Take a fresh look at your lifestyle.

مزیت رقابتی پایدار

0

پرسش: مدیریت یک خرده فروشی را بر عهده دارم و تصمیم دارم آن را توسعه بدهم. با توجه به افزایش رقبا در این حوزه، برای ایجاد مزیت رقابتی پایدار چه راهکارهایی را به من توصیه می کنید؟

پاسخ کارشناس: مزیت رقابتی ارتباط مستقیمی با ارزش های مشتریان دارد به طوری که هر چه ارزش هایی که شما ارائه می دهید با ارزش های مورد نظر مشتریان نزدیک تر باشد، شما نسبت به رقبای خود دارای مزیت و برتری هستید.

بنابراین با توجه به اینکه این مزیت ها به مرور زمان از بین خواهد رفت، باید از طریق برقراری ارتباط قوی با مشتریان و تامین  کننده ها و عملکردی با راندمان بالا در سیستم کاری تان، دیوارهای بلندی به دور این مزیت ها بسازید. دارایی های منحصر به فرد شما برای ایجاد مزیت رقابتی شامل وفاداری مشتریان، محل، سیستم توزیع کالا، کالای منحصر به فرد، ارتباط با تامین  کننده ها، خدمات مشتری و… است.

باید توجه داشته باشید که برخی از مزایا مانند کارکنان بیشتر، فضای انبار بیشتر، کالای بیشتر، بودجه های تبلیغاتی بیشتر و… دوام کمتری دارند. برای پایداری مزیت رقابتی شما می توانید به عنوان مثال با ایجاد ارتباط با احساسات مشتری برندتان را تصویر سازی کنید یا کالاهای ویژه ای عرضه کنید.

عضویت در خبرنامه

ارسال یک پاسخ