Take a fresh look at your lifestyle.

Under Armor گوی سبقت را از نایک ربود

0

شرکت تولید کننده لوازم ورزشی Under Armor اخیرا تیزر تبلیغاتی ۹۰ ثانیه ای را تهیه کرده است که در آن اعضای تیم ملی ژیمناستیک بانوان آمریکا نقش آفرینی کرده اند که این موضوع به خوبی روح ورزشی آگهی مذکور را به نمایش گذاشته است. تیزر مذکور تاکنون بیش از ۳میلیون بار مورد مشاهده قرار گرفته است که این مسئله بیانگر ساخت مناسب آن و دریافت پیام شرکت Under Armor از سوی مشتریان است.

جذابیت آگهی تبلیغاتی شرکت Under Armor به حدی است که حتی یک مرد میانسال را به حرکت واداشته و او را به انجام حرکات آکروباتیک تشویق می کند. گفتنی است اگرچه تیزر تبلیغاتی جدید Under Armor  هنوز به رکورد مشاهده آگهی پیشین این شرکت که در آن از مایکل فلپس شناگر مشهور آمریکایی و برنده تعداد قابل توجهی از مدال های المپیک استفاده شده بود نرسیده است اما بسیار تاثیرگذار بوده و می تواند پیام خود را ظرف مدت ۹۰ ثانیه به مخاطب منتقل کند.

اگرچه انتظار بدل شدن برند Under Armor به حامی مالی مسابقات جهانی نظیر المپیک به رغم رشد بی سابقه و سریع آن از هنگام تاسیس در سال ۱۹۹۶ میلادی تاکنون بسیار گزاف به نظر می رسد اما باید به این نکته توجه داشت که رقبای قدرتمند این تولید کننده لوازم ورزشی از جمله حامیان مالی مسابقات مهم و جهانی به شمار می روند.

به عنوان مثال در حالی که برند Under Armor حضوری رسمی در مسابقات المپیک ریو ندارد اما شرکت Nike  دیگر تولید کننده لوازم ورزشی در آمریکا از حامیان مالی رسمی مسابقات المپیک محسوب می شود.

لازم به ذکر است که شرکت نایکی سال هاست که در مسابقات جهانی و مهم ورزشی نظیر المپیک و جام جهانی حضور فعال داشته و از این طریق توانسته برند خود را به مردم جهان معرفی کند. امروزه از شیوه مورد استفاده مدیران نایکی برای حضور در بازارهای جهانی با عنوان بازاریابی تهاجمی یاد می شود و بسیاری از شرکت ها و کسب و کارها برای حضور قدرتمند و سریع در بازار از این روش بازاریابی استفاده می کنند.

با تغییر شرایط شیوه های بازاریابی از جمله بازاریابی تهاجمی نیز دستخوش تغییر شده است. امروزه برندها در حالی که استفاده از بازاریابی تهاجمی به یک عرف بدل شده، از یک استراتژی بازاریابی مدون در رویدادهای بین المللی برای تصاحب بازار و خارج کردن رقبا از میدان استفاده می کنند.

در چارچوب رقابت های جام جهانی ۲۰۱۰ در آفریقای جنوبی نایکی با استفاده از روش بازاریابی تهاجمی آدیداس را مورد حمله قرار داد و سپس در رقابت های المپیک لندن شاهد حمله همه جانبه برند Beats به پاناسونیک و حمله نایکی به تمام رقبا با استفاده از بازاریابی تهاجمی بوده ایم اخیراً نیز در رقابت های جام ملت های اروپا مجددا نایکی با استفاده از بازاریابی تهاجمی رقیب سنتی خود آدیداس را مورد حمله قرار داد. این در حالی است که هم اکنون در مسابقات المپیک ریو به نظر می رسد این شرکت نایکی است که مورد حمله رقبای خود قرار گرفته است.

پس از آنکه نایک حدود ۲۰ سال با استفاده از روش بازاریابی تهاجمی به رقبای خود حمله و آنان را از بازار خارج کرد، هم اکنون شرکت تولید لوازم ورزشی Under Armor با استفاده از همان روش در حال حمله به نایکی و خارج ساختن آن از بازار است.

برند Under Armor پس از استفاده فیلم سازان هالیوودی از محصولات آن در فیلم های ورزشی خود حضوری جدی در بازار را آغاز کرد و بیش از پیش در میان مخاطبان و مصرف کنندگان شناخته شد. گفتنی است حضور شرکت Under Armor در هالیوود همچنان محسوس بوده و حضور در فیلم پرطرفدار The Martian بیانگر عشق و علاقه این برند به سینماست.

با این حال حضور برند Under Armor در بازار این روزها بیش از هر زمان دیگری است و این موضوع سبب شده تا رقابت این شرکت با نایکی تشدید شود.

تلاش برای امضای قرارداد با ستاره های بزرگ NBA و تأمین لوازم ورزشی مورد نیاز تیم های فوتبال در لیگ های معتبر جهان نظیر لیگ برتر انگلیس از جمله تلاش های این دو برند لوازم ورزشی آمریکایی برای تصاحب بازار محسوب می شود.

ارسال یک پاسخ