Take a fresh look at your lifestyle.

آگهی های تبلیغاتی در اپلیکیشن فیس بوک

0

مدیران وب سایت فیس بوک اعلام کردند که با به روزرسانی جدید اپلیکیشن این شبکه اجتماعی پرطرفدار توسعه دهندگان قادر خواهند بود براساس میزان استفاده کاربران فیس بوک از اپلیکیشن آن، گروه بزرگ تری از کاربران را در آگهی های تجاری خود هدف قرار دهند.

در این راستا به روز رسانی اخیر اپلیکیشن فیس بوک به آگهی دهندگان اجازه می دهد تا با در نظر گرفتن فعالیت کاربران در این شبکه اجتماعی نظیر انجام بازی، رزرو بلیت هواپیما یا خرید یک جفت کفش نسبت به ارسال آگهی های تجاری خود برای گروه هدف برنامه ریزی کرده و به اطلاعات مربوط به فعالیت های کاربران دسترسی داشته باشند.

براساس توضیحات ارائه شده از سوی مدیر تولید فیس بوک جیحان دامجی، تنها تعداد اندکی از کاربران این شبکه اجتماعی محبوب به صورت مداوم از اپلیکیشن فیس بوک استفاده می کنند که این موضوع سبب شده است تا درآمد چندانی از این حیث نصیب فیس بوک نشود.

براساس اطلاعات منتشر شده تنها ۶درصد از کاربران فیس بوک پس از دانلود اپلیکیشن آن به طور مداوم از آن استفاده می کنند. مدیر بخش تولید فیس بوک طی مصاحبه ای در رابطه با این موضوع اعلام کرد: «آمار استفاده ۶درصدی از اپلیکیشن فیس بوک بیانگر آن است که تمامی افراد نصب کننده اپلیکیشن مانند یکدیگر رفتار نمی کنند.»

ارائه به روزرسانی جدید برای اپلیکیشن فیس بوک در شرایطی صورت می پذیرد که آگهی دهندگان برای انتشار آگهی خود دو گزینه پیش رو دارند پرداخت کمتر براساس تعداد اپلیکیشن های نصب شده یا پرداخت بیشتر بابت ارسال آگهی بر مبنای مشاهده آگهی ها توسط کاربرانی که به طور مداوم از اپلیکیشن فیس بوک استفاده می کنند.

مدیران فیس بوک معتقدند که تصمیم اخیر این شبکه اجتماعی علاوه بر آگهی دهندگان به سود کاربران نیز خواهد بود، چرا که آنان با مشاهده آگهی های متناسب با خواسته ها و خریدهای شان در فیس بوک می توانند به طیف متنوع تری از محصولات و خدمات دسترسی داشته باشند.

لازم به ذکر است که براساس به روزرسانی اخیر فیس بوک، ارائه آگهی بر مبنی الگوی معرفی شده از سوی این شبکه اجتماعی و راه اندازی کارزارهای تبلیغاتی از سوی آگهی دهندگان روی تمامی پلتفرم های متعلق به فیس بوک امکان پذیر بوده و آگهی دهندگان می توانند از لیست مخاطبان و کاربران آن برای ارسال آگهی های مورد نظر خود استفاده کنند.

در همین ارتباط مدیر بخش تولید وب سایت فیس بوک می گوید: «در مذاکرات خود با آگهی دهندگان به خوبی با نیازهای آنان آشنا شدیم و از نگرانی ها و خواسته های آنها به خوبی آگاه هستیم و می دانیم هدف آنان از ارائه آگهی های تجاری برای اپلیکیشن های موبایل چیست.»

وی ادامه داد: «دقیقا به خاطر همین دانسته ها است که به روزرسانی اخیر فیس بوک اجازه ارسال آگهی در اپلیکیشن موبایل این شبکه اجتماعی را به سفارش دهندگان آگهی های تجاری می دهد و این همان چیزی است که آنها به دنبال آن هستند چرا که بعد از این می توانند نه تنها براساس تعداد دفعات نصب اپلیکیشن، بلکه براساس میزان استفاده کاربران از آن اقدام به ارسال تبلیغات خود کنند.»

در همین چارچوب توسعه دهندگان آگهی های تجاری که قابلیت جدید اپلیکیشن فیس بوک را آزمایش کرده اند ضمن ابراز رضایت از کیفیت آن، اعلام کرده اند که این موضوع به آنان کمک می کند تا هزینه های خود را به میزان ۲۴درصد در هر بار ثبت سفارش برای ارسال آگهی کاهش دهند.

این در حالی است که برخی از سفارش دهندگان آگهی های تجاری اظهار داشتند که با استفاده از قابلیت جدید اپلیکیشن فیس بوک نه تنها هزینه های آنان کاهش یافته، بلکه به میزان ۲۲درصد بر درآمدهای شان نیز افزوده شده است.

ارسال یک پاسخ