Take a fresh look at your lifestyle.

نگاهی به کمپین تبلیغاتی آنلاین لکسس برای یکی از خودروی جدیدش

0

وقتی که نام تبلیغات آنلاین به میان می‌آید٬ همه گمان می‌کنند که استفاده از آن فقط برای بازاریابی محصولات و خدماتی محدود می‌شود که در اینترنت ارایه می‌شوند. بلکه در سراسر جهان٬ کمپانی‌هایی که فروش حضوری دارند٬ به این نتیجه رسیده‌اند که تبلیغات آنلاین روی فرو حضوری آنها تاثیر می‌گذارد و می‌تواند آن را بهبود بخشد. در ادمه به کمپین تبلیغات آنلاین لکسس ان ایکس می‌پردازیم که هم در فضای آنلاین و هم در فضای تبلیغات محیطی اجرا شده است.

 

لکسس که به عنون نسخه لوکس برند تویوتا مطرح می‌شود٬ با اینکه کالای لوکس است و خرید آن معمولا به صورت حضوری صورت می‌گیرد٬ برای عرضه خودروهای خود از فضای تبلیغاتی آنلاین هم استفاده می‌کند. ان ایکس یکی از جدیدترین مدل‌های لکسس است که به خوبی روی آن بازاریابی صورت گرفت و لکسس توانست آن فروش آن را سال به سال افزایش دهد.

 

اولین نسخه ان ایکس در سال ۲۰۱۴ عرضه شد که به شدت نقدهای خوبی دریافت کرد٬‌ ولی فروش آن به خاطر بازاریابی و تبلیغات ضعیفش بسیار من بود. اطلاعاتی در مورد میزان فروش ان ایکس در ایالات متحده در دسترس است که بیان می‌کند: طی سال اول عرضه این خودرو٬ ۲۹۲۷ واحد از این ماشین به فروش رسیده‌است.

در سال بعذ٬ لکسس نسخه توربو این خودرو را عرضه کرد و توانست به کمک ترکیب بازاریابی آنلاین و آفلاین٬ نتایج بسیار بهتری دریافت کند. چنانچه برای نسخه سال ۲۰۱۴ هیچ کمپین آنلاینی صورت نگرفته بود. در ادامه بنرهای تبلیغاتی کمپین آنلاین سال ۲۰۱۵ این خودرو قابل مشاهده هستند:

ef2f4b779bb2cc93298f168e6d8b4d4f

c6b2d40fe39ce0781fe775dc4ba7ec39

پس از اتمام سال ۲۰۱۵ ٬ فروش لکسس ان ایکس در ایالات متحده به ۴۶۰۰۰ واحد رسید که خود یک موفقیت محسوب می‌شد و جالب اینجاست که با انرٰژی گذاشتن روی تبلیغات آنلاین در اروپا٬ فروش این خودرو در این قاره هم به ۲۸۰۰۰ واحد رسید که به نوع خودش یک موفقیت محسوب می‌گردد.

 

منتقدان معتقدند که دو مورد درباره موفقیت این کمپین هماهنگ لکسس وجود دارد:

۱) هماهنگ سازی طراحی تبلیغات در دو فضای آنلاین و تبلیغات محیطی

۲) هدفگیری دقیق مخطبان لکسس (افزادی که دنبال خودروها لوکس هستند.) در فضای آنلاین.

 

همیشه باید در نظر داشت که روی اصول بودن در بازاریابی آنلاین و آفلاین٬ سبب می‌شود که زودتر به هدف خود برسید. چه هدف شما برندینگ باشد و چه فروش.

ارسال یک پاسخ