Take a fresh look at your lifestyle.

آیا می‌دانید تبلیغات اینترنتی، مشتریان حضوری شما را افزایش می‌دهد؟

0

خرده فروشان، معمولا تاثیر تبلیغات اینترنتی را با توجه به فروش اینترنتی خود مورد بررسی قرار می‌دهند. هزینه هر کلیک، هزینه هر عمل صورت گرفته و هزینه هر فروش مواردی است که برای آنها اهمیت دارد. اما اخیرا گروه RapidBlue که به تجزیه و تحلیل وضعیت تبلیغات آنلاین خرده فروشان می‌پردازد، آمده و روی تاثیر تبلیغات آنلاین روی خرید های حضوری تمرکز کرده است.

شگفت آور است که این گروه متوجه شده اند که ارتباط قوی‌ای میان این دو برقرار است. در چندین نمونه بررسی شده، RapidBlue شاهد افزایش دو رقمی تعداد خریداران حضوری فروشگاه‌های مورد بررسی، در زمان کمپین های تبلیغاتی اینترنتی آنها شده است.

تبلیغات-آنلاین

مدیر عامل RapidBlue، سمپو پارکنین، در اینباره گفته که: در حقیقت ما متوجه شدیم که اثرگذاری تبلیغات آنلاین فراتر از این است که فقط روی فروش آنلاین تاثیر بگذارد.

این نتیجه شگفت‌آور است و مشخص می‌کند که تمام محاسباتی که برای اندازه گیری بازگشت سرمایه انجام داده اید، نادرست بوده. تنها به نظر می‌آید که تبلیغات آنلاین روی فروش اینترنتی تاثیر می‌گذارد؛ در صورتی که تاثیری مثبت روی فروش حضوری محصولات هم به واسطه تبلیغات اینترنتی ایجاد می‌شود.

این خبر خوبی برای خرده فروشانی است که در Showroom‌های Amazon.com حضور دارند؛ زیرا اخیرا BestBuy که یکی از خریداران حاضر در Showroomهای آمازون است، ناراضی بودن خود را اعلام کرده بود.

پارکنین اضافه کرد که: “ما در حقیقت نمی‌توانیم تعداد فروش‌های حضوری‌ای که از طریق تبلیغات آنلاین صورت گرفته اند را ردیابی کنیم؛ ولی می‌توانستیم با ردیابی گوشی‌های همراه در خرده فروشی‌ها دریابیم که اوضاع از چه قراری است.

تصمیم گرفتیم که برای یک خورده فروشی، یک کمپین تبلیغاتی در فضای آنلاین راه اندازی کنیم و از همان روز ردیابی کنیم که چند نفر وارد فروشگاه شده اند. پس از اتمام کمپین تبلیغاتی آنلاین، همچنان به بررسی تعداد بازدید کننده‌ها ادامه و حتی رفتار آنها را مورد بررسی قرار دادیم تا متوجه شویم وضعیت چه قدر متفاوت خواهد بود.

“در انتها تنها چیزی که می‌توانیم بگوییم این است که نتایج بسیار امیدوارکننده بود و می‌توان گفت که تبلیغات آنلاین حکم ملات فروش‌های حضوری را دارد. به خصوص اگر به صورت مداوم باشد و به دستی اطلاع‌رسانی در مورد محصولات و برند، صورت گیرد.”

پس اگر می‌خواهید که فروش‌های حضوریتان افزایش یابد، از تبلیغات آنلاین غافل نشوید و سعی کنید به شیوه‌ی خلاقانه، فروش از این طریق را ردیابی کنید.

عضویت در خبرنامه

ارسال یک پاسخ