Take a fresh look at your lifestyle.

ناکارآمدی نخبه‌ها

0

پرسش: ریاست هیات‌مدیره شرکتی در حوزه نرم‌افزار را بر عهده دارم و اخیراً دو مدیر استخدام کرده‌ام که فارغ‌التحصیل دانشگاه‌های معتبر سراسری هستند، ضمنا سابقه ثبت اختراع و کارهای خلاقانه را نیز دارند اما متاسفانه این مدیران در سازمان من کارآمد نیستند. لطفا بگویید مشکل کار کجاست؟

پاسخ کارشناس: یکی از مهم‌ترین عواملی که می‌تواند باعث موفقیت سازمان‌ها شود خلاقیت است. اگرچه افرادی که نظرات خلاقانه‌تری دارند می‌توانند رهبران موفقی باشند و از ایده‌های نو در سازمان استفاده کنند اما بین خلاقیت و شیوه مدیریت رابطه معکوس وجود دارد واغلب، افراد خلاق به پیشرفت در زمینه مدیریت و مسائل مدیریتی علاقه‌ای ندارند. بنابراین انتخاب رهبران خلاق کار ساده‌ای نیست.از آنجا که رهبریِ افرادی که تنها عقاید مفیدی را مطرح می‌کند، بیشتر و کارساز‌تر از افرادی است که نظرات خلاق دارند، رهبران خلاق احساس نادیده شدن می‌کنند.

بنابراین نخستین کاری که شما باید انجام دهید این است که کلیشه‌ها را در مقابل افراد خلاق کنار بگذارید و عملکرد سیستم‌های ارزیابی را تغییر دهید. شما باید تعصبات را در فرهنگ خود تشخیص داده و کنار بگذارید. مدیران علاوه بر خلاق بودن به توانایی‌های دیگری هم نیاز دارند.

خلاقیت تنها یکی از توانایی‌های لازم برای مدیران است. به جای فرهنگ سنتی، فرهنگ نو‌آوری را جایگزین کنید و این را بدانید که بسیاری از افراد خلاق، تمام توانایی‌های لازم را ندارند. شما باید افرادی را برگزینید که تمام توانایی‌های لازم را داشته باشند.

عضویت در خبرنامه

ارسال یک پاسخ