Take a fresh look at your lifestyle.

گوگل با استفاده از اطلاعات شما آگهی های بازرگانی را سفارشی سازی می کند

0

براساس گزارش های منتشر شده، شرکت گوگل در حال تغییر روش خود در جمع آوری اطلاعات بوده و به کاربران خود این امکان را خواهد داد تا تنظیمات امنیتی خود را به روز رسانی کنند. گفتنی است اقدام اخیر غول جست وجوی اینترنتی جهان به کاربران این امکان را می دهد که شیوه جدید ذخیره اطلاعات را انتخاب کنند که این موضوع در نهایت می تواند در فرآیند شخصی سازی آگهی های تبلیغاتی که برای شما ارسال می شود مورد استفاده قرار گیرد.

گفتنی است شرکت گوگل پیش از این حجم قابل توجهی از اطلاعات مربوط به کاربران سرویس جی میل، موضوعات مورد جست وجوی آنها و ویدئوهایی را که در وب سایت یوتیوب مشاهده کرده اند جمع آوری می کرده است. در همین ارتباط و براساس گفته های منابع نزدیک به گوگل، به روز رسانی جدید این موتور جست وجوی اینترنتی به جای جمع آوری اطلاعات مربوط به تعاملات هر کاربر با خدمات مختلف گوگل، اطلاعات مربوط به حساب کاربری هر شخص را جمع آوری خواهد کرد.

در این راستا و طبق اطلاعات موجود، به روز رسانی جدید گوگل در هفته های آینده به صورت رسمی عرضه خواهد شد و به کاربران امکان انتخاب تنظیمات جدید داده خواهد شد. با این حال چنانچه کاربران گوگل قصد استفاده از امکانات جدید را نداشته باشند، تنظیمات حساب کاربری آنان بدون تغییر باقی خواهد ماند.

با وجود اینکه همراه با تنظیمات جدید آگهی های تجاری جدیدی به کاربران عرضه نمی شود، اما تنظیمات جدید زمینه را برای دریافت آگهی های تبلیغاتی که با استفاده از اطلاعات ذخیره شده کاربران شخصی سازی شده است فراهم کرده و به این واسطه میزان تأثیرگذاری آگهی های ارسال شده را با پیش بینی موضوعات مورد علاقه کاربران افزایش خواهد داد.

لازم به ذکر است گوگل در به روز رسانی جدید خود گزینه ای با عنوان My Activity به صفحه تنظیمات اضافه خواهد کرد که کاربران با استفاده از آن می توانند به سوابق جست وجوها و فعالیت های خود در وب سایت گوگل و سایت های زیرمجموعه آن دسترسی داشته و آنچه را که جست وجو کرده، خوانده یا تماشا کرده اند ببینند.

گفتنی است تغییرات جدید در شرایطی اعمال می شود که پیش از این گوگل اطلاعات مربوط به فعالیت کاربران در هر یک از وب سایت های خود را به صورت جداگانه جمع آوری و ذخیره می کرد. به روز رسانی جدید به کاربران اجازه می دهد تا جزییات و تنظیمات مربوط به حساب کاربری خود را روی دستگاه های هوشمند مختلف خود به شکل بهتری کنترل کنند.

گفتنی است در حال حاضر اطلاعات مربوط به فعالیت های کاربران روی ابزارهای هوشمندشان تاثیر مستقیم روی آگهی های تجاری ای که دریافت می کنند دارد اما فعالیت های آنان در کامپیوترهای دسکتاپ خود تأثیر بر محتوای آگهی های تجاری دریافتی شان ندارد.

به روز رسانی جدیدی که قرار است به زودی توسط گوگل در اختیار کاربران آن قرار گیرد تفاوت های قابل توجهی با تغییرات نرم افزاری سایر شرکت های مشابه دارد و برای فعال سازی یا عدم فعال سازی ویژگی های اضافه شده به کاربران خود اتکا نخواهد کرد.

ماه گذشته شبکه اجتماعی فیس بوک ویژگی جدیدی را به کاربران خود عرضه کرد که به آنها اجازه می دهد اطلاعات جمع آوری شده شان را که به شرکت های تجاری جهت سفارشی سازی تبلیغات شان ارسال می شود مدیریت کنند. با این حال کاربران فیس بوک باید برای فعال سازی ویژگی مذکور به بخش تنظیمات مراجعه و تغییرات مورد نظرشان را اعمال کنند، چرا که این تغییرات به صورت پیش فرض در حساب کاربری شان فعال نشده است.

عضویت در خبرنامه

ارسال یک پاسخ