Take a fresh look at your lifestyle.

انتخاب رسانه تبلیغاتی

0

آیا می دانستید هر سازمان ابتدا توسط مدیران ارشد خود، سیاست بازاریابی و تبلیغات خود را تعیین کرده و طرح تبلیغ و نوع وسیله را مشخص می کند که این خود از پیچیده ترین مراحل تبلیغاتی است؟

تعداد مخاطب در هر تبلیغ نیز ارتباط مستقیم با انتخاب وسیله دارد، اگر کالا مخاطب عمومی دارد تلویزیون وسیله خوبی است چنانچه همان کالافقط تعداد محدود و مشخصی مخاطب داشته باشد، باید وسیله دیگر مثلا (بروشور) انتخاب شود. اگر مخاطبان همین کالا در حد یک جمع باشد، برگزاری همایش یا نمایشگاه پاسخگوی تبلیغات خواهد بود.

جنس، سن، تحصیلات و سایر ویژگی های فردی، اقتصادی و اجتماعی مصرف کنندگان در انتخاب وسیله مؤثر است، برای افراد کم سواد نمی توان از روزنامه وسایل چاپی استفاده کرد، همان طور که برای افراد تحصیلکرده بنا بر به تلویزیون خیلی اتکا داشت.

همچنین اگر تأثیرگذاری بر مخاطبان برای فروش کالا یا خدمات، نیاز به پیام متوالی دارد، رادیو، روزنامه و مجله ممکن است مناسب باشند، اما اگر همان کالا با رنگ و صدا موجب جلب توجه مخاطب می شود، تلویزیون مؤثرتر است و اگر هدف رساندن پیام به افراد خاص تحت هر شرایطی است پست، ایمیل یا تلفن مناسب تر به نظر می  رسد.

ارسال یک پاسخ