در آستانه بازگشایی قرار دارد در تبلیغات خود از حضور شرکت‌های برند خارجی استفاده می‌کند و این موضوع را افتخاری برای خود می‌داند .
رئیس هیأت مدیره کانون زنان بازرگان خراسان رضوی همچنین با بیان اینکه یکی از تاکیدات مقام معظم رهبری استفاده از کالای داخلی و حمایت از تولید ملی است، عنوان کرد : در صورتی می‌توانیم این فرمایش رهبر معظم انقلاب را تحقق بخشیم که فرهنگ استفاده از کالای داخلی را در میان مردم جا بیندازیم و در این راستا نیازمند افزایش کیفیت تولیدات و توجه به برندهای داخلی هستیم .
یوسفی خاطرنشان کرد : با توجه به تبلیغات و افزایش کیفیت کالا همراه با قیمت تمام شده مناسب ، به خوبی می‌توانیم با کالاهای خارجی رقابت کنیم ، اما متاسفانه در تمامی این بخش‌ها با ضعف هایی مواجه هستیم که باید توسط کارشناسان بررسی و راهکار ارائه داده شود .

عضویت در خبرنامه

ارسال یک پاسخ