Take a fresh look at your lifestyle.

درس های مدیریتی فیلم های کوئنتین تارانتینو

0

کوئنتین تارانتینو (Quentin Tarantino) فیلمساز و بازیگر آمریکایی است. او فیلم های شناخته شده بسیاری ساخته و از کارگردانان سرشناس دنیا به شمار می رود. تارانتینو کارش را در سینما از اواخر دهه ۸۰ آغاز کرد، زمانی که فیلمنامه فیلم «تولد بهترین دوستم» را نوشت و کارگردانی کرد.

او از اوایل دهه ۱۹۹۰، کارش را به عنوان یک فیلمساز مستقل و با ساخت فیلم «سگ های انباری» آغاز کرد، به طوری که مجله امپایر آن را به عنوان بهترین فیلم مستقل تمام زمان ها توصیف کرد، اما شهرت او با ساختن دومین اثرش یعنی فیلم کمدی- جنایی قصه های عامه پسند به اوج رسید و توانست موفقیت قابل توجهی هم در زمینه جذب نظر منتقدان و هم مخاطبان به دست آورد.

فیلم های تارانتینو هم از نظر منتقدان و هم در زمینه تجاری موفق هستند. در سال ۲۰۰۵ نام این کارگردان در میان ۱۰۰ فرد تاثیرگذار دنیا در مجله تایم قرار گرفت. این کارگردان مشهور توانسته جوایز زیادی را در این صنعت از آن خود کند. در برخی از فیلم های او درس هایی برای کسب وکارها وجود دارد که در اینجا به برخی از آنها اشاره می کنیم.

یک تیم نیرومند جمع آوری کنید

تارانتینو تیمی از بازیگران را گرد هم می آورد که با هم خوب کار کنند. در صورتی که سایر فیلمسازان معتقدند استخدام یک ستاره برای بردن یک فیلم به باکس آفیس و درخشیدن در آن کافی است و همین دسته از فیلمسازان از شکست خوردن فیلم شان تعجب می کنند. در عین حال، بعضی از کمپانی ها باورشان بر این است که با استخدام گروهی از افراد با استعداد و چهره می توانند به موفقیت دست پیدا کنند.

اشتباه مهمی که این کمپانی ها مرتکب می شوند این است که به رزومه فرد موردنظرشان نگاه می کنند و اینکه چطور در مصاحبه با مدیران عمل می کند، در حالی که باید این نکته موردتوجه قرار بگیرد که این فرد چگونه در تیم عمل خواهد کرد.

در واقع بیشتر وقت ها، شرکت ها کسی را استخدام می کنند که روی کاغذ بهترین است و بعدا درمی یابند که آنها با بقیه اعضای تیم هماهنگ نیستند. در صورتی که یکی از عوامل موفقیت تارانتینو در به خدمت گرفتن تیمی است که اعضای آن می توانند با یکدیگر هماهنگ کار کنند.

کیفیت بر کمیت ارجحیت دارد

تارانتینو تصمیم گرفت که هر چند سال یک فیلم بسازد تا تمام تلاشش را روی همان فیلم سرمایه گذاری کند. او یک گروه درخشان را گرد هم می آورد، یک فیلمنامه با متنی فوق العاده را انتخاب می کند و زمانش را به طور خاص به همان کار اختصاص می دهد.

بسیاری از کسب وکارها با رقبای شان در حال رقابت هستند و به جای انجام تغییرات کافی بیش از اندازه تغییرات ایجاد می کنند. هر کسب وکاری ظرفیت محدودی برای ایجاد تغییرات دارد. بهترین عملکرد برای یک کسب وکار، نمی تواند برای بقیه نیز بهترین باشد.

اطراف تان را با افراد با استعداد احاطه کنید

تارانتینو پروژه های خیلی خوبی را انتخاب می کند و در بسیاری از آنها خودش به عنوان نویسنده، کارگردان، تهیه کننده و بازیگر فعالیت دارد. او به عنوان فردی شناخته می شود که خیلی سریع عمل می کند، اما در عین حال در جمع آوری نیروهایش فوق العاده است و همیشه اطرافش تیم و گروه تولیدی با استعداد حضور دارند، کسانی که او با آنها طی مدت حضورش در این صنعت کار کرده و دلایل خوبی هم برای کارکردن با این افراد دارد. کارگردان هایی مثل تارانتینو به دنبال صداقت و بازخورد مناسب هستند و از بیان نظرات  در یک گفت وگو نمی هراسند.

برای اینکه یک مدیر کسب وکارش را با موفقیت اداره کند، لازم است کارمندانی را در اطرافش داشته باشد که با استعداد باشند و از بیان نظرات شان در گفت وگوهای پیش آمده، هراسی نداشته باشند.

ارتباط با نویسنده: mona.ashrafzade@gmail.com

ارسال یک پاسخ